AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #1 Skrevet 10. september 2024 Jeg jobber som barnehagemedarbeider og holder på å gå på en ordentlig smell. Jeg er en person som tar på meg mer ansvar enn det jeg egentlig har, og som gir alt av meg selv i jobben. Kolleger er alltid syke, og jeg har vært mye syk selv - men jeg drar ofte på jobb likevel fordi at jeg vet at det er sårbart når det er fravær. Jeg pusher meg selv hardt, og har lav lønn. Det hele begynner å bli ganske umotiverende og deprimerende. Jeg er i ferd med å miste gnisten. Jeg har vurdert å snakke med sjefen om dette, men jeg vet ikke om det passer seg å be om høyere lønn. Jeg er egentlig veldig beskjeden og har aldri stilt krav til noe som helst. Jeg kommer eksempelvis alltid 45 minutter før tidligvakt for å ordne mest mulig, og dette gjør jeg av eget initiativ. Så - jeg er en person som legger mye tid og energi i jobben. Jeg er engasjert og føler at jeg bidrar med min kunnskap da jeg har bachelor innen et annet fag som er svært relevant for å jobbe i barnehage. Jeg får allerede litt ekstra betalt i og med at jeg har en bachelor, men jeg har fortsatt et veldig lavt lønnstrinn. Er det innafor å be om lønnsøkning i et slikt tilfelle? Jeg føler at jeg jobber ræva av meg for å få dekt alle utgifter og knapt har noe igjen som kan spares. Alternativet er å søke på andre jobber, men leder har selv uttalt at jeg er en stor ressurs og en betydningsfull brikke i barnehagen. Hva tenker dere? Anonymkode: 16262...aba
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #2 Skrevet 10. september 2024 Jeg har også fått problemer med ryggen, men står i full jobb likevel. Har heller ingen energi på fritiden og bruker alt jeg har på jobb. Møter knapt venner, og tilbringer ettermiddagene liggende på sofaen. Anonymkode: 16262...aba
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #3 Skrevet 10. september 2024 Flott du gir av deg selv og er til stede for barna. jeg tenker at du ikke blir mindre syk av å få høyere lønn. Alle kan vi erstattes. Du kan fortelle at du mener du er verdt mer, men ikke forvent mer. ang sykdom, ikke gå på arbeid syk. Du har like mye rett på sykedager som dine kollegaer. Da får også sjefen se sårbare situasjoner. Ikke lek helt. om trivselen ikke overgår pengene, bytt jobb☺️ Anonymkode: 5bd56...244
svartkatt Skrevet 10. september 2024 #4 Skrevet 10. september 2024 Høyere lønn til det nivået du hører til er vel og bra, men det hjelper ikke på helsa di. Du må ta bedre hensyn til deg selv. Skjønner ikke hva du forbereder på jobb som tar nesten en time? Kort det ned, og kutt det mer eller mindre ut. Ikke gå på jobb syk, det gjelder både fysisk og mentalt.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #5 Skrevet 10. september 2024 Slutt å komme 45 min for tidlig. Ingen vil betale deg for det. Anonymkode: d1263...8a8
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #6 Skrevet 10. september 2024 Nå er du vel på en arbeidsplass med kjip tariff, og i et yrke hvor lønnsforhandlinger er både vanskelig og uvanlig. Jeg tenker at du kan selvsagt be om høyere lønn, men for det første må du slutte å jobbe gratis og å møte opp syk. Du får ingenting igjenn for det, annet enn at ansatte som forholder seg til arbeidstiden kan sees på som sløve siden de ikke jobber på doning, og det er vel slikt fagforbundene ønsker å få vekk - ansatte som jobber gratis fordi tiden ikke strekker til. Rakk du ikke det du skulle? Rapporter til enhetsleder. Ped.leder har gjerne like lite tid, så ta det med øverste hold. Ikke ta med deg dårlig samvittighet hjem, da det ikke er din jobb. Ville ellers også sett på kosthold og livsstil, da det er et yrke med høy belastning og det å trene på fritiden faktisk er ganske viktig - især om du allerede har ryggproblemer og null energi på fritiden. Anonymkode: fc677...3fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå