AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #1 Skrevet 9. september 2024 Lurer på hvordan andre i samme situasjon gjør dette? Jeg og min ex har 50/50 og datteren vår fylte nå 18 år i helga. Vi mister hver vår barnetrygd, og jeg har hittil mottatt bidra gjennom Nav pga han tjener mer enn meg. Jenta vår kan søke om bidrag selv fra Nav. Pappaen foreslo at vi kunne avtale osd i mellom. Men penger har alltid vært vanskelig med han. Hittil har han nesten ikke kjøpt noenting. Anonymkode: 2879c...db1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #2 Skrevet 9. september 2024 Så lenge ho går på eks videregående skole kan jenta søke om bidrag. Hvordan de regner når ho bor 50/50 vet jeg ikke. Men da blir pengene betalt direkte til henne og ikke foresatte. Anonymkode: aeb9f...eec
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #3 Skrevet 9. september 2024 Barnet må og bør søke bidrag via Nav- ikke privat avtale - ikke gunstig med en upålitelig økonomisk far. Barnet kan få bidrag fra begge parter ved 50/50, men dette avgjør Nav. Dere er økonomisk ansvarlig/har forsørgerplikt for barnet selv etter fylte 18 år så lenge barnet går på videregående skole. Anonymkode: 50cbf...3e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå