Gå til innhold

Værsåsnill hjelp meg! Skipet beveger seg veldig, og lager lyder. og jeg får angst!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er på båt colourline.  Oslo-kiel.
båten beveger seg kjempe mye. Mer enn igår også. Typ hele senga rister. Den beveger seg ikke, men typ slmurer som massasjestol.  Hører tom lyder.hele båten typ rister! Hører knirking. Og kan se tv riste! 

kan noen si ting som roer meg ned? Får sykt angst! Har ikke noe imot å sove med bølger. Men når jeg er redd for at båten synker eller blir ødelagt er det skummelt!! Er sykt redd den synker eller blir ødelagt.

Anonymkode: f7f64...ebb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal svært mye til for at en så stor båt synker. Er det høy sjø, så kan dette du beskriver forekomme. Hvilket dekk er du på?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

båten beveger seg kjempe mye. Mer enn igår også. Typ hele senga rister. Den beveger seg ikke, men typ slmurer som massasjestol.  Hører tom lyder.hele båten typ rister! Hører knirking. Og kan se tv riste! 

kan noen si ting som roer meg ned? Får sykt angst! Har ikke noe imot å sove med bølger. Men når jeg er redd for at båten synker eller blir ødelagt er det skummelt!! Er sykt redd den synker eller blir ødelagt.

Gå og snakk med de i resepsjonen. De kan sikkert berolige deg.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Den båten har gått den strekningen i mange, mange år - sikkert tusenvis av turer fram og tilbake - i allskens vær og uvær, og ved mye verre forhold enn nå. Ingenting har skjedd. 

Skulle noe skje så er båten full av mennesker som er der for å ta vare på deg og de andre, som har mye erfaring og opptrening i krisesituasjoner. 

Du er trygg. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du i nærheten av et maskinrom, og derfor durer / vibrerer det? 

Anonymkode: b8856...dec

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når vinden og bølgene kommer i en spesiell vinkel mot båten kan man oppleve denne vridelyden. Det er helt normalt og helt ufarlig. Båten legger ikke ut hvis det er meldt for høy sjø, så det trenger du ikke tenke på. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du bor foran eller i nærheten av maskinrommet eller der bilene står vil det vibrer mye mer.

Ikke farlig..alle båter gjør det

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Angsten din sier deg at båten synker eller blir ødelagt. Men fornuften sier deg at det er bare bølger på havet som skaper disse bevegelsene. Du har valget mellom å følge fornuften eller å følge angsten din.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du enn gjør, ikke se en dokumentar om Estonia-ulykken.

Endret av Meowmere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...