Gå til innhold

Hjemme med syke barn på uke 2..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt kjørt nå. Har selv testet positivt for Covid i helgen og er borte fra jobb. Går rundt og er dårlig, har feber og svetter som en gris. Jeg møtte opp på jobb i går fordi alt var bra på morgenen men måtte dra hjem fordi jeg ble dårligere. Uken før har jeg vært hjemme med sykt barn onsdag, torsdag og fredag. Jeg er nå sykmeldt i en uke. 

Så er det andre mann som har fått vannkopper på søndag og det er ingen pause fra dette helvete!

Jeg er hjemme igjen, fordi far mener at jeg kan være hjemme da jeg er hjemme med sykdom fra før da han må i møter på jobb. (Han gjør alt for å slippe unna og jeg føler meg spist opp) (Han er leder) Kroppen min er utslitt. Mentalt er jeg nesten ikke tilstede lengre fordi jeg er så sliten. Jeg trenger ro, og fred men får det ikke. Jeg har en unge som gråter, trenger trøst, er tørst, må aktiviseres når feberen er nede. Må spise, lage mat, vaskes, ordnes og alt må legges til rette. I tillegg er det slik at jeg må være på stedet hele tiden, og kan ikke gå ifra han et eneste sekund uten at han roper på meg. Han har fått vannkopper. 

Jeg er møkkalei av barne-TV. Jeg klarer ikke mer støy, og jeg føler meg utslitt. Har hatt barnevakt noen timer og det hjelper men et sykt barn vil til syvende og sist ha sin mor og far. 

Hvordan i helvete overleve dette? Far sier han kan være hjemme i morgen, men da har jeg tatt onsdag, torsdag, fredag, mandag og tirsdag med sykt barn, mens han tar en dag.. Er jeg helt idiot som godtar dette? 

Anonymkode: b19be...e60

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å si:

Vi har tre barn. Vi er begge i arbeid. 

Skrevet

Dra fram en madrass på stuegulvet, og legg deg ned. Demp lyden på barnetv. Få i dere nok drikke. La resten flyte.

Anonymkode: 76c82...28a

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Så lenge du likevel er hjemme tenker jeg at det er riktig at barnet er med deg. 

Ser ut som om du hadde avlastning i helgen og får avlastning i morgen. 

Legg deg på sofaen sammen med barnet. La barnet se på barnetv mens du slumrer ved siden av.  Sov når barnet sover. 

I morgen får du slappe av,  så dette klarer du. 

Anonymkode: 33aa8...337

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tenker dessverre også at det er unødvendig at far er hjemme når du er hjemme også, selv om du er syk. Det far derimot bør gjøre er å lage klar matpakke, drikkeflaske og andre remedier som barnet trenger i løpet av dagen slik at din jobb blir minimal. Nå forutsetter jeg at det ikke er snakk om en ettåring da, for da stiller saken seg annerledes.

Du bør få et headset til ungen så du slipper å høre på barne-TV hele dagen.

Anonymkode: e86e4...3cc

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at far burde vært mer hjemme. Synes det er å slite ut et annet menneske som selv er syk å skulle være hjemme i 5 dager med sykt barn.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde ikke godtatt det. Hvorfor skal du ødelegge deg selv helt, når han faktisk kan ta sin del av ansvaret å være hjemme med sykt barn? 

Her i huset deler vi på dagene, når far har vært dårlig har jeg tatt det, når jeg er dårlig har far tatt. Hvis bare barnet er sykt deles det likt mellom oss… 

Syns heller ikke det blir riktig at du skal ta alt ansvar når du er sykemeldt. Du hadde kanskje blitt fortere frisk (og da unngått sykemelding) om du hadde fått litt mer hvile… 

Anonymkode: 64145...576

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er litt kjørt nå. Har selv testet positivt for Covid i helgen og er borte fra jobb. Går rundt og er dårlig, har feber og svetter som en gris. Jeg møtte opp på jobb i går fordi alt var bra på morgenen men måtte dra hjem fordi jeg ble dårligere. Uken før har jeg vært hjemme med sykt barn onsdag, torsdag og fredag. Jeg er nå sykmeldt i en uke. 

Så er det andre mann som har fått vannkopper på søndag og det er ingen pause fra dette helvete!

Jeg er hjemme igjen, fordi far mener at jeg kan være hjemme da jeg er hjemme med sykdom fra før da han må i møter på jobb. (Han gjør alt for å slippe unna og jeg føler meg spist opp) (Han er leder) Kroppen min er utslitt. Mentalt er jeg nesten ikke tilstede lengre fordi jeg er så sliten. Jeg trenger ro, og fred men får det ikke. Jeg har en unge som gråter, trenger trøst, er tørst, må aktiviseres når feberen er nede. Må spise, lage mat, vaskes, ordnes og alt må legges til rette. I tillegg er det slik at jeg må være på stedet hele tiden, og kan ikke gå ifra han et eneste sekund uten at han roper på meg. Han har fått vannkopper. 

Jeg er møkkalei av barne-TV. Jeg klarer ikke mer støy, og jeg føler meg utslitt. Har hatt barnevakt noen timer og det hjelper men et sykt barn vil til syvende og sist ha sin mor og far. 

Hvordan i helvete overleve dette? Far sier han kan være hjemme i morgen, men da har jeg tatt onsdag, torsdag, fredag, mandag og tirsdag med sykt barn, mens han tar en dag.. Er jeg helt idiot som godtar dette? 

Hvorfor i huleste går du på jobb med covid??? Hold deg hjemme...... Ja her har det vært sykdom siden skolen begynte igjen, for enkelte folk sender syke barn avgårde...

Anonymkode: 08b3b...661

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Selvfølgelig skal far bli hjemme om du er for syk til å ta deg av barnet på en god måte. 

Anonymkode: 8dd02...641

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde stusset om noen trenger to voksne hjemme for å passe på syke barn. Tenk på alle aleneforeldre som takler livet alene, sykdom og annet. 
Er bare å gjøre det komfortabelt, ha nok mat og drikke og finne frem spill, bøker, leker og annet som får en gjennom dagen. 

Anonymkode: 6c562...ff2

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Selvfølgelig skal far bli hjemme om du er for syk til å ta deg av barnet på en god måte. 

Anonymkode: 8dd02...641

Hva tror du alenemødre og alenefedre gjør ? Jo de er hjemme uansett om de og barna er syke.

Anonymkode: c6866...714

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor i huleste går du på jobb med covid??? Hold deg hjemme...... Ja her har det vært sykdom siden skolen begynte igjen, for enkelte folk sender syke barn avgårde...

Anonymkode: 08b3b...661

Det er mange som føler seg presset til å gå på jobb selv om de er syke. Noen ganger det lederne som presser mest.

Skrevet

Legg deg på sofaen og la barnet se på tv og kose seg. La det flyte rundt. 

Lag enkel mat som dere kan spise. 

Neste gang, kan den andre forelderen lage i stand mat, så det blir enklere. 

Anonymkode: 5ba1f...240

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hva tror du alenemødre og alenefedre gjør ? Jo de er hjemme uansett om de og barna er syke.

Anonymkode: c6866...714

Dette, jeg har vært alene med 2 barn fra de var barnehage barn. Måtte fint være hjemme med barna når de var syke, eller jeg var syk og de var syke samtidig. 

Så sant det ikke er spedbarn så går det å snakke til ungene sine , de kan finne seg drikke selv, være rolig og ikke mase hele tiden. 

Ingen barn må aktiviseres hele tiden, og de har ikke vondt av å kjede seg. 

Trenger vel ikke lage så fryktelig mye mat, la de få noen brødskiver, be far fikse det klart kvelden før om det er nødvendig.  

Anonymkode: 640f9...e5e

• Liker 1
Skrevet

Synes det er sutring og spesielt å kreve to foreldre hjemme.Du er jo hjemme likevel. Du har feber.  Det er ikke sånn at du dør, høres nesten sånn ut. Og i hvert fall mentalt tilstede til å konsentrere deg om innlegg her inne. 

Anonymkode: 35c0f...e42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...