Erixon Skrevet 9. september 2024 #1 Skrevet 9. september 2024 Hei! Ble singel for 1,5 måned siden, hun gjorde det slutt. Ble selvsagt veldig lei meg men tok det relativt bra da relasjonen var dysfunksjonell av flere grunner og jeg hadde selv vurdert å avslutte forholdet noen ganger. Men nå etter noen uker så føler jeg en skikkelig dipp, er veldig trist og savner eksen og tenker på alle de fine stundene vi hadde sammen. Ble litt forvånet over å føle slikt, trodde det bare skulle bli bedre og bedre med tiden... Er det vanlig å føle slik?
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #2 Skrevet 9. september 2024 Vanlig at sorg svinger ja. Anonymkode: 31dee...dfc 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #3 Skrevet 9. september 2024 Vanlig at det går i bølger ja. Og det kan ta veldig veldig lang tid. 1,5 mnd er ingenting, Kjærlighetssorg og sorg generellt er noe forbannet greier😩 ønsker deg lykke til. Anonymkode: b9c9d...c32 1
Bombasi Skrevet 9. september 2024 #4 Skrevet 9. september 2024 (endret) Erixon skrev (1 time siden): Er det vanlig å føle slik? Er helt vanlig. Sorg kan gå i bølgedaler. Men pass på å skille ensomhet fra kjærlighetssorg. Ved ensomhet så føler du på tomhet og et veldig savn etter noen, hvor du ofte kobler tomheten opp mot den siste du hadde - altså eksen din. En slik ensomhet kan føre til en hekt om du ikke klarer å heve blikket og/eller finne noen andre. Man baker seg inn i fantasien om det du engang hadde fordi du ikke lenger har noen. Ved kjærlighetssorg så savner du henne. Henne som person. Skillet mellom disse kjenner du best etter ved å lokalisere om du fysisk eller psykisk savner noen. Savner du noen mest fysisk er det ofte ensomheten. Savner du noen mest psykisk er det ofte kjærlighetssorg. Utifra hva du skriver så tror jeg at sjansen er stor for at du mer savner noen enn henne, og at det er den fysiske tomheten du føler mest på. Fordi du ikke har noen der lenger, og du drar tankene da mot det siste du hadde, som var henne. Eller? Endret 9. september 2024 av Bombasi 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #5 Skrevet 9. september 2024 Her har sorgen gått i bølger. Flere år siden nå, savner han fortsatt voldsomt. Noen ganger savner jeg "noen", og livet vi hadde, og som regel savner jeg HAN. Jeg hater livet jeg har nå, og det føles så feil at han ikke er her. 😭 Anonymkode: 80196...0a4 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #6 Skrevet 9. september 2024 Bølger er veldig beskrivende. innså at mitt ekteskap gikk i grus på nyåret. Er fremdeles dager jeg gråter av fortvilelse og smerte over alt som gikk tapt og det jeg har mistet - men det går lenger og lenger mellom bølgedalene. Jeg har blott fortalt at det må gå et år, så da tillater jeg meg det. Men det er vondt ja! For meg er det tapet av storfamilien som er verst, og at barna som får påført stress og redusert livskvalitet. Anonymkode: 214d9...d13 2
Erixon Skrevet 10. september 2024 Forfatter #7 Skrevet 10. september 2024 Bombasi skrev (21 timer siden): Er helt vanlig. Sorg kan gå i bølgedaler. Men pass på å skille ensomhet fra kjærlighetssorg. Ved ensomhet så føler du på tomhet og et veldig savn etter noen, hvor du ofte kobler tomheten opp mot den siste du hadde - altså eksen din. En slik ensomhet kan føre til en hekt om du ikke klarer å heve blikket og/eller finne noen andre. Man baker seg inn i fantasien om det du engang hadde fordi du ikke lenger har noen. Ved kjærlighetssorg så savner du henne. Henne som person. Skillet mellom disse kjenner du best etter ved å lokalisere om du fysisk eller psykisk savner noen. Savner du noen mest fysisk er det ofte ensomheten. Savner du noen mest psykisk er det ofte kjærlighetssorg. Utifra hva du skriver så tror jeg at sjansen er stor for at du mer savner noen enn henne, og at det er den fysiske tomheten du føler mest på. Fordi du ikke har noen der lenger, og du drar tankene da mot det siste du hadde, som var henne. Eller? Takk for svar, det var veldig innsiktsfullt og fikk meg til å reflektere over situasjonen. Er fortsatt ikke sikker på om det er ensomhet eller kjærlighetssorg jeg føler, for jeg tenker også noen ganger fremtiden vi skulle ha sammen som gikk tapt.
Bombasi Skrevet 10. september 2024 #8 Skrevet 10. september 2024 (endret) Erixon skrev (1 time siden): Takk for svar, det var veldig innsiktsfullt og fikk meg til å reflektere over situasjonen. Er fortsatt ikke sikker på om det er ensomhet eller kjærlighetssorg jeg føler, for jeg tenker også noen ganger fremtiden vi skulle ha sammen som gikk tapt. Så bra. Det kan være kjærlighetssorg nå siden bruddet er såpass fersk, men kan være greit å reflektere over det senere hvis du kjenner på det igjen og fortsatt er enslig da. Kjærlighetssorg går som regel over etter noen måneder hos de fleste, der samme følelsene "brygges" videre fordi man lider av ensomhet. Det skjer derfor et skifte i grunnen til at man konstant minnes sin siste kjærlighet. Og når ensomheten overtar så har man en tendens til å minnes alt det gode der man bygger seg opp en fantasi basert på overromantisering om både fortid og framtiden. Det kalles en hekt. En hekt er egentlig et luftslott som kompenserer for ensomhet der du har matet tomrommet ditt over tid. Det som er typisk med en hekt er at hvis du har vært hektet på eksen over tid, og dere plutselig finner tilbake til hverandre igjen, så vil du oppleve å bli særdeles skuffet. For hun og forholdet deres lever ikke opp mot den fantasien du hadde om dere, og alt det negative som ofte ikke er i en hekt kommer sterkere fram. Jeg tenker dette er noe du bør ha i bakhodet framover. Reflektèr over dine tankebaner og se etter endringer i hvordan du tenker tilbake og framover. Skal du kvele en hekt så må du ta en skikkelig realitetssjekk der du minimerer fantasiene om eksen og dere, og så fokuserer på det som var negativt med dere. Merk også at ensomhet skaper savn. Savn er ikke det samme som sorg. Savn er en mildere variant, og den kan du fint uskadeliggjøre. Det er lov å savne. Innimellom kan det være godt å savne. Men ikke dyrk savn til en hekt. Du finner ut av det! Gi deg selv tid. Tid er nøkkelen. Lykke til. Endret 10. september 2024 av Bombasi 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå