Gå til innhold

Tips til hobby for menn over 30 år?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en mann som ikke har noen hobbyer. Vi pratet om det her en dag at han vil gjerne ha noe å gjøre. Kommer hjem fra jobb og scroller på telefonen hele kvelden. Ser noen ganger på TV men ikke ofte. Jeg har lyst til å foreslå noe han kan gjøre hjemme. Kryssord, sudoko, lesing osv. Har dere noen forslag eller tips til hva annet? :) 

Anonymkode: df95a...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pusle puslespill, sy, bygge Lego, lese bøker, hekle, strikke, tegne.

Men kanskje også godt å komme seg ut litt? Gå en tur med podcast på øret?

Anonymkode: 99e06...bfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klatre. Padel. Golf.

Anonymkode: 360ef...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jakt, fiske, lego, modell biler, klatre, padle,tegne

Hvis det er noe bil miljø, sjekk opp klubber i nærheten

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Har en mann som ikke har noen hobbyer. Vi pratet om det her en dag at han vil gjerne ha noe å gjøre. Kommer hjem fra jobb og scroller på telefonen hele kvelden. Ser noen ganger på TV men ikke ofte. Jeg har lyst til å foreslå noe han kan gjøre hjemme. Kryssord, sudoko, lesing osv. Har dere noen forslag eller tips til hva annet? :) 

Anonymkode: df95a...e51

…noe han selv er interessert i? Virker litt meningsløst å sette noen til å begynne med en hobby, det er jo personen selv som vet hva han interesserer seg for, hva han finner spennende. Men for all del: Han kan begynne med min hobby - Dressurridning.

Anonymkode: f3021...fa2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det samme "problemet".

Vi adopterte to små kattunger. Mannen er blitt "crazy old cat man". Tilbringer alle våkne timer med å puse med kattene. Kjøpe ting til dem på nettet. Ta 1213144 fotos og videoer. 

 

Anonymkode: c3e65...f76

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er i 30 årene selv, og har blitt mektig giret på bygging med trestokker/pinner i skogen. Se litt av det på YouTube og få han til å prøve det en gang, gøyt å finne barnet inni seg😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han kan lære seg å sy? Om dere har barn, så er det knallgøy å sy barneklær, og også ganske lett. Å sy sine egne klær er også gøy. 

Ellers er ting jeg driver/har drevet med f.eks. trening, kryssord/sudoku/kakuro, programmering, spille et instrument, lego, puslespill, osv. 

Anonymkode: 5d882...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres trist ut å kaste bort fritiden på telefonscrolling.. huff. Skjønner godt han har lyst til å gjøre noe mer meningsfult! Hvilke interesser har han generelt? Jeg tenker at en mann på 30 år sikkert er ung nok til å ikke være altfor plaget av gammeldagse kjønnsroller og "macho"-kultur, så han har et stort utvalg av hobbier å velge mellom. Det er veldig mange flotte hobbier og håndverk som tradisjonelt har vært forbundet med kvinnner, som fler og fler menn også får øynene opp for!

Selv liker jeg å: Lese bøker, spille videospill, strikke, sy klær, hekle, keramikk, makramé, gå tur og lage mat på bål, drive med hagearbeid, dyrke mat og konservere den på diverse interessante måter, dyrke og stelle med innendørs planter, drive med akvarium, tegne, bygge og snekre småprosjekter til hus og hage, drive med høns og andre dyr, osv.

 

Anonymkode: 8b148...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han trenger en hund? eller gjøre som en jeg kjenner - ta ansvar for nabolagets pinnsvin. De skal ha mat og vann hver dag klokka 19.30 😄

Det er litt vanskelig å svare på, når vi ikke vet hva slags type han er. Liker han å bevege seg, eller liker han å sitte stille?

Er der noen organisasjoner han kan engasjere seg i? Er han typen som ville likt å ha en kolonihage, eller dyrke sitt eget øl? trene til maraton? eller 5k? gå tur mens han spiller pokemon? fluefiske? fluebinding? sykling? hva med et fotokurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.9.2024 den 21.40):

Hadde det samme "problemet".

Vi adopterte to små kattunger. Mannen er blitt "crazy old cat man". Tilbringer alle våkne timer med å puse med kattene. Kjøpe ting til dem på nettet. Ta 1213144 fotos og videoer. 

 

Anonymkode: c3e65...f76

Hun spurte om hobby og ikke «hvordan få mannen til å bli gal»😀

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå er jeg over 60, men for omkring tre år siden begynte jeg å samle på mynter av edelt metall. Stort sett nye eller usirkulerte sølvmynter da gull er blitt alt for dyrt. Foruten gleden av å fysisk eie og se på mange vakre mynter, kan det etter noen år vise seg som en god investering med en hyggelig verdistigning også. Pluss en glimrende ting å ha i beredskap i tilfelle en stor krise av noe slag i verden!👍

2016 1 oz American Silver Eagle (BU) - Enterprise Bullion

Anonymkode: 87f82...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...