Gå til innhold

Så lei av å høre om andre sitt liv på mandager....

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er kjedelig, hver mandag igjen på jobb har du de som gnåler om hva de gjorde i helgen. Samme surra hveer gang......

Folk som har livet sitt på arbeid 🤮. Ikke forstår at man er på jobb, ikke en fritidsklubb. Jeg driter i hva mine kollegaer skal/gjorde i helgen, helt uinteressant.

Anonymkode: 8a2bf...760

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok. Gå på kotntoret og lukk døra, eller ha på deg dine noice-canseling ørepropper, om du jobber i landskap. Så er problemet løst, ser du. Har man spesielle behov kan man ikke forvente at samfunnet endrer seg for å tekkes de behovene. Men det man kan - og bør - gjøre er å tilrettelegge for seg selv. 

Anonymkode: 275b6...4dd

• Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhåpentligvis klarer folkene på kontorene å skrive riktig. Tydeligvis blir man sløv på hjemmekontor. 

Anonymkode: 5ed10...a7a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er normalt å småprate litt for å knytte bånd. Det fører til bedre samarbeid når folk kjenner hverandre bedre, og det gir større kreativitet på å løse problemer. Men det er alltid noen som ikke er så lette å samarbeide med, som ikke ønsker å involvere seg. 

Anonymkode: 77f8c...7e3

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så trivelig du er. Hva vil du snakke om i lunsjen da?

Anonymkode: 74623...54d

Hehe enig. Hater de som bare sitter der og forventer underholdning. Orker du ikke bidra med normal høflighet og interesse for andre, hold deg for deg selv.

Anonymkode: 38dbf...771

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, ts. Noen folk klarer bare ikke holde ting inni seg virker det som. Alt må ut, samme hvor ubetydelig det er og all form for stillhet virker å være skummelt.

I tillegg er mange folk så utrolig kjedelige og snakker om det samme om og om igjen. Hva de har gjort, hva den og den har gjort, hva den og den har sagt. Gjerne uten å bygge opp historien for å skape let minimum av underholdning for andre. Har aldri interessert meg for denne "referat-praten" dersom det ikke er noe spesielt som har skjedd, noe spesielt de lærte, noe nytt de så, en innsikt de hadde, den type ting. Da kan jeg finne det interessant. Ellers føles det ut som om jeg er fanga i en garasje hvor noen har glemt å skru av bilen. Er en sakte død og jeg bare vet at jeg kun har et par minutter til overs før jeg må komme meg vekk..

Ettersom jeg selv ble litt eldre har jeg funnet ut at jeg ikke orker dette dag inn og dag ut og har trukket meg vekk fra den type folk. Annen jobb, andre bekjentskaper, også bruker jeg overfladisk pjatt-kvota mi på min mor, min mormor og mine tanter. Holder i massevis for meg som ikke liker tomprat.

Men du må nok selv ta grep selv for å komme deg unna. Disse folka som skravler på tomgang ser ikke ut til å ta hint i det hele tatt. Det eneste de forstår er klare grenser og høflig, men tydelig beskjed om at "nå trenger jeg litt ro her hehe, du vet jeg er litt sær og blir fort litt overstimulert". Da kan man slippe unna 🙂

Anonymkode: 913b5...ff2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så trivelig du er. Hva vil du snakke om i lunsjen da?

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hehe enig. Hater de som bare sitter der og forventer underholdning. Orker du ikke bidra med normal høflighet og interesse for andre, hold deg for deg selv.

Anonymkode: 38dbf...771

Må man snakke så mye i lunsjen da? Er jo pause...da kan man ha stillhet :) Kanskje ta 10min på øyet.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Folk som har livet sitt på arbeid 🤮. Ikke forstår at man er på jobb, ikke en fritidsklubb. Jeg driter i hva mine kollegaer skal/gjorde i helgen, helt uinteressant.

Dette er ditt problem. Det er du som er problemet.

Anonymkode: a9cb5...55d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg ts. Skravla på enkelte går i ett bankende kjør. Flere deler også pinlige detaljer om dårlige familierelasjoner, dater og kjærlighetsliv. Jeg er så lei. Kommer ikke unna heller - de bare fortelle om det - det er jo så interessant (for dem)! Ja takk til flere introverte arbeidstakere, som misliker generelt pjatt og pisspreik. 

Anonymkode: 2e864...c7a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Må man snakke så mye i lunsjen da? Er jo pause...da kan man ha stillhet :) Kanskje ta 10min på øyet.

Nei, man må selvsagt ikke. Men om man går og setter seg sammen med andre, som liker å prate, må en nesten regne med det. TS kan helt sikkert sette seg for seg selv om hen vil 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Hva gjorde du i helgen (evt ferien)?" må jo være det vanligste tørrprat-temaet i hele verden. Har man ingen felles interesser og det ikke er annet å snakke om enn været, så er jo mandager sikkert en befrielse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kjedeligste som er det er et helt stille pauserom, minner mest om et venterom hos legen. Blir det for ille så går jeg ut og sier " Hansen værsågod!/værsågod neste" . 

Og jeg prater om meg og mitt til de jeg kjenner godt der, så får de andre sitte og ergre seg da. Bryr ikke meg. 

Anonymkode: 4921e...dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på en arbeidsplass med ca. 100 ansatte. Og det er bare en håndfull jeg samarbeider med daglig. Dermed er lunsjpausen en mulighet for å bli kjent med alle de andre. Så jeg liker å småprate og bli kjent. Høre om andres liv og hva som opptar dem for tiden. Jeg syns egentlig det verste er de som bare vil snakke om jobb i pausen. 

Har jeg behov for fred og ro tar jeg lunsjen på kontoret. 

Anonymkode: d4ab6...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...