Gå til innhold

Hva skriver du på fb når du gratulerer barnet ditt som har bursdag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker ikke å skrive så veldig privat når jeg skal gratulere han og et par hundre på fb skal lese, da jeg synes det er litt "klissete".

De store kjærlige ordene kan jeg skrive i bursdagskortet.

Jubilanten fyller 22 og jeg har tillatelse til å legge ut bilde+musikk til bildet og en tekst.

Jeg har gamle foreldre, tanter og onkler, faddere og annen slekt som facebook-venner+gamle venner og bekjente, og siden jeg og barnet mitt bor i en helt annen landsdel, tenker jeg det er hyggelig.

Han er selv på fb, men bruker ikke det ikke utenom bursdager.

Anonymkode: d9e98...06e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleier å ringe barna mine eller gratulere dem direkte. Jeg føler ikke at jeg må gratulere dem med dagen på flere plattformer.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gratulerer alltid direkte på sms eller Messenger. 

Anonymkode: e5a6f...6c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringer.

Legger aldri ut gratulasjoner til mine nære på Facebook. Ikke gode venner heller - de ringer jeg, eller sender en melding.

Anonymkode: 93992...d5f

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratule4e4 verken barn eller annen nær familie på fb. Ringer eller møter dem.

Anonymkode: a88c1...b8d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Jeg legger alltid ut den mest "normale" bursdagshilsenen, da familie på farens side (vi er skilt) legger ut store kjærlighetseklæringer og gjerne 5 til 10 bilder av han, og det synes jeg er veldig svulstig og får meg som mor til å føle meg mindreverdig.

Ts

Anonymkode: d9e98...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gratulerer barnet med gave og og sang på sengen. 

Men jeg legger også ut på facebook. Skriver bare gratulerer med dagen til.... Mamma og pappa er glad i deg også kanskje noe mer. Legger ved noen bilder 

Jeg skriver ikke om hvor stolt jeg er av barnet osv. For det sier jeg til hn på privaten og jeg regner med at de aller fleste er stolte av barna sine, så å skrive slike ting syntes jeg bare er kleint. 

Anonymkode: 5304d...837

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bedre å skrive noe ektefølt enn å skrive noe en KG-bruker har fortalt deg at du skal skrive? Det er jo det samme hva du skriver så lenge det kommer fra deg selv. 

Anonymkode: 1cd0c...586

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg gratulerer barnet med gave og og sang på sengen. 

Men jeg legger også ut på facebook. Skriver bare gratulerer med dagen til.... Mamma og pappa er glad i deg også kanskje noe mer. Legger ved noen bilder 

Anonymkode: 5304d...837

Hvorfor? Om Du gratulerer direkte. Hvorfor også på fb?

Anonymkode: 93992...d5f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det ikke bedre å skrive noe ektefølt enn å skrive noe en KG-bruker har fortalt deg at du skal skrive? Det er jo det samme hva du skriver så lenge det kommer fra deg selv. 

Anonymkode: 1cd0c...586

Jo selvfølgelig men jeg er bare ikke typen som skriver på Facebook at jeg "elsker han herfra til månen" eller at han er "min øyensten".

Jeg er vokst opp i en familie der vi aldri har sagt til hverandre at vi elsker hverandre eller er glad i hverandre, og det er først nå på sine eldre dager mine foreldre prøver å gi meg en klossete klem som er unaturlig er meg i

Jeg er veldig kjærlig mot min kjæreste og min sønn og viser følelser, men har problemer med at min familie skal se at jeg viser kjærlighet offentlig som på fb.

Ts

Anonymkode: d9e98...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart å gratulere nære på fb. Er det en som bor langt borte og man ikke har telefonnr til så går det vel. 

Anonymkode: 3893a...288

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gratulerer ikke på fb, men skjønner at det blir aktuelt for deg. Jeg ville lagt ut bildet og skrevet "og et lite gratulerer med dagen her også! Takk for/gleder meg til [noe dere gjør]"

Anonymkode: b6bbf...90a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tolker det som at du, som meg, synes det er unaturlig å skrive kjærlighetserklæringer på sosiale medier, men at du føler du "må" fordi familien driver med dette? Blir det ikke verre tror du hvis du skriver noe flott og så skal de overgå det igjen?

Du vet jo ikke en gang hva du skal skrive? Bare følg magefølelsen og dropp det. Gratuler ham direkte. Det blir ikke noe mindre ekte av at du ikke viser det for "all verden" at du er glad i ham. Jeg har ingen bilder av barna på fb men barna er alt for meg og jeg forteller dem at jeg elsker dem hver dag ❤️

Så får de som vil, pøse på. Jeg synes det er rart, men de må nå få lov. Men det må komme av et oppriktig ønske, ikke skrive noe fordi man føler man må, og som man må spørre kg om for å vite hva man skal skrive. Det blir bare kleint. Du kjenner sønnen din best, er det viktig for han at du gratulerer ham på internett?

Anonymkode: 3893a...288

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jeg aldri har gratulert barnet på Facebook. Han bruker ikke Facebook, og hvorfor skal jeg sitte og skrive masse skryt og kliss der, som han det gjelder aldri ser? Har ingen hensikt. Jeg skjønner meg ærlig talt ikke på de foreldrene som gjør det, da unge i dag uansett ikke bruker FB, men helt andre sosiale medier. Facebook er kun for "gamlinger".

Jeg gratulerer min sønn ansikt til ansikt og gir han en klem og forteller at jeg er glad i ham. Det trengs ingen Facebook lovprisning for at andre skal lese det.

 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hvorfor? Om Du gratulerer direkte. Hvorfor også på fb?

Anonymkode: 93992...d5f

Fordi jeg har lyst

Anonymkode: 5304d...837

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi jeg har lyst

Anonymkode: 5304d...837

Jeg gratulerer også andre på facebook, selv om jeg gratulerer nære og kjente på telefon eller face to face i tillegg. 

Anonymkode: 5304d...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hater klissete gratuslasjonsinnlegg fra foreldre på facebook. Det er bare show-off.

"Se hvor mye jeg elsker barnet mitt, og hvor perfekt det er".

Anonymkode: 24bb0...fbc

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Fordi jeg har lyst

Anonymkode: 5304d...837

Det skjønner jeg. Men hvorfor har du lyst til det, når du allerede har gratulerer ansikt til ansikt?
 

Det ser jo bare teit ut, når folk i samme husholdning gratulerer hverandre på fb. Snakker man ikke sammen liksom?

Anonymkode: 93992...d5f

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jo selvfølgelig men jeg er bare ikke typen som skriver på Facebook at jeg "elsker han herfra til månen" eller at han er "min øyensten".

Jeg er vokst opp i en familie der vi aldri har sagt til hverandre at vi elsker hverandre eller er glad i hverandre, og det er først nå på sine eldre dager mine foreldre prøver å gi meg en klossete klem som er unaturlig er meg i

Jeg er veldig kjærlig mot min kjæreste og min sønn og viser følelser, men har problemer med at min familie skal se at jeg viser kjærlighet offentlig som på fb.

Ts

Anonymkode: d9e98...06e

Men du trenger da ikke skrive det på fb. Du skriver selv at det ikke er naturlig for deg. 
Du trenger ikke skrive på fb for at de skal skjønne at du er glad i dem - det viktigste er å klare å si det ansikt til ansikt. Det er 1000 mer verdt en en tåpelig hilsen som kun er ment for alle andre enn mottakeren.

Anonymkode: 93992...d5f

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

 Jeg legger alltid ut den mest "normale" bursdagshilsenen, da familie på farens side (vi er skilt) legger ut store kjærlighetseklæringer og gjerne 5 til 10 bilder av han, og det synes jeg er veldig svulstig og får meg som mor til å føle meg mindreverdig.

Ts

Anonymkode: d9e98...06e

Herregud

Anonymkode: 00ec4...493

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...