AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #1 Skrevet 9. september 2024 Hatt en kjempe konfrontasjon med min elsker og beste venn. Nei vi er ikke kjærester. Det har nå vært stille mellom oss i to uker. Vi såret hverandre, begge gjorde feil. Har mest lyst til å foreslå å bare sette en strek og begynne på nytt. For dette er for dumt og barnslig rett og slett. Og noen ganger er det enkleste det beste. Fikk en gang en mld fra en venn som skrev "kan vi legge alt bak oss?". Det gjorde inntrykk på meg og jeg ble glad. Nå lurer jeg på hva som høres best ut, hvis jeg skal gjøre det så enkelt: -skal vi legge alt bak oss? -kan vi begynne på nytt? -kan vi male en stor svart strek over de siste ukene og starte på nytt med blanke ark og fargestifter? -skal vi tilgi hverandre og gå for en ny start? Noe I den duren? Andre forslag? Anonymkode: 05372...614 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #2 Skrevet 9. september 2024 Det kommer helt ann på årsaken til konfrontasjonen. Anonymkode: c01ac...ec0
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #3 Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det kommer helt ann på årsaken til konfrontasjonen. Anonymkode: c01ac...ec0 Vi klarte ikke være ærlige om følelsene våre. Ble bare rot. Begge sa vi ikke elsket hverandre, men begge erkjente at vi HAR elsket hverandre, er tiltrukket av hverandre men at alt er bare fysisk. Begge vet det er løgn, ingen klarte være helt ærlig. Så det endte med at vi sa ting til hverandre der vi gjorde den andre mye mindre viktig enn den faktisk er... Alt ble veldig umodent og sårt. Jeg syns vi bare skal la det ligge og gå videre... Men samtidig bør vi nok prates om det før eller siden. Har bare så lyst til å si noe om at vi var dust begge to... Anonymkode: 05372...614
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #4 Skrevet 9. september 2024 Hvis du elsker ham hadde jeg sagt det, da? Anonymkode: e28e4...bc1 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #5 Skrevet 9. september 2024 Da er det best å være ærlig denne gangen. Forslagene dine er ikke ærlige. Det er ikke det du mener. Du elsker jo denne personen og vil starte på nytt igjen. Dersom du mener det så sier du det. Ærlighet er det du må gå for Anonymkode: 10ba1...745 1
Bombasi Skrevet 9. september 2024 #6 Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Noe I den duren? Andre forslag? Anonymkode: 05372...614 Vanskelig å si siden man ikke kjenner til problemstillingen eller dere, men ja, noe i den duren fungerer sikkert. Det blir ikke mer feil eller riktig uansett hva du velger av dem. Og jo mer du tenker på det jo mer overtenker du, og det er sjeldent en fordel. I all hovedsak handler det om å få brutt isen mellom dere og få til en dialog igjen. 1
Sniff76 Skrevet 9. september 2024 #7 Skrevet 9. september 2024 "Jeg savner deg og vil gjerne snakke om det som skjedde. Har du lyst til å møtes en kveld?" 2 1
Q2012 Skrevet 9. september 2024 #8 Skrevet 9. september 2024 Bare spør for å møte å snakke sammen, da kommer resten selv.
KaraThrace Skrevet 9. september 2024 #9 Skrevet 9. september 2024 Hater folk som sier «kan vi ikke bare legge det bak oss?». Det er den mest ansvarsfraskrivende setningen jeg vet om. Ikke tar du ansvar for hva du selv sa eller gjorde, og så skal du «ignorere» det motparten sa også. Nei. Du tar ansvar. «Hei. Jeg vet jeg sa fryktelige ting til deg. Kanskje jeg fikk litt panikk eller følte meg såret. Det er uansett ikke god nok grunn til å oppføre seg slik. Jeg er veldig lei meg for alt jeg sa og gjorde som såret deg, eller som føltes feil ut. Jeg mente det ikke. Du fortjener at jeg er ærlig, og det gjør jeg også. Følelser er vanskelig, men jeg liker deg veldig godt. Kanskje jeg har elsket deg, kanskje jeg kan elske deg på nytt. Men akkurat nå så liker jeg deg bare, og jeg vil ha oss tilbake. Hva tenker du?» 3 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #10 Skrevet 9. september 2024 Jeg er ikke så formell, jeg hadde nok åpnet med noe « Jeg synes alt ble så dumt sist, unnskyld . Det ene ordet tok det andre. Hva tenker du?» Anonymkode: fc600...987
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #11 Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Vi klarte ikke være ærlige om følelsene våre. Ble bare rot. Begge sa vi ikke elsket hverandre, men begge erkjente at vi HAR elsket hverandre, er tiltrukket av hverandre men at alt er bare fysisk. Begge vet det er løgn, ingen klarte være helt ærlig. Så det endte med at vi sa ting til hverandre der vi gjorde den andre mye mindre viktig enn den faktisk er... Alt ble veldig umodent og sårt. Jeg syns vi bare skal la det ligge og gå videre... Men samtidig bør vi nok prates om det før eller siden. Har bare så lyst til å si noe om at vi var dust begge to... Anonymkode: 05372...614 Hvis dere har følelser for hverandre begge to, hvorfor bare blir dere ikke sammen offisielt og slipper alt det tullet? Anonymkode: a4915...455
Bombasi Skrevet 9. september 2024 #12 Skrevet 9. september 2024 (endret) KaraThrace skrev (7 minutter siden): Hater folk som sier «kan vi ikke bare legge det bak oss?». Det er den mest ansvarsfraskrivende setningen jeg vet om. Ikke tar du ansvar for hva du selv sa eller gjorde, og så skal du «ignorere» det motparten sa også. Nei. Du tar ansvar. «Hei. Jeg vet jeg sa fryktelige ting til deg. Kanskje jeg fikk litt panikk eller følte meg såret. Det er uansett ikke god nok grunn til å oppføre seg slik. Jeg er veldig lei meg for alt jeg sa og gjorde som såret deg, eller som føltes feil ut. Jeg mente det ikke. Du fortjener at jeg er ærlig, og det gjør jeg også. Følelser er vanskelig, men jeg liker deg veldig godt. Kanskje jeg har elsket deg, kanskje jeg kan elske deg på nytt. Men akkurat nå så liker jeg deg bare, og jeg vil ha oss tilbake. Hva tenker du?» Ja. Til ettertanke synes jeg dette høres fornuftig ut. Du ønsker å gjøre det enkelt, skriver du TS. Men i dette tilfellet trenger det overhodet ikke være sant. For det kan virke for iskaldt og ansvarsfraskrivende, der du undergraver problemet eller han. Så gå for noe ala det KaraThrace skriver her. Gå fullt ut. Legg sjelen din på spill. Endret 9. september 2024 av Bombasi 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå