AnonymBruker Skrevet 9. september #1 Del Skrevet 9. september Hei! Jeg hadde en MA for 3 uker siden hvor jeg måtte få medisinsk abort på sykehuset ettersom kroppen ikke klarte og ordne opp selv. Var 10 uker på vei men fosteret hadde sluttet å utvikle seg i uke 6. 1 uke etter medisinsk abort avtok blødningene, og kun litt brun utflod kom i noen dager etter. Fikk beskjed om å vente en menstrasjon før vi prøvde igjen, men problemet mitt med PCOS har vært at jeg kun får eggløsning 1 gang per år ca. Så er redd jeg må vente veldig lenge på den første menstrajsonen 😅 Legen mente jeg skulle vente hvertfall 8 uker før jeg kunne kunne starte på primolut og Letrozol, for det var mulig at de med uregelmessige sykluser endte opp med å få menstrasjon 4-6 uker etter MA selv om de ikke har regelmessig eggløsning til vanlig. Så- det jeg egentlig lurer på er om noen i samme situasjon som meg har endt opp med å få menstrasjon etter MA uten og måtte sette i gang en med primolut selvom de til vanlig ikke har regelmessig syklus og PCOS? 🤞🏻 Ønsker om ett barn er veldig stort og jeg har så lyst til å begynne å prøve igjen så fort som mulig, men synes ventetiden er veeeeldig lang så går hver dag å håper å ønsker at mensen bare plutselig skal dukke opp av seg selv, selvom jeg tviler sånn på at det kommer til å skje🥹 Anonymkode: 8da1c...47f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #2 Del Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Hei! Jeg hadde en MA for 3 uker siden hvor jeg måtte få medisinsk abort på sykehuset ettersom kroppen ikke klarte og ordne opp selv. Var 10 uker på vei men fosteret hadde sluttet å utvikle seg i uke 6. 1 uke etter medisinsk abort avtok blødningene, og kun litt brun utflod kom i noen dager etter. Fikk beskjed om å vente en menstrasjon før vi prøvde igjen, men problemet mitt med PCOS har vært at jeg kun får eggløsning 1 gang per år ca. Så er redd jeg må vente veldig lenge på den første menstrajsonen 😅 Legen mente jeg skulle vente hvertfall 8 uker før jeg kunne kunne starte på primolut og Letrozol, for det var mulig at de med uregelmessige sykluser endte opp med å få menstrasjon 4-6 uker etter MA selv om de ikke har regelmessig eggløsning til vanlig. Så- det jeg egentlig lurer på er om noen i samme situasjon som meg har endt opp med å få menstrasjon etter MA uten og måtte sette i gang en med primolut selvom de til vanlig ikke har regelmessig syklus og PCOS? 🤞🏻 Ønsker om ett barn er veldig stort og jeg har så lyst til å begynne å prøve igjen så fort som mulig, men synes ventetiden er veeeeldig lang så går hver dag å håper å ønsker at mensen bare plutselig skal dukke opp av seg selv, selvom jeg tviler sånn på at det kommer til å skje🥹 Anonymkode: 8da1c...47f Etter MA gikk det 2.5 mnd før jeg fikk men mensen. Hadde så 2 sykluser som var "normale", deretter klusset den seg til.. Fikk da letrozol og primolut. Gravid første vanlige syklus etter det igjen. Ville absolutt bedt om syklus hjelp hvis det ikke skjer noe på 8 uker. Anbefaler å la kroppen få litt ro og hvile. Det er helt normalt for dem uten pcos også at det går 8 uker før kroppen/syklus/hormoner er tilbake til normal etter MA. Tok meg 7.5 uke før HCG var 0. Så ville hatt litt is i magen og tatt det litt kuli for å la kroppen komme seg. Anonymkode: af27a...2ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #3 Del Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Etter MA gikk det 2.5 mnd før jeg fikk men mensen. Hadde så 2 sykluser som var "normale", deretter klusset den seg til.. Fikk da letrozol og primolut. Gravid første vanlige syklus etter det igjen. Ville absolutt bedt om syklus hjelp hvis det ikke skjer noe på 8 uker. Anbefaler å la kroppen få litt ro og hvile. Det er helt normalt for dem uten pcos også at det går 8 uker før kroppen/syklus/hormoner er tilbake til normal etter MA. Tok meg 7.5 uke før HCG var 0. Så ville hatt litt is i magen og tatt det litt kuli for å la kroppen komme seg. Anonymkode: af27a...2ee Tusen takk for svar! Ja jeg vet det er vanlig at det kan gå opp til 3 måneder før syklusen stabiliserer seg etter en MA- tilogmed for de uten PCOS, og håpet mitt er helt klart å slippe å måtte starte på primolut, og jeg ønsker jo og la kroppen få hvile selvfølgelig. Men skal også sies at veien for 1 eggløsning var lang, etter 5 måneder uten menstrasjon/ eggløsning (naturlig prøving) måtte jeg ha primolut og Letrozol 4 runder før jeg på 5 runde (da dobbel dose) fikk eggløsning og var heldig og bli gravid på første! Så tok oss i alt 1 år å få til en eneste eggløsning med medisiner, og selvom vi enda ikke har noe enorm hast så er ønsket om barn veldig stort så ventetiden føles uendelig og man føler seg veldig motløs når man blir satt tilbake på start igjen 🥹 Anonymkode: 8da1c...47f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #4 Del Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Tusen takk for svar! Ja jeg vet det er vanlig at det kan gå opp til 3 måneder før syklusen stabiliserer seg etter en MA- tilogmed for de uten PCOS, og håpet mitt er helt klart å slippe å måtte starte på primolut, og jeg ønsker jo og la kroppen få hvile selvfølgelig. Men skal også sies at veien for 1 eggløsning var lang, etter 5 måneder uten menstrasjon/ eggløsning (naturlig prøving) måtte jeg ha primolut og Letrozol 4 runder før jeg på 5 runde (da dobbel dose) fikk eggløsning og var heldig og bli gravid på første! Så tok oss i alt 1 år å få til en eneste eggløsning med medisiner, og selvom vi enda ikke har noe enorm hast så er ønsket om barn veldig stort så ventetiden føles uendelig og man føler seg veldig motløs når man blir satt tilbake på start igjen 🥹 Anonymkode: 8da1c...47f Ja ventetid er utrolig kjipt 🌹 Så forstår dere helst vil i gang igjen.. Det er dessverre ofte en langtekkelig og hard prosess med mer ventetid enn nyttetid Anonymkode: af27a...2ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå