AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #1 Skrevet 9. september 2024 Som tittel tilsier. Dersom du har opplevd at en av partene i en periode mistet lysten til å dele den seksuelle delen av samlivet, og dere klarte å finne ut av det, hvordan gikk dere fram? Hva var utfordringen i utgangspunktet? Måtte den ene/begge endre seg? Klarte dere å opprettholde et godt seksualsamliv i etterkant? Anonymkode: f9ff4...d8e
Kvinneguideren Skrevet 9. september 2024 #2 Skrevet 9. september 2024 Mener du at den ene parten har mistet sexlysten og heller ikke ønsker at den kommer tilbake? Det høres i så fall it som en vrien, men ikke umulig situasjon. Som en del av et forhold tenker jeg at man plikter å kunne ta en evaluering av forholdet, og hvis du klarer å finne en fin formulering på hvilken situasjon du mener dere befinner dere i og hvordan det oppleves for deg (og lar partneren din gjøre det samme), kan det være en fin samtalestarter for hvordan dere ser for dere samlivet videre. For ett par kan det bety at den som egentlig ikke ser behovet for sex likevel er med på det (selv om man skal være veldig varsom med pliktsex). For et annet par kan det bety at den som fremdeles har lyst må avstå eller ordne seg selv. Ville anbefalt å snakke med en parterapeut for å være litt mer sikker på at alles stemmer er hørt. Dersom du mener at den ene har mistet sexlysten, men at hen har lyst til at den skal komme tilbake (dere bare vet ikke hvordan) tror jeg et par timer hos samlivsterapeut/sexolog gjør susen. Uansett: masse lykke til!
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #3 Skrevet 9. september 2024 Vi jobbet med bakgrunnen til nedsatt lyst. I vårt tilfelle følte jeg meg oversett, at følelsene og behovene mine ble bagatalisert, at han prioriterte tid til alt annet mens jeg satt hjemme med barna og ventet. Når han da kom hjem og forventet at jeg skulle være klar for sex når det passet han, funket det ikke. Etter noen timer hos parterapeut hvor han lærte å bli mer oppmerksom på meg, bedre på å vise takknemlighet og hverdagskjærlighet, kom lysten ganske så fort tilbake. Det ironiske er at det alltid har vært slik at jeg har hatt større lyst og behov enn han. Men sakte døde det bare ut fordi jeg ikke følte at jeg hadde betydning lenger. Så mitt tips, finn ut bakgrunnen og jobb ut fra det. Å søke hjelp er for mange den beste investeringen de gjør Anonymkode: 0c2c5...26a 1
Trolltunge Skrevet 9. september 2024 #4 Skrevet 9. september 2024 (endret) Ja jeg har som nevnt i flere tråder hatt et svakestup i lyst flere ganger i løpet av vårt samliv på over 20 år. Årsakene var småbarn og at jeg var utslitt, en stor sorg, en knekk i selvbildet og relasjon til egen kropp, samt sykdom. Dette fikset vi opp i, og har hatt et vedvarende godt sexliv mellom dette og etter disse tingene. Avgjørende for det var partner som ikke ble ugrei, utøve press eller ble furten/sur, god kommunikasjon, at jeg ønsket å fikse dette og at vi ryddet bort/bearbeidet/fikset utløsende problem. Dessuten utøvde jeg aldri negativ sex. Påførte ikke kroppen min uønsket pliktsex. Mannen min har også hatt forbigående nedgang i lyst forøvrig. En sorg og sykdom noen ganger. Jeg har hatt en god og seksuelt klok partner, og har vel også vært det selv. Endret 9. september 2024 av Trolltunge 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #5 Skrevet 9. september 2024 Om mannen har mistet lysten finnes det vei tilbake. Er det kvinnen som har mistet lysten er det håpløst. Anonymkode: d5386...da2
Trolltunge Skrevet 9. september 2024 #6 Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om mannen har mistet lysten finnes det vei tilbake. Er det kvinnen som har mistet lysten er det håpløst. Anonymkode: d5386...da2 Se innlegget over ditt. Du tar feil. 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #7 Skrevet 10. september 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Om mannen har mistet lysten finnes det vei tilbake. Er det kvinnen som har mistet lysten er det håpløst. Anonymkode: d5386...da2 Hvis hun ønsker å gjøre noe med det er det ikke håpløst. Vi står litt i det nå. Vi bor i en leilighet med baby og et eldre barn. Vi jobber til ulike tider og dvs at vi kun har et lite vindu til å ha sex med mindre vi vil ha ubekvem dusj sex mens de andre er hjemme. Det er ikke så lett for meg å ha tenning akkurat i det vinduet vi har fordi jeg kan ha 100 andre ting jeg må gjøre da. Mannen er flinkere til å sette alt på vent. I tillegg tar det tid for meg å klare å få orgasme, så en kjapp en frister sjelden. Anonymkode: a0d20...dc7
Mina123 Skrevet 12. september 2024 #8 Skrevet 12. september 2024 Anbefaler dere sexolog, kan få gratis via familievernkontoret. Hvis dere har barn er dere prioriterte. Kommunikasjon er viktig. Kanskje trenger en av dere mere nærhet eller gode ord i løpet av dagen for å få mere lyst senere. Få barnevakt av og til.
Rosa Dartle Skrevet 12. september 2024 #9 Skrevet 12. september 2024 Vi har hatt flere perioder der vi har hatt lite sex. Første gangen var vel da vi var forbi forelskelsesfasen. Så har vi opplevd alvorlig sykdom. Småbarnsliv. Tøff karriere. Noe av det viktigste var å snakke om kjærlighetsspråk. Personlig er jeg ikke så veldig fysisk av meg. Jeg liker sex, ikke misforstå. Det er mer det med kosing gjennom dagen som aldri har vært min greie. Jeg hadde ikke spesielt kjærlige foreldre (og er blant annet skilsmissebarn), og jeg kan aldri huske at jeg så dem kjærtegne hverandre. Han har vokst opp med kjærlige foreldre som gjerne kysset foran ham. De har holdt sammen inn i alderdommen. Hans kjærlighetsspråk er fysisk og gode ord. Han trenger bekreftelser. Mitt er tjenester. Små ting han gjør som viser at han setter pris på meg. Jeg tror vi var ti år inn i forholdet før vi fant ut av dette og da også ble mer kompatible. Jeg har «øvd meg» i å bli mer kjærlig. Huske å holde rundt ham, kysse, klemme og si fine ting til ham. Nå kommer det av seg selv. Han har alltid vært god på de små tjenestene. Måke av bilen min i tillegg til sin. Hente et glass vin til meg. Varte meg litt opp. Dette gjorde at vi kom nærmere hverandre. Når vi begynte å være fysiske gjennom dagen, kom sexen mer naturlig på kveldene. Og selvsagt god kommunikasjon. Snakke om hva man liker. Være åpne for den andres fantasier. Man skal ikke nødvendigvis være med på alt, men det er viktig at begge parter blir møtt på en god måte når de deler fantasier, uten at noe er tabu eller æsj. Det har skapt mer spenning i forholdet. 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #10 Skrevet 12. september 2024 Vi har vært sammen i 18 år og mannen har de siste 16 årene hatt lav sexlyst, men de siste 6 årene har den vært mer eller mindre fraværende. På denne tiden har vi hatt sex 5-6 ganger, ingen av dem noen højdare… Han skylder stort sett på «ork» og er ellers lite interessert i å løse det. Samlivet ellers er ok, og vi har barn, så jeg kommer ikke til å gå, men vurderer utroskap (selv om jeg vet det er å banne i kjerka her inne), siden jeg overhodet ikke er ferdig med sex! Jeg skulle ønske vi kunne åpne forholdet (kanskje det kunne gitt ham mer lyst om han prøvde med noen andre?), siden jeg ikke er sjalu av meg, men kjenner ham godt nok til at det ikke er noe vits i å spørre om… Anonymkode: 7c9af...c35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå