Gå til innhold

Endringsoppsigelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei dere. Jeg håper noen kan komme med noen tips, råd eller hva jeg kan komme med i morgen, jeg har et møte med min sjef. Han, og ledelsen ønsker å frata meg en stilling, beholde samme lønn, men ha mindre ‘viktige» oppgaver. Jeg leder en avdeling, men pga dårlig kommunikasjon, for sent innleverte avtaler(som absolutt har vært innenfor før, er snakk om en dag eller to), og nyansatt nestleder, ønsker nå ledelsen at jeg blir nestleder og nestleder overtar min jobb. Jeg fikk innkalling til medarbeidersamtale der dette ikke var på agenda. Alt som var på agenda ble ikke tatt opp. Jeg fikk kun beskjed om at nestleder tar min stilling, jeg skal fungere som nestleder. Og beskjed om at jeg får tenke meg om til i morgen. Noen vært i sammesituasjon før og noen tips til hva jeg kan komme med på møtet?

Anonymkode: 9374d...68a

Anonymkode: 00267...93c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mindre ansvar og samme lønn, jeg hadde sagt jatakk tvert.

Men det var ikke det du spurte om. Kan jeg spørre hvor gammel du er? Og hvor lenge du har hatt avdelingslederjobben? Er det en jobb du har søkt på og fått eller er du plassert inn i den ifm. med tidligere omstillinger? 

Privat eller offentlig sektor? 

Er du organisert?

Anonymkode: bc9ec...ab4

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke organisert. Har hatt jobben i 13 år, søkte på den dengang da. Har gjort det veldig bra i min avdeling, spesielt fra år tre til nå, men plutselig kom dette. Privat sektor.

Anonymkode: 00267...93c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig kommunikasjon med ledelsen og stadig for sent innleverte avtaler er jo virkelig ikke bra. Skjønner godt at de ønsker en ny i rollen dersom dette er hvordan du holder på etter 13 år i samme stilling.

Anonymkode: 9096f...06d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta nestleder jobben, men vær  nestleder ikke leder, det betyr at jyplingen som overtar må klare seg selv. Ligner noe jeg selv har opplevd, og presset fra nykommern var stort, og han holdt i 2 år, da var jeg et annet sted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har du selvsagt rett i, men det er ikke noe alvorlig, og jeg har ikke mottatt irettesettelse på dette tidligere. Så spørsmålet mitt gikk mer på formkrav, er det samme rettigheter for arbeidstaker og samme formkrav for arbeidsgiver som  ved en vanlig oppsigelse?

Anonymkode: 00267...93c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lenge igjen til pensjon?

Anonymkode: 7384d...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første ville jeg spurt de om hvorfor de ikke har tatt dette opp med eg før. For meg virker det som de gradvis vil fase deg ut av bedriften. Jeg jobba mye med prosjekter før og var aldri for sein når deadline var der. Som regel lå jeg heller i forkant. 

Det er alltid forbedringspotensiale, det som fungerte for 13 år siden fungerer ikke i dag. Tidsfrister er viktig selv om du skriver at før var det for seint 1 dag eller 2. Dette er tydeligvis et gjentakende problem.

Dårlig kommunikasjon, da lurer jeg på hvorfor dette heller ikke er blitt diskutert med lederne. Har du egentlig stagnert i rollen og tatt for gitt at dette er ok arbeidsmoral? Klienter i dag krever mer og tilslutt er det tap for bedriften og fare for og miste kontrakter. 

En ting er sikkert når de nedgraderer stillingen din så er noe på gang, bare de gjør det veldig diskre. 

Anonymkode: 96d9e...858

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Lenge igjen til pensjon?

Anonymkode: 7384d...6cb

25 år, om jeg hadde blitt værende her.

Anonymkode: 00267...93c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Degradering/oppsigelse uten forvarsel med ett døgn svarfrist? Kontakt fagforening.

Anonymkode: 2299c...5b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta nestlederjobben med samme lønn! Det er jo superdigg! Og ikke vær mentoren til den nye lederen din. H*n får klare seg sjøl🤓

Anonymkode: 906ee...f78

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lik lønn for mindre ansvar, jeg hadde lett takka ja.

Anonymkode: 26499...6fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be (krev) om å få utsatt møtet til du har fått snakka med fagforeninga.

Selv om de sier at du får samme lønn kan du tape på det på sikt, da de kommer til å gi deg dårligere lønnsoppgjør de neste årene, til du er på  normalt lønnsnivå for nestlederstillinga.

Anonymkode: 4e7d3...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Be (krev) om å få utsatt møtet til du har fått snakka med fagforeninga.

Selv om de sier at du får samme lønn kan du tape på det på sikt, da de kommer til å gi deg dårligere lønnsoppgjør de neste årene, til du er på  normalt lønnsnivå for nestlederstillinga.

Anonymkode: 4e7d3...eba

Fagforeningen er vel ikke så ivrige på å hjelpe noen som ikke er medlem. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvist skrev (9 timer siden):

Fagforeningen er vel ikke så ivrige på å hjelpe noen som ikke er medlem. 

Nei, det er de ikke. En melder seg inn i fredstid. Da vil en få god hjelp i sånne saker som denne

Anonymkode: 40d2d...c90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...