Gå til innhold

Oppmerksomhetssyk kjæreste


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er samboer med ei jente som eg synes krever mye oppmerksomhet. Når vi er på jobb så sendes det minst 10 meldinger om dagen. Det skal klemmes når vi står opp, når vi reiser på jobb, når vi kommer hjem og mange ganger til.. Er hun syk som feks forkjølet er det snakk om manflu.. Ho må ha blomster og melding og masse klemmer og oppmerksomhet.. Eg har et barn og får hen ein klem fra.meg blir ho nesten sjalu.. er dette normalt? 

Anonymkode: 7dc9e...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Absolutt ikke normalt. Her må dere prate sammen om dette. Går ikke det. Forlat før det er for sent. 

Anonymkode: c7ecd...880

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er samboer med ei jente som eg synes krever mye oppmerksomhet. Når vi er på jobb så sendes det minst 10 meldinger om dagen. Det skal klemmes når vi står opp, når vi reiser på jobb, når vi kommer hjem og mange ganger til.. Er hun syk som feks forkjølet er det snakk om manflu.. Ho må ha blomster og melding og masse klemmer og oppmerksomhet.. Eg har et barn og får hen ein klem fra.meg blir ho nesten sjalu.. er dette normalt? 

Anonymkode: 7dc9e...2ce

???? Sjalu om barnet ditt får klem?? Hvor syk er hun?? Dump henne. Hun har borderline eller noe. Hvorfor setter du ikke grenser??

Anonymkode: bd6cd...325

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrive jente og ikke kvinne, hvor gammel er hun?😆

Anonymkode: f727d...507

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette er ikke normalt.

Anonymkode: 03b94...abe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har fysisk berøring som kjærlighetsspråk, så dette kan være helt normalt for enkelte mennesker, selv om det ikke er vanlig for deg, ts.

Å bli sjalu når noen gir barn en klem er utenfor det jeg vil kalle norm. Slik jeg ser det er det et symptom på noe som skurrer i forholdet deres, for eksempel at hun er usikker på deg, dine følelser og intensjoner. 

Har du spurt henne om hva dette handler om for hennes del?

Anonymkode: 708f0...90c

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du skrive jente og ikke kvinne, hvor gammel er hun?😆

Anonymkode: f727d...507

Hu er 42..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyl skrev (2 minutter siden):

Hu er 42..

Huff. Mulig relasjonsskadet? Har du hatt en samtale med henne om dette nå? Ikke vent. Få det unnagjort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Er samboer med ei jente som eg synes krever mye oppmerksomhet. Når vi er på jobb så sendes det minst 10 meldinger om dagen. Det skal klemmes når vi står opp, når vi reiser på jobb, når vi kommer hjem og mange ganger til.. Er hun syk som feks forkjølet er det snakk om manflu.. Ho må ha blomster og melding og masse klemmer og oppmerksomhet.. Eg har et barn og får hen ein klem fra.meg blir ho nesten sjalu.. er dette normalt? 

Anonymkode: 7dc9e...2ce

Jeg er fysisk selv og skjønner klemminga, men den må jo føles naturlig og grei for begge. Meldinger på jobb skjønner jeg ikke, med mindre det er om praktiske ting som må planlegges og det ikke kan vente til etter jobb. Ingen MÅ ha blomster når de er syke, jeg har aldri fått det med mindre jeg har vært alvorlig skadet på sykehus. Det er IKKE normalt å bli sjalu for at du gir barnet ditt en klem, det er sykt. Du må prate med henne ASAP. Det med barnet hadde vært et kraftig rødt flagg for meg. 

Anonymkode: 471ac...e50

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fysisk nærhet som kjærlighetsspråk, og hvis jeg ikke får noen klemmer i løpet av dagen, hei, hade, god natt og sånn, så er det vanskeligere å føle seg elsket. Men jeg trenger verken gaver eller meldinger, for det er jo andre kjærlighetsspråk. Sjalusi til ungen synes jeg er et stort problem det må snakkes om.

Anonymkode: 85ea2...d93

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det på plass med en samtale om hvordan hverdagen skal se ut. 

Anonymkode: 95bfc...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også nærhet som første kjærlighetsspråk.

Men jeg finnes ikke sjalu, og er heller ikke oppmerksomhetssyk.

Det at hun blir sjalu på et barn, det er ikke bare et gedigent rødt flagg, Ts, det er en dealbreaker!

Du har barn, da må du faktisk sette barnet først. Å la barnet omgås en voksen som blir sjalu om barnet gir deg en klem - det vil skade barnet ditt!

Ta ansvar og kvitt deg med hun som burde gå i behandling før hun vurderer et nytt forhold (men slike tar sjelden ansvar for egne problemer...).

Anonymkode: 0ea6f...aec

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er klin sprø og vil sakte, men sikkert "kvele" deg.

Anonymkode: 12dca...f0f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Er samboer med ei jente som eg synes krever mye oppmerksomhet. Når vi er på jobb så sendes det minst 10 meldinger om dagen. Det skal klemmes når vi står opp, når vi reiser på jobb, når vi kommer hjem og mange ganger til.. Er hun syk som feks forkjølet er det snakk om manflu.. Ho må ha blomster og melding og masse klemmer og oppmerksomhet.. Eg har et barn og får hen ein klem fra.meg blir ho nesten sjalu.. er dette normalt? 

Anonymkode: 7dc9e...2ce

Bortsett fra sjalusien og manflu er mannen min ganske lik. Hos han er det et bekreftelse behov for å føle seg bra nok og elsket som stammer fra fraværende kjærlighet og omsorg som barn. 

Det er et tomrom hos han jeg aldri kan dekke. Med terapi og behandling ble det bedre. 

Anonymkode: 7156f...7ec

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en varslet katastrofe , TS! 
Å være over 40 og så lite selvstendig og reflektert som kjæresten din er , er ikke bra 

Anonymkode: 95ff1...696

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt utfylling: Vi har vært sammen i 6år. Samboere i 4. På alle desse årene har det aldri gått en dag uten telefoner eller mange meldinger. Veldig ofte føler eg det er for å sjekke hvor eg er. Eg har vært en helg aleine med barnet mitt på tur. Ellers er hu med og.. Blir veldig fornærmet og kan begynne å grine om eg sier eg ønsker å være alene med barnet mitt en dag eller to. Da er eg ikke glad i hu mener a.. .

Kommer eg hjem og går rett forbi kontoret der hu sitter og jobber og sier kun hei uten å komme inn og gi klem blir det sure toner.. samme om eg går ut på joggetur på kvelden uten å klemme.. sure miner.. Når vi legger oss så skal vi legge oss samtidig.  Blir skikkelig sur om eg sitter oppe og vil se feks fotballkamp. 

Lager hu middag eller gjør husarbeid forventes skryt og ros. Klart det er hyggelig å få ros, men trengs det ros når feks hu har hengt opp sine egne klær etter vask ? 

hu er flink med barn, men forventer like mye oppmerksomhet som eg gir barnet mitt. Barnet bor her 100% så de må omgås hver dag. Kjøper eg feks en ny leke eller klær til barnet som er 8år får eg kommentarer og spørsmål hva eg har kjøpt til hu da.. Sammenligner ofte mitt barn med seg selv da ho var liten. Ho måtte hjelpe til masse hjemme og fekk aldri nye ting. Hu sier mitt barn får alt opp i nevene uten å gjøre noe tilbake.. Eg forklarer at barnet er kun 8år og er mitt barn. Eg bestemmer. Men må kommentere selvom.. Når eg leser hva eg skriver så skjønner eg ikke hvorfor vi er sammen.. 

 

Anonymkode: 7dc9e...2ce

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Bortsett fra sjalusien og manflu er mannen min ganske lik. Hos han er det et bekreftelse behov for å føle seg bra nok og elsket som stammer fra fraværende kjærlighet og omsorg som barn. 

Det er et tomrom hos han jeg aldri kan dekke. Med terapi og behandling ble det bedre. 

Anonymkode: 7156f...7ec

Er nok et stort behov for å føle seg bra nok her også. Om det er pga mangel i barndommen er eg usikker på. Hu snakker varmt om foreldrene sine. Terapi ?

Anonymkode: 7dc9e...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Litt utfylling: Vi har vært sammen i 6år. Samboere i 4. På alle desse årene har det aldri gått en dag uten telefoner eller mange meldinger. Veldig ofte føler eg det er for å sjekke hvor eg er. Eg har vært en helg aleine med barnet mitt på tur. Ellers er hu med og.. Blir veldig fornærmet og kan begynne å grine om eg sier eg ønsker å være alene med barnet mitt en dag eller to. Da er eg ikke glad i hu mener a.. .

Kommer eg hjem og går rett forbi kontoret der hu sitter og jobber og sier kun hei uten å komme inn og gi klem blir det sure toner.. samme om eg går ut på joggetur på kvelden uten å klemme.. sure miner.. Når vi legger oss så skal vi legge oss samtidig.  Blir skikkelig sur om eg sitter oppe og vil se feks fotballkamp. 

Lager hu middag eller gjør husarbeid forventes skryt og ros. Klart det er hyggelig å få ros, men trengs det ros når feks hu har hengt opp sine egne klær etter vask ? 

hu er flink med barn, men forventer like mye oppmerksomhet som eg gir barnet mitt. Barnet bor her 100% så de må omgås hver dag. Kjøper eg feks en ny leke eller klær til barnet som er 8år får eg kommentarer og spørsmål hva eg har kjøpt til hu da.. Sammenligner ofte mitt barn med seg selv da ho var liten. Ho måtte hjelpe til masse hjemme og fekk aldri nye ting. Hu sier mitt barn får alt opp i nevene uten å gjøre noe tilbake.. Eg forklarer at barnet er kun 8år og er mitt barn. Eg bestemmer. Men må kommentere selvom.. Når eg leser hva eg skriver så skjønner eg ikke hvorfor vi er sammen.. 

 

Anonymkode: 7dc9e...2ce

 

Dette er sykelig.

Anonymkode: 4856c...a27

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.9.2024 den 21.06):

Er samboer med ei jente som eg synes krever mye oppmerksomhet. Når vi er på jobb så sendes det minst 10 meldinger om dagen. Det skal klemmes når vi står opp, når vi reiser på jobb, når vi kommer hjem og mange ganger til.. Er hun syk som feks forkjølet er det snakk om manflu.. Ho må ha blomster og melding og masse klemmer og oppmerksomhet.. Eg har et barn og får hen ein klem fra.meg blir ho nesten sjalu.. er dette normalt? 

Anonymkode: 7dc9e...2ce

Jeg hadde blitt kvalt i et sånt forhold.. nei, vil si det ikke høres normalt ut. Hun høres sykelig sjalu og kontrollerende ut?

Det der er ikke sunt… 

Anonymkode: c99b7...b6d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Litt utfylling: Vi har vært sammen i 6år. Samboere i 4. På alle desse årene har det aldri gått en dag uten telefoner eller mange meldinger. Veldig ofte føler eg det er for å sjekke hvor eg er. Eg har vært en helg aleine med barnet mitt på tur. Ellers er hu med og.. Blir veldig fornærmet og kan begynne å grine om eg sier eg ønsker å være alene med barnet mitt en dag eller to. Da er eg ikke glad i hu mener a.. .

Kommer eg hjem og går rett forbi kontoret der hu sitter og jobber og sier kun hei uten å komme inn og gi klem blir det sure toner.. samme om eg går ut på joggetur på kvelden uten å klemme.. sure miner.. Når vi legger oss så skal vi legge oss samtidig.  Blir skikkelig sur om eg sitter oppe og vil se feks fotballkamp. 

Lager hu middag eller gjør husarbeid forventes skryt og ros. Klart det er hyggelig å få ros, men trengs det ros når feks hu har hengt opp sine egne klær etter vask ? 

hu er flink med barn, men forventer like mye oppmerksomhet som eg gir barnet mitt. Barnet bor her 100% så de må omgås hver dag. Kjøper eg feks en ny leke eller klær til barnet som er 8år får eg kommentarer og spørsmål hva eg har kjøpt til hu da.. Sammenligner ofte mitt barn med seg selv da ho var liten. Ho måtte hjelpe til masse hjemme og fekk aldri nye ting. Hu sier mitt barn får alt opp i nevene uten å gjøre noe tilbake.. Eg forklarer at barnet er kun 8år og er mitt barn. Eg bestemmer. Men må kommentere selvom.. Når eg leser hva eg skriver så skjønner eg ikke hvorfor vi er sammen.. 

 

Anonymkode: 7dc9e...2ce

Det er immari slitsomt, da. Ikke normalt.

Anonymkode: a9c0c...2ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...