AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #1 Del Skrevet 9. september 2024 Jeg er mann, rullestolbruker, introvert. Stille og rolig. Litt nerdete. Har aldri fått noe som helst oppmerksomhet eller interesse på det romantiske planet. Har prøvd dating app i et halvt år, men 0 treff. Finnes det håp, eller er det bare å gi opp? Anonymkode: 107e4...13a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #2 Del Skrevet 10. september 2024 For å være ærlig, hadde jeg nok ikke matchet med en rullestolbruker på en app. Da hadde det vært annerledes om jeg ble kjent med han irl, og at følelsene kom deretter. Men å matche en I rullestol med alle utfordringer mtp tilpasning osv, når det "tross alt" er så mange andre å velge i, tror jeg ikke jeg hadde gjort. Men jeg har også en sykdom som gjør at jeg ikke kan leve et liv akkurat som alle andre, og er innforstått med at det nok gjør at jeg ikke vil finne noen heller. Men én jeg kjenner landet i rullestol lam fra brystet og ned, som ungdom etter en bilulykke, han er nå gift og har to barn. Ønsker deg alt godt og lykke til, håper virkelig du vil finne noen❤️ Anonymkode: ae4ac...d2f 4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #3 Del Skrevet 10. september 2024 Hvordan lever du livet i rullestol? Driver du med sport? Kommer deg ut i naturen? Påvirker det som gjorde at du kom i rullestol, sexlivet ditt? Anonymkode: 15712...ce0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #4 Del Skrevet 10. september 2024 Jeg hadde aldri villet datet en i rullestol. Tror mange kvinner er enig. Men det kan finnes. Anonymkode: 7afa8...46d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #5 Del Skrevet 10. september 2024 Jeg tror heller ikke du vil kunne så enkelt få napp på dating-apper som rullestolbruker. Når de ikke trenger å se forbi rullestolen er det liten sjanse for at de gjør. Fordommer, men også de potensielle utfordringene som kommer med en del funksjonsnedsettelser gjør at mange nok kvier seg for å inngå et slikt forhold. Samtidig er det jo alltids noen som møtes via nettet til tross, så det er så klart mulig. Siden jeg ikke vet årsakene til rullestolen er det vanskelig å vite om det er lettere å møte noen i virkeligheten. Om du har mulighet til å komme deg rundt uten assistanse er det kanskje lettere å møte noen der. Hvis du studerer, jobber, kan dra på butikken eller utesteder. Med assistansebehov er det kanskje praktisk enda vanskeligere, og mange vil i hvert fall styre unna hvis du trenger, i frykt for at det er et slikt - og ikke romantisk eller seksuelt - forhold de innleder. Selv har jeg hatt behov for assistanse, og det er ikke noe "sjekketriks" akkurat. Anonymkode: 9d6a8...a82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #6 Del Skrevet 10. september 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg er mann, rullestolbruker, introvert. Stille og rolig. Litt nerdete. Har aldri fått noe som helst oppmerksomhet eller interesse på det romantiske planet. Har prøvd dating app i et halvt år, men 0 treff. Finnes det håp, eller er det bare å gi opp? Anonymkode: 107e4...13a Jeg synes du høres trivelig ut og kunne gitt det en sjanse på tross av rullestol, men jeg er kronisk syk og ufør selv og det har nok gjort meg mindre redd og dømmende ovenfor andres helseutfordringer. Det spørs jo selvsagt litt hvordan du er som person og hvilke utfordringer og interesser du har, men jeg ser personer fremfor hjelpemidler. Når jeg tenker meg om så var jeg faktisk skikkelig betatt av en i rullestol når jeg gikk på vgs, og stolen brydde meg ikke i det hele tatt. For meg er det hvem du er og hvordan du behandler meg som betyr noe. Ikke gi opp! 🫶🏻 Anonymkode: 0a024...8bb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måneskinn Skrevet 10. september 2024 #7 Del Skrevet 10. september 2024 Jeg kunne datet en i rullestol, har ikke noe i mot det - men ville jo gjerne vite litt om hvordan livet ditt fungerer generelt. Men, personlighet og kjemi er viktigst, så hadde jeg syns du var flott hadde ikke stolen vært et hinder 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #8 Del Skrevet 10. september 2024 Hva med å lete etter andre med handicap? Anonymkode: 090dc...879 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #9 Del Skrevet 10. september 2024 Det er nok vanskeligere å finne noen via en app enn i det virkelige liv. Med en gang du skriver at du er rullestolbruker tror jeg de fleste ser på deg som mye mer handicappet enn du nødvendigvis er. Jeg har en barndomsvenn som havnet i rullestol etter en bilulykke. Han var en dame-magnet før ulykken - og han er absolutt ikke blitt det noe mindre nå. Du skriver at du er introvert, stille og rolig. Jeg tenker du må komme i en slik posisjon at damer har mulighet til å bli kjent med deg. Om du bruker app og ikke får napp, kan du søke etter damer med ulike handicap? Ikke rullestolbruker - men handicap som gjør det mulig for dere å støtte hverandre? Mannen min og jeg er dessverre begge blitt uføre de siste årene - men med helt ulike diagnoser. Vi er en god match. Anonymkode: 5f459...bf2 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #10 Del Skrevet 10. september 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg er mann, rullestolbruker, introvert. Stille og rolig. Litt nerdete. Har aldri fått noe som helst oppmerksomhet eller interesse på det romantiske planet. Har prøvd dating app i et halvt år, men 0 treff. Finnes det håp, eller er det bare å gi opp? Anonymkode: 107e4...13a Det er nok enklere for deg å finne noen utenfor appene, meld deg som frivillig eller på noe annet hvor du kan møte folk. Anonymkode: 5445f...95c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #11 Del Skrevet 11. september 2024 Her er jo graden av handicap vesentlig også. Om du bare må bruke rullestol men ellers klarer livet bra (full jobb, kjøre bil, lage middag, være med på aktiviteter) er noe helt annet enn å trenge hjelp til det meste i livet. Uansett er nok apper vanskelig, det er vanskelig selv for funksjonsfriske. Prøv heller å møte noen gjennom aktiviteter i det virkelige liv. Kanskje er det mulig å møte noen med tilsvarende handicap eller noe også? Jo mer man har til felles med noen jo enklere er det gjerne. Anonymkode: 00a43...520 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest winterchild Skrevet 11. september 2024 #12 Del Skrevet 11. september 2024 Du kanske kan dejta någon annan som också sitter i rullstol? Jag hade kunnat dejta en person som satt i rullstol om jag var kär i den. Tror många tänker bort det pga att det blir krångligt i vardagen rent praktiskt, ärligt talat är många bara lata. Därför tänker jag att du kanske kan finna någon som är i samma situation? 🌷 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #13 Del Skrevet 11. september 2024 AnonymBruker skrev (På 10.9.2024 den 1.52): Jeg er mann, rullestolbruker, introvert. Stille og rolig. Litt nerdete. Har aldri fått noe som helst oppmerksomhet eller interesse på det romantiske planet. Har prøvd dating app i et halvt år, men 0 treff. Finnes det håp, eller er det bare å gi opp? Anonymkode: 107e4...13a Apper funker ikke for noen. Har du ikke venner? Møt folk IRL. Og ikke sikt for høyt, de fleste menn vil ha topp 1% av damene. Anonymkode: e7ec9...677 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nattehimmel Skrevet 11. september 2024 #14 Del Skrevet 11. september 2024 Jeg føyer meg inn i rekkene og sier at en funksjonsnedsettelse i seg selv ville ikke hindret meg. Jeg er mye mer opptatt av at våre verdier matcher, at kjemien er god, at dialogen mellom oss reflektert og spennende. At vi drives i hverandres selskap og ønsker ca de samme tingene i livet. Det er også viktig for meg at vi matcher godt seksuelt (en rullestolavhengighet ville neppe vært noe hinder for meg der). Hva daten jobber med, eller hvordan de livnærer seg, er mindre viktig så lenge det er realistisk å kunne bo tålelig greit og vi har mat på bordet dersom forholdet skulle utvikle seg dithen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #15 Del Skrevet 11. september 2024 Jeg skjønner det hvis du ønsker deg en funksjonsfrisk kjæreste, det blir kjapt mer utfordrende hvis begge er i rullestol og trenger tilrettelegging. Hvis en av dere skulle trenge hjelp med noe, kan kanskje ikke den andre hjelp like mye og like øyeblikkelig som en funksjonsfrisk. Men apper er håpløst, tror jeg. Jeg hadde ikke hatt noe imot å date en i rullestol. Så lenge kjemien stemmer og jeg vet at jeg strekker til der det trengs, og at du ellers har god ordning på det hvis du hadde treng noe jeg ikke kunne hjulpet med. Synes du høres trivelig ut, jeg. Anonymkode: 40a79...d88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #16 Del Skrevet 11. september 2024 Jeg sier som andre, du må ut og få et større nettverk, bli kjent med andre i den virkelige verden. Da får potensielle partnere mulighet til å bli kjent med og sette pris på deg som både mann og person, de får mulighet til å forelske seg i deg og da vil ikke rullestolen være noen særlig hindring for et forhold. Nettdating er egentlig en ekstrem grovsiling, så grov at mange diamanter går gjennom både første og andre gangs siling. Det gjør ikke de bortsilte diamantene mindre verdt! Så kom deg ut, utfordre deg selv selv om du er noe introvert, bli kjent med andre, vær aktiv med ting som du kan gjøre. Kanskje du kan sjekke hvilke muligheter det er for idrett for personer med funksjonsnedsettelser? Om du ikke kommer til OL, så kan du jo både få nye venner, større nettverk - og da er det langt større sjanse for å treffe en potensiell partner. Eller gjør noe annet du har lyst å gjøre, noe som kan gi deg selv mestringsfølelse. Tør å utfordre deg selv litt, for når vi gjør det utvikler vi nye sider ved oss selv. Anonymkode: faadd...5af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå