Gå til innhold

Råd mot akne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har råd og erfaringer ifht akneutbrudd, pågått over ca i ett år nå.  
Kan det bli betraktelig bedring av Diane p-piller eller er det kun ISO som fungerer? 

Anonymkode: 35f17...612

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få henvising til hudlege, så hjelper de deg med å finne riktig behandling til dine type kviser.

Selv gått på iso, og får utbrudd igjen etter en stund. Så iso funker ikke for alle

• Liker 2
Skrevet

Hva annet kan man bruke da? Antibiotika fungerte ikke.

Skrevet

For meg har behandlingskrem med azealic syre og svovel hjulpet min hud. Dersom du ikke har sensitiv hud kan du prøve peeling med syrer som AHA, BHA og retinol (ikke sammen)

Anonymkode: 57aff...fde

Skrevet

Hvis du sover på siden, bytt putetrekk ofte, dess oftere dess bedre. Jeg bytter hver dag eller hver andre dag mens de verste acneutbruddene pågår.

Skyll en halv kopp ris til vannet er nesten klart, la så risen stå i bløt en time med vann kun akkurat nok til å dekke risen. Blend den så opp, og bruk dette som ansiktsmaske. For meg holder det til 1-3 dager. Jeg gjør dette daglig ved vonde utbrudd. (Ekstra bonus for antibakteriell rgenskap er honning)

Anonymkode: 4eda2...6fe

Skrevet

For meg var det bare iso som fungerte ordentlig. Det er ett år siden jeg sluttet på kuren og har ikke fått et eneste utbrudd siden. Jeg prøvde Diane, og det funket på kvisene men jeg måtte slutte pga andre bivirkninger. Og kvisene kom tilbake igjen. Prøvde antibiotika, kvisene kom tilbake etter jeg var ferdig med den og. Så for meg fungerte iso fjell! Slet en med tørre øyne og øyebetennelse, men det var verdt det. Var også nøye på hvilke ansiktsprodukter jeg brukte, og det er jeg nå også, etter endt kur. Passer på at produktene er ikke-komedoniske. 

Anonymkode: 21fff...e83

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hva annet kan man bruke da? Antibiotika fungerte ikke.

Hvor i ansiktet får du mest utbrudd?

Skrevet

Hvis du har prøvd antibiotika så er sikkert Iso neste utvei

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Noen som har råd og erfaringer ifht akneutbrudd, pågått over ca i ett år nå.  
Kan det bli betraktelig bedring av Diane p-piller eller er det kun ISO som fungerer? 

Jeg fikk akne-problematikk i midten av 20 årene. Slet i nesten ti år og prøvde ulike behandlinger som du nevner, samt noen reseptbelagte kremer som nærmest svidde av meg huden. Pillene ødela magen min. Ingen ting hjalp og jeg ga opp til slutt. Nå har jeg gått over til et plantebasert kosthold uten kjøtt/egg/melk og endelig er huden min så fin at jeg ikke føler at jeg må dekke den med masse sminke hver dag 👏🏻 Skulle så ønske at jeg forsto dette tidligere, jeg har vært så mye flau og følt meg ubekvem på jobb og i sosiale settinger pga akne og det har ødelagt så mye. 

Anonymkode: 75ea5...f33

Skrevet

Som nr 1; kosthold. 

For min del ødela plantebasert kost huden. Ikke med en gang, men etter noen år ble den dårlig. Å gå tilbake til animalsk har gitt meg veldig fin hud, men jeg spiser ikke prosessert kjøtt, og ikke ultraprosessert mat, sukker, etc. Kvaliteten på mat er viktig, og visse vitaminer er veldig viktig for frisk hud. 

Anonymkode: 83b5f...883

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvor i ansiktet får du mest utbrudd?

Kinn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...