AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #1 Skrevet 10. september 2024 Hvilke daglig mengde skal babyen ha? Jeg ser på pakken at fra 2 mnd er det 150 ml vann, 4x dagen. Min lille klarer ikke så store porsjoner av gangen og blir raskere mett. Jeg har regnet ut at han ligger på ca 800 ml i døgnet. Gir jeg han for mye? Bør jeg kutte ned? Anonymkode: be534...1f2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #2 Skrevet 10. september 2024 Du gir så mye babyen vil ha. Det på pakka er veiledende. Anonymkode: 2ec0c...074 5
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #3 Skrevet 10. september 2024 Å nei, du skal ikke holde igjen mat til babyer Anonymkode: 2ec0c...074
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #4 Skrevet 10. september 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du gir så mye babyen vil ha. Det på pakka er veiledende. Anonymkode: 2ec0c...074 Jeg har en samboer som tror babyen spiser bare han får flaska og at jeg gir babyen for mye mat. At jeg bør prøve alt annet og la babyen gråte litt. Jeg hører forskjell på babygråt og mener det handler om mat. Anonymkode: be534...1f2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #5 Skrevet 10. september 2024 Gi baby mat når baby er sulten. vi har aldri fulgt det som står på pakka(2 flaskebarn). Virker som at det går bra med de😅 (Må bare legge til: Selvfølgelig fulgt blande-instruksjonene. Ikke bland mer eller mindre pulver enn det som står der) Anonymkode: b7be6...86c 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #6 Skrevet 10. september 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg har en samboer som tror babyen spiser bare han får flaska og at jeg gir babyen for mye mat. At jeg bør prøve alt annet og la babyen gråte litt. Jeg hører forskjell på babygråt og mener det handler om mat. Anonymkode: be534...1f2 Hadde en samboer som også hadde en oppfattelse av at «babyen umulig kunne være sulten igjen allerede» når det gikk en veldig kort tid fra siste flaske. Rart babyen roet seg bare hun fikk mer da. Vær på tilbudssiden med mat, det er ingen logikk rundt når de er sultne igjen fordi dette går i rykk og napp avhengig av veksten de er i. Anonymkode: 2ec0c...074 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #7 Skrevet 10. september 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvilke daglig mengde skal babyen ha? Jeg ser på pakken at fra 2 mnd er det 150 ml vann, 4x dagen. Min lille klarer ikke så store porsjoner av gangen og blir raskere mett. Jeg har regnet ut at han ligger på ca 800 ml i døgnet. Gir jeg han for mye? Bør jeg kutte ned? Anonymkode: be534...1f2 Fire måltider for dag er for lite her i huset uansett. Hvis samboeren din er så påståelig og du så usikker at du føyer deg for han kan dere med fordel ringe jordmor og be om en felles time med fokus på kost til babyen. Da slipper du å være belærende (han høres ikke helt mottakelig for dine meninger) og dere begge blir tryggere. Anonymkode: 7a307...649
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #8 Skrevet 10. september 2024 Gi si my baby Ønsker 😊 bare veileding på pakningen ja. Anonymkode: 2d2d7...486 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #9 Skrevet 10. september 2024 Nå har jeg ikke gitt mme, men da baby var så liten, ammet jeg sikkert minst 12 ganger i døgnet. Ammer ettåringen oftere enn 4 ganger og. Så se an hva babyen din trenger. Anonymkode: 21cfa...68d
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #10 Skrevet 10. september 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har en samboer som tror babyen spiser bare han får flaska og at jeg gir babyen for mye mat. At jeg bør prøve alt annet og la babyen gråte litt. Jeg hører forskjell på babygråt og mener det handler om mat. Anonymkode: be534...1f2 Hadde aldri spurt om tillatelse til å gi babyen mat. Det er bare å gi ts, å om babyen ikke er sulten så er det ikke verre enn at flaska går i vasken, det er ikke verdens undergang. Anonymkode: 2ec0c...074 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #11 Skrevet 10. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fire måltider for dag er for lite her i huset uansett. Hvis samboeren din er så påståelig og du så usikker at du føyer deg for han kan dere med fordel ringe jordmor og be om en felles time med fokus på kost til babyen. Da slipper du å være belærende (han høres ikke helt mottakelig for dine meninger) og dere begge blir tryggere. Anonymkode: 7a307...649 Han ville ikke ta opp dette med helsestasjonen. Jeg har fulgt opp nå siden i går med å skrive ned tid for mat og mengde. Det har da vært 8-9 måltider på 24 timer. Noen ganger tar babyen kun 70 ml med pulver og andre ganger 140ml med pulver. Anonymkode: be534...1f2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #12 Skrevet 10. september 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hadde aldri spurt om tillatelse til å gi babyen mat. Det er bare å gi ts, å om babyen ikke er sulten så er det ikke verre enn at flaska går i vasken, det er ikke verdens undergang. Anonymkode: 2ec0c...074 Han tror at den stakkars babyen blir tvunget til å spise. Han tror ikke på det keg sier om at hvis babyen ikke er sulten så snur den seg vekk. Anonymkode: be534...1f2
Poppel Skrevet 10. september 2024 #13 Skrevet 10. september 2024 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Han tror at den stakkars babyen blir tvunget til å spise. Han tror ikke på det keg sier om at hvis babyen ikke er sulten så snur den seg vekk. Anonymkode: be534...1f2 Jeez. Ta han med til helsestasjonen så helsesykepleier får snakket litt vett i han. Endret 10. september 2024 av Poppel 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #14 Skrevet 10. september 2024 Poppel skrev (1 minutt siden): Jeez. Ta han med til helsestasjonen så helsesykepleier får snakket litt vett i han. Skal innom selv å hente ut et skriv. Anonymkode: be534...1f2
Poppel Skrevet 10. september 2024 #15 Skrevet 10. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skal innom selv å hente ut et skriv. Anonymkode: be534...1f2 Håper han hører på det da 👍🏻 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #16 Skrevet 10. september 2024 På den tid drakk min flaskebaby hver 2,5-3 time døgnet rundt. Baby skal få mat når baby vil. Man skal ikke sulte baby. Antall flasker på et døgn og tiden mellom hver flaske vil regulere seg selv etterhvert som baby blir eldre. Min er nå 7 mnd, spiser 3 måltid med fast føde per dag og har 3-4 flasker mme daglig i tillegg. Sluttet selv med mat på natt rundt 4-5 mnd alder. Poenget er; tilby mat når baby er sulten. Anonymkode: bec37...571
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå