Gå til innhold

Førstehjelpsskrin til konfirmant


Miss Clara

Anbefalte innlegg

Fotballplaster 

Og piller( aka skittles) med for de som får vondt, blid igjen piller osv

Anonymkode: 6c3be...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fotballkort/plakat av fotballhelt- husk at du kan bli like god som dine idoler

fotballstrømper- for kalde føtter

ispose - når du trenger å ha is i magen

energibarer - uten mat og drikke, duger helten ikke

 

Jeg tror det er få 15 åringer som blir glad for denne gaven med mindre det ligger billetter til favorittlaget i premier league der, evt original drakt fra favorittlaget med nummer til favorittspiller. 

Anonymkode: 9775d...2b2

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av ting jeg bare har hørt om på KG - jeg husker en annen tråd hvor det store flertallet var like forvirret...

Jeg tilhører de humørløse som ikke helt ser poenget. Jo da, jeg skjønner at det skal være morsomt, men i praksis er det jo en haug ræl konfirmanten ikke trenger og som i beste fall blir liggende og slenge, i verste fall ender som søppel (og det produserer vi allerede mer enn nok av).

Skal sånne humor-gaver funke, må de være reelt personlige og fortrinnsvis noe internt mellom giver og mottaker. Må man spørre fremmede på nett om forslag, er poenget allerede borte.

  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrepiller er uappetittelig da det finnes i virkeligheten som noe heeelt annet. Virker også lite delikat å ha godteri i uringlass 😆 enig med andre - det er nok mest gøy for den som har laget det.

Endret av Pidla
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her var det mange som var negative til det som høres ut som et morsomt alternativ til en kjip hvit konvolutt med penger, og et kleint masseprodusert og overpriset kort fra Rema. Jeg så noen i en konfirmasjon få en lignende gave med firfisletema, og konfirmanten ble kjempeglad

Hør med foreldrene om hva konfirmanten måtte trenger av fotballrelaterte ting (strømper, leggbeskyttere...), prøv å finn ut hva som "trender" på sosiale medier kanskje. Skaff en liten batteridrevet lyslenke som du kan legge ned i "kofferten" slik at det er lys inni når den blir åpnet "lys fremtid"...haha (Temu har flere veldig små lyslenker som lyser ganske kraftig) Kanskje noen bokser med Liquid Death (vann på boks, ikke energidrikk) som kidsa syns er kult

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mindblwn skrev (2 timer siden):

Oi, her var det mange som var negative til det som høres ut som et morsomt alternativ til en kjip hvit konvolutt med penger, og et kleint masseprodusert og overpriset kort fra Rema.

Men hva sier det deg egentlig at flertallet er negative til konseptet???

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner hva du mener, og for oss voksne er det jo gøy, men tror ikke det egentlig er noe for en konfirmant. 
 

Jeg hadde konfirmant i fjor, og hun fikk det av tanten sin. Med unntak av at hun syns det var hyggelig der og da- tror jeg alt havnet i en skuff:/

Anonymkode: 0b745...95d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezzosoprena skrev (5 timer siden):

Men hva sier det deg egentlig at flertallet er negative til konseptet???

At flertallet er kjedelige 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg skjønner hva du mener, og for oss voksne er det jo gøy, men tror ikke det egentlig er noe for en konfirmant. 
 

Jeg hadde konfirmant i fjor, og hun fikk det av tanten sin. Med unntak av at hun syns det var hyggelig der og da- tror jeg alt havnet i en skuff:/

Anonymkode: 0b745...95d

Det er jo bare å putte oppi ting som kan brukes opp det, som godteri, lypsyl, sokker osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss Clara skrev (På 10.9.2024 den 11.31):

Ser at det er ingen som forsto hva jeg mente. 

Det er mange som lager et førstehjelpsskrin til konfirmanten for råd på veien videre i livet, det er ment som en morro gave. Har lagd det før med god suksess og da la jeg også penger i skrinet. 

Jeg har kjøpt inn en liten koffert som jeg dekorerer. Også fylles det meg flere glass ( eks urinprøveglass fra apoteket?) 

De fylles med sukkertøy eller lignende som skal forestilles piller. Også kan det fylles med andre ting. 

Også skrives det uten på eks. 

Antimasepiller: Mot masete foreldre og søsken

Angrepille: når du har gjort noe du angrer på. 

Saks: når du trenger å bryte bånd. 

Viskelær: for å viske bort ting du bør glemme. 

Fyrstikker: For å lyse opp mørke fager. 

Forstørrelsesglass: for å lese det med liten skrift. 

Krisekasse: Når du trenger ekstra penger. 

Osv. 

Tenkte jeg la ut dette i hobby gruppa, da jeg tenkte det kanskje var mange her hadde tips. 

Jeg var i en konfirmasjon i vår der konfirmanten fikk et sånt førstehjelpsskrin som du beskriver, mange der lo og syns det var gøy😊 Der var det også kondomer faktisk, jeg syns det var litt bel drøyt til en 14-åring.. men ellers var det mange gøye gaver, mange som du nevner her😊

Anonymkode: 8d062...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.9.2024 den 21.35):

Niesa mi fikk et sånt i sin konfirmasjon. Bruk pengene på noe annet, var kun tanta som hadde laget som syntes det var artig.

Anonymkode: 0571b...f74

Så kjedelig familie dere er da, som ikke kan le litt av noe en tante prøver å få til av moro.

Anonymkode: 8d062...4de

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg laget sånn til niesen min i fjor! Hadde bla.a sov-i-ro for masete foreldre og plagsomme søsken, en krone for da er hun aldri helt blakk, en teskje for dagene hun eller andre trenger å få ting inn med teskje, fyrstikker sånn at hun alltid har lys, kortstokk for mobilfri, leksepiller, kjede-seg-piller, jentepiller, sånn leketåteflaske med godteri i for dagene hun følte seg ekstra barnslig, smarties for smarte valg og mye mer + penger da.

Anonymkode: 63f73...be8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss Clara skrev (På 10.9.2024 den 11.31):

 urinprøveglass fra apoteket?

ta heller avføringsprøveglass

Anonymkode: cbed2...adb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...