Gå til innhold

Høflig eller rødt flagg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mennesker som fra begynnelsen skriver navnet til den en chatter med i nesten alle svar, f.eks: 

«Så bra skrevet, Gjertrud. Du høres ut som et klokt menneske». 
 

«Jeg skal legge meg. Men vi høres i morgen, Gjertrud»

 

»God morgen, Gjertrud». 
OSV

Er det bare jeg som synes dette er irriterende? 
 

Anonymkode: cdd42...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du hva rødt flagg er?

Anonymkode: 86010...665

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manipulerende, er på fisketur, forsøker å nå helt inn til deg og når du biter på så ZAPP!! .. er du hekta på kroken.

 

Anonymkode: b5d03...b2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker alltid at personen jobber med salg når de overdriver bruken av navnet mitt 😄 Jeg vet ikke hvorfor, men det får alle piggene ut. Det kjennes som om de "bearbeider" meg, kjennes lite genuint ut, som et script fra en telefonselger. Ville kanskje ikke kalt det rødt flagg, men det er ikke noe som appelerer til meg, og jeg ville konkludert med at vi er lite kompatible.

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Manipulerende, er på fisketur, forsøker å nå helt inn til deg og når du biter på så ZAPP!! .. er du hekta på kroken.

 

Anonymkode: b5d03...b2f

Altså. Grunnen til at jeg reagerer er at mennesker som sier navnet mitt konstant når vi snakker i RL, ofte bruker det som hersketeknikk eller overdreven smisk for å oppnå noe. Det har ingen hensikt å bruke navnet mitt dersom vi er de eneste i rommet. Eller vi er de eneste som chatter. Det er mulig noen gjør det for å vise at de er personlig, knytter bånd o.l. 
Jeg orker det liksom ikke etter en stund. Etter noen måneder på datingapper og fysiske dater så er det noen sånne. ts

Anonymkode: cdd42...1f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leeloo skrev (4 minutter siden):

Jeg tenker alltid at personen jobber med salg når de overdriver bruken av navnet mitt 😄 Jeg vet ikke hvorfor, men det får alle piggene ut. Det kjennes som om de "bearbeider" meg, kjennes lite genuint ut, som et script fra en telefonselger. Ville kanskje ikke kalt det rødt flagg, men det er ikke noe som appelerer til meg, og jeg ville konkludert med at vi er lite kompatible.

Ja er litt samme måten som telefonselgere som liksom skal være «personlig» som om de kjenner deg. 
Det er nok som du sier, kanskje ikke et rødt flagg, i chat-sammenheng. Men i virkeligheten oppleves det ofte som et rødt flagg for meg (kvinnelig leder i et mannsdominert miljø) da det kan være hersketeknikk. Kanskje derfor jeg legger merke til det. ts

Anonymkode: cdd42...1f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Vet du hva rødt flagg er?

Anonymkode: 86010...665

Regner med du veldig gjerne vil fortelle meg det, ettersom du spør. TS

Anonymkode: cdd42...1f6

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leeloo skrev (13 minutter siden):

Jeg tenker alltid at personen jobber med salg når de overdriver bruken av navnet mitt 😄 Jeg vet ikke hvorfor, men det får alle piggene ut. Det kjennes som om de "bearbeider" meg, kjennes lite genuint ut, som et script fra en telefonselger. Ville kanskje ikke kalt det rødt flagg, men det er ikke noe som appelerer til meg, og jeg ville konkludert med at vi er lite kompatible.

Jeg spurte en gang hvor selgeren hadde gått på kurs og lært at det lønner seg å si navnet til potensiell kjøper i nesten hver setning. Jeg forklarte at jeg syntes at det var ekkelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mennesker som fra begynnelsen skriver navnet til den en chatter med i nesten alle svar, f.eks: 

«Så bra skrevet, Gjertrud. Du høres ut som et klokt menneske». 
 

«Jeg skal legge meg. Men vi høres i morgen, Gjertrud»

 

»God morgen, Gjertrud». 
OSV

Er det bare jeg som synes dette er irriterende? 
 

Anonymkode: cdd42...1f6

Sikkert psykopat. Skal smiske. Ruuuuuun

Anonymkode: 5bf6c...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mennesker som fra begynnelsen skriver navnet til den en chatter med i nesten alle svar, f.eks: 

«Så bra skrevet, Gjertrud. Du høres ut som et klokt menneske». 
 

«Jeg skal legge meg. Men vi høres i morgen, Gjertrud»

 

»God morgen, Gjertrud». 
OSV

Er det bare jeg som synes dette er irriterende? 
 

Anonymkode: cdd42...1f6

Jeg synes det er sykt creepy og dropper fort sånne. Vet ikke helt hvorfor, men jeg føler at det er noe eiesykt og kontrollerende over det. 

Anonymkode: 78a88...96c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker hekt motsatt og det gir et veldig godt inntrykk når menn bruker navnet mitt. 

Anonymkode: d02d4...7d0

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det skjedd i annenhver melding, så hadde jeg nok reagert på det ja. Skjer det bare innimellom, så er det ikke noe jeg henger meg opp i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker det er litt påfallende og ganske sosialt klønete, sånn hvis det er snakk om et ganske ungt menneske. Men "rødt flagg" er det selvfølgelig ikke, jeg er da ikke helt sprø.

Anonymkode: 5a223...7f1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så synes de bare at du hadde et veldig festlig navn (ala Gjertrud), og ble yr og glad hver gang de skrev det. "Gjertruuuud *fnis* god kveld i stuen"....

Anonymkode: f1381...d13

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Liker når noen bruker navner mitt rn gang i blandt, å det skjer sjelden. 

Liker det ikke om det er for manipulasjon, men det handler jo om kontekst. Jeg bruker ofte navn, mest for å få oppmerksomheten til noen. 

Anonymkode: dff7c...386

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil hevde at om du henger deg sånn opp i dette, så er du i overkant irritabel.

Det kan jo tenkes at han bare vil være ekstra personlig ved å bruke navnet ditt, han synes sikkert det er fint! Kan være sånt som endres etter hvert som dere blir bedre kjent. Tror jeg ville latt andre ting avgjøre om han var verd å satse på, eller ikke.

Anonymkode: 4f844...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at de er litt dumme som ikke skjønner at alle ser rett gjennom det patetiske manipulasjonsforsøket. 

Anonymkode: 6d367...76a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe jeg hadde brydd meg med.

At det kan være en måte å manipulere folk på er ikke utenkelig, men da hadde jeg sett det i sammenheng med hvordan de er ellers.

Alle er ikke narsissister eller sosiopater….. noen er bare raringer.

Anonymkode: 649d2...130

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...