Gå til innhold

Hvordan er dynamikken med dine søsken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Egentlig bare nysgjerrig. 

Her er vi 4, jeg er yngst, begge kjønn.

Veldig ertete, sladrete, til tider morsom, til tider veldig åpne med hverandre, andre tider ikke veldig snille. Som fjerdemann er jeg alltid litt utenfor og nå som vi er alle voksne (35 pluss) distanserer jeg meg mer og lar de to holde på. Alle har partnere og det er mye konkurranse mellom husholdningene. 

Hvordan er du og din søskenflokk? Min mor tenker at vi alle har så fint forhold, jeg har først de siste 7 årene tenkt at det ikke er så veldig genuint og hyggelig. 

Anonymkode: 86281...13e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en tre år yngre bror. Vi har begge flyttet langt hjemmefra (ikke samtidig), men bor nå bare 10 minutter fra hverandre. Han og kona er hos oss ukentlig og vi har et godt og nært forhold og de har et veldig godt forhold til barna våre også. Jeg er veldig glad for å ha ham/dem i livet mitt. 

• Hjerte 2
Skrevet

Vi er 3 søsken ingen av oss har noe kontakt og det kommer ikke til å endre seg. Kunne like gjerne vært enebarn.

Anonymkode: 5da02...5f1

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg har også tre søsken. Jeg og eldste søster har alltid vært nære og er det ennå. Dvs vi bor langt fra hverandre og sees ikke i hverdagen, men i ferier og sånt er det veldig hyggelig. Mindre kontakt med de to andre. Lillesøstra mi kommer jeg bedre overens med etter at vi begge fikk barn, og søskenbarna har det veldig gøy sammen. Lillebroren min har ikke barn og er han jeg har minst kontakt med. 

I barndommen lekte vi masse og krangla masse. Jeg er glad vi var fire, tror dynamikken hadde vært mye dårligere om vi var tre, og kunne bli to mot en. 

Anonymkode: 683ce...abe

Skrevet

Jeg er veldig glad i mine to brødre. Vi omgås ikke mye, men stiller opp for hverandre med små og store tjenester når det trengs. Vi snakker nært og fortrolig på tomannshånd. Etter mine foreldre og min egen mann og barn, er de mine nærmeste. 

Anonymkode: fcefb...0ec

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg er eldst av 3, alle bor i samme kommune (så ikke veldig lange avstander), jeg er den eneste med bil og den eneste med barn, så det er enten jeg eller våre foreldre som tar initiativ til alt av treff. Nå høres vi unge ut, men alle er 40+. Ikke særlig nære altså, men ikke uvennskap heller. 

Anonymkode: 4a6ee...02f

Skrevet

Dere med søsken er heldige❤️

Anonymkode: 53232...38a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Vi er 5 søsken, som alle bor innenfor 10 min kjøring. Vi sees ikke ukentlig, men har omtrent daglig kontakt via snap. Vi er to som er introverte, og 3 som ikke er det, men vi respekterer ulikhetene. Mye humor, flere av  barna våre er i samme alder (3 av oss fikk barn i løpet av 6 mnd). Vi er alle i langvarige forhold der alle inngifte/partnere er venn/venninne i tillegg til svoger/svigerinne. Min mann snakker f.eks oftere med min ene bror, enn jeg gjør. Søskenflokken vet at vi alltid har noen, hvis vi trenger dem, og vi samarbeider godt om stell av våre gamle foreldre.

Anonymkode: 1a5f4...0b9

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg har en lillesøster. Vi har aldri vært spesielt nære. Vi er altfor forskjellige. Har aldri noe å snakke med hverandre om annet enn rent overfladisk piss. Vi er vel mer på hils enn noe annet.

Anonymkode: 86610...d32

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Egentlig bare nysgjerrig. 

Her er vi 4, jeg er yngst, begge kjønn.

Veldig ertete, sladrete, til tider morsom, til tider veldig åpne med hverandre, andre tider ikke veldig snille. Som fjerdemann er jeg alltid litt utenfor og nå som vi er alle voksne (35 pluss) distanserer jeg meg mer og lar de to holde på. Alle har partnere og det er mye konkurranse mellom husholdningene. 

Hvordan er du og din søskenflokk? Min mor tenker at vi alle har så fint forhold, jeg har først de siste 7 årene tenkt at det ikke er så veldig genuint og hyggelig. 

Anonymkode: 86281...13e

er dere tre eller fire søsken, om det er fire hvorfor er det "to som holder på" og betyr ikke det at tredjemann også distanserer seg noe? 

Anonymkode: 8abf8...d89

Skrevet

To eldre søsken alle over 40. Jeg har grei kontakt med begge men det har vært litt opp og ned. Min bror er introvert og usosial og "sluttet" å prate når han var 16 i stort sett, men etter han fikk barn ved 35 så har han blitt et annet menneske og det går å føre et samtale med han. Min søster er på andre enden av skalaen og blir for mye så der har jeg pauset kontakten et par ganger under voksenlivet men det siste året har vi snakket nesten hver dag så vi har god kontakt men det kan snu fort. Hun har mye problemer og Min bror ønsker ikke å ha henne i sitt liv. Vi møtes alle sammen til spesielle hendelser, men sist vi tre var sammen var på mitt bryllup i 2019. De klarer å oppføre seg og det er ikke krangling i det hele tatt. 

Anonymkode: f7363...99d

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du som ikke har søsken er dritheldig i mine øyne. 

Anonymkode: 3a016...f11

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Har to søstre. Jeg er yngst. Mellomste er ustabil og eldste har ekstremt dårlige sosiale evner og er materialistisk. Så jeg har minimalt med kontakt med de. Var veldig ustabilt i oppveksten, særlig på grunn av dem. Jeg har min egen familie nå + svigerfamilie, trenger dem virkelig ikke i livet mitt.

Anonymkode: 87be3...029

• Hjerte 1
Skrevet

Har en søster 8år eldre. Vi var ikke nære i oppveksten. Nå er vi voksne med barn mann og hjem. De er veldig på at dem er best og kan mest. Syntes hele søskenforholdet er falskt, så det er litt overfladisk kontakt. Men vi har kontakt pga barna. 

Jeg som gjør alt med foreldrene, hun venter bare på arven sin. 

Anonymkode: cbfd8...832

Skrevet

Har tre søsken. Jeg er eldst. Ingen kontakt med to av de da de er fra min fars side, en side som har vært minimal kontakt med i barndommen. Kjenner ikke de søskene egentlig, har ikke sett de på 30 år. Vet navnet, men ikke noe om hva de driver med, sivilstatus eller bosted eller noe annet.

En lillebror på mors side. Det er temmelig overfladisk vil jeg si. Vi bor på samme plass, ca 15 min kjøring mellom oss. Men de vil verken feire jul eller andre høytider med oss. Det er han, kone og barnehagebarn. Min husholdning er meg og en tenåring. Vi ses omtrent kun til barnebursdagene, altså to ganger i året.

Anonymkode: 3a41f...aa1

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor det? Hvis du leser i tråden her, så er det ikke gull og grønne skoger akkurat. Både jeg og far til mitt barn har søsken. Vårt barn er enebarn, og det var et valg😅

Anonymkode: 86610...d32

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jaha? Ikke alle søsken er en berikelse i livet...

Anonymkode: 3a41f...aa1

• Liker 1
Skrevet

Jeg har to yngre brødre. Det er mange år yngre enn meg, men vi er helsøsken. Vi har et veldig godt forhold. De er supre onkler til mine barn. Jeg er 40 og yngste broren min er 20. Han har flyttet for å studere, men vi ringes og snappes flere ganger i uken. 

Anonymkode: 8dc28...415

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...