Gå til innhold

Tilbud fra et firma som er konkurs?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått tilbud på trapp fra Eiktrapp, men ser at de ble slått konkurs for et halvt år siden. Ble selvsagt skeptisk da jeg så det. Tilbudet og vilkårene ser ellers helt vanlige ut. Er dette normalt? Er det kjøpt opp? Hvor kan man sjekke slikt?

Anonymkode: bea7c...dc8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi har fått tilbud på trapp fra Eiktrapp, men ser at de ble slått konkurs for et halvt år siden. Ble selvsagt skeptisk da jeg så det. Tilbudet og vilkårene ser ellers helt vanlige ut. Er dette normalt? Er det kjøpt opp? Hvor kan man sjekke slikt?

Du søker opp firmaet du har fått tilbud fra i Brønnøysundregistrene.

Anonymkode: d9c34...202

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du søker opp firmaet du har fått tilbud fra i Brønnøysundregistrene.

Anonymkode: d9c34...202

Og? Hva ser jeg etter? Det står jo ikke noe annet der enn hva firmaet heter, og det visste jeg jo.

Skrevet

Slå opp Eiktrapp på proff.no

Da ser du at det er Eiktrapp Montering som er konkurs, men du ser også at lønnsomheten hos Eiktrapp er dårlig.

Styr unna

Skrevet

Står det ikke organisasjonsnummer på tilbudet? I såfall søker du opp det. Det skjer jo ganske ofte at selskap starter opp igjen med nesten likt navn etter en konkurs. Men ville vært forsiktig, er jo en grunn til at de gikk konkurs i utgangspunktet, og ofte går de samne folkene konkurs igjen og igjen helt til de får karantene og ikke får starte opp nytt selskap.

Anonymkode: ad841...441

• Liker 1
Skrevet

Eiktrapp ble etablert i 2023 iht proff.no, det er ikke mulig å få ut info om Eiktrapp Montering via gratisinnlogging på proff.no. Via eiendommen Eiktrapp er lokalisert på ligger det også et annet trappefirma på samme sted. Roger Eik står som eier for begge firma. Han er også daglig leder for indudstriadressen, som er de eneste som ser ut at den har noe penger å rutte med av alle de firmaene han dukker opp på. 

Mye info som er mulig å finne ut av via proff.no, så anbefaler deg å lete litt der. 

Basert på det lille som jeg har sett så virker ikke dette særlig trygt med tanke på økonomien i selskapene og jeg ville vurdert en annen leverandør. 

Anonymkode: a4ac0...979

Skrevet

Det er vel ikke helt usannsynlig at de har startet opp igjen etter konkursen, det skjer hele tiden. Det er svært lite penger i det nye selskapet, og du vet ikke hvordan 2024 har gått (tallene er basert på 2023). De har 24 000 i egenkapital per 31.12.23, that's it, minstekravet til å starte et AS med andre ord. (30 000, og så hadde de 6 000 i leverandørgjeld). Jeg ville nok heller gått for et etablert selskap som har holdt på en stund og som har har sunn økonomi. Man ser jo hvordan Garderobemannen har holdt på f.eks.

Skrevet

Du kan jo bestille derfra. Snakk med dem, si at du er litt skeptisk. 

Men for all del; IKKE betal før jobben er utført og du har en fungerende trapp. 

Anonymkode: b3bb0...9f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...