Gå til innhold

Brystkreft

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. Noen her inne som har hatt eller har brystkreft?

Har dere måtte fjerne brystet?

Har dere måtte begynne på cellegift og da hårtap`?

Kan man få behandling som ikke medfører hårtap?

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mor fjernet brystet da hun fikk kreft. Hun slapp både cellegift og stråling, men måtte gå på hormonbehandling i 5 år. 

Anonymkode: b8836...603

Skrevet

Ja, måtte fjerne brystet og mistet håret under cellegift. Puppen gadd jeg ikke rekonstruere (ny stor operasjon med smerter og redusert bevegelighet i lang tid), men håret vokste greit ut igjen. Begge disse ringene var mindre dramatiske enn jeg hadde sett for meg :)

Anonymkode: f5cb2...874

Skrevet

Tingene, ikke ringene :sjenert:

Anonymkode: f5cb2...874

Skrevet

Takk for svar.

Det er nyoppdaget hos meg men de vil prøve uten å fjerne brystet, og de skal også fjerne noen av soldatene som de sier.

• Hjerte 2
Skrevet

Fikk påvist i sommer, ferdig operert og venter på tilbakemelding på om jeg skal ha cellegift eller bare stråling. Min var liten så der tok de bare kreftsvulsten og noen lymfer for å avdekke spredning. Skal du på cellegift er vel håret siste bekymring mtp hvor syk en blir og hvor heftig ettervirkninger kan være så håret ofrer iallfall jeg lett om jeg skal ha cellegift. Men for å svare deg, flere typer cellegift bevarer håret, også noen av de heftige, kommer an på type, og det kommer an på svulsten.

Fikk du noen informasjon om hvor stor den var? Hvor er du i prosessen? Her skjedde alt fra første legetime til ferdig operert på tre uker. 

Anonymkode: a3e69...d5a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...