Gå til innhold

Dørlås fungerer ikke fra utsiden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har kjøpt et hus med ytterdør fra ca. midten av 90-tallet. Til nå har dørlåsen fungert helt normalt, men da jeg kom tilbake fra jobb i dag gikk det ikke å vri om nøkkelen da jeg skulle låse opp døra. Fra innsiden fungerer låsen helt fint, men fra utsiden får vi altså ikke vridd om nøkkelen. Hva kan ha skjedd, og hvordan fikser vi det?

Anonymkode: 31ec7...112

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var ute for det samme der vi bodde før. Viste seg at noen jævel nabounger hadde putter sand i alle dørlåsene i sameiet. Hadde heldigvis nøkkel til terrassedøra gjemt i hagen, så jeg kom meg inn.

Anonymkode: 9da2f...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du er sikker på at du bruker rett nøkkel,så kanskje låskassen må byttes.

Anonymkode: 20a68...9f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre her er det veldig lurt å bytte låsekasse av og til. De slites de også. Ekstra lurt er det når du har kjøpt nytt hus da du sannsynligvis ikke har oversikten over hvem som kan sitte med kopier av nøkkelen.

Anonymkode: df4a7...3dd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg opplevde det motsatte (døren kunne bare låses opp fra utsiden, ikke ved å vri rundt på innsiden). Da skiftet jeg til elektronisk dørlås 😅

Anonymkode: 98939...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hva med å prøve det enkleste og billigste først? Litt crc ( olje )? 🤦‍♀️🙄🙇‍♀️

Anonymkode: 9d9b2...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...