AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #1 Skrevet 9. september 2024 Gutten min på 4 år trives greit i barnehagen. Han vil selvfølgelig helst være hjemme om han får valget, men har kjekke dager i barnehagen etter hva han forteller selv. Likevel forteller han at han ikke leker med andre, og at de andre ikke vil være med han. De går bare forbi, forteller han. Han sier det går greit, han er stor og kan leke selv 🥲 i starten av bhg året var han mye lei seg og ville ikke i bhg for at han ikke hadde en bestevenn. Han har tidligere hatt venner, men den ene går på en annen avdeling nå, og han andre har blitt bestevenn med en annen. Så da er den fine gutten min alene. Jeg har tatt dette opp med personalet. De sier han har det fint i bhg, og vil observere litt fremover om det stemmer det han sier. Jeg kjenner dette er så utrolig trist, og jeg blir så lei meg for at han skal ha det slikt. Ønsker jo at han skal oppleve å ha gode venner og lykkes sosialt. Noen som har opplevd lignende, der det har løst seg for barnet? Anonymkode: a6931...2bf 6
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #2 Skrevet 9. september 2024 Jeg har opplevd mange ganger at barnet mitt sier det samme. Dette tok jeg opp med barnehagen, og det viste seg å ikke stemme. Barn har ulike følelser, og tolker situasjoner på forskjellige måter. Sier ikke at du ikke skal tro på barnet ditt, men ha i bakhodet at barn kan si mye uten at det stemmer 100%. La barnehagen følge opp. Anonymkode: b0790...b8b 4 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #3 Skrevet 9. september 2024 Det er selvfølgelig leit å høre at barnet sitt ikke trives i barnehagen. Men kan det være at dette er en innskytelse mer enn reelt tilfelle? At barnet den dagen opplevde litt avvisning, og ut i fra lager en fortelling? Uansett er det bra å ha dialog med barnehagen. Vårt barn fant seg aldri en bestevenn i barnehagen. Men noe som hjalp litt på dynamikken i barnehagen var å invitere litt med hjem. Da fikk barnet mitt en litt annen innfallsvinkel til de andre barna. Anonymkode: d1ca4...95c 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #4 Skrevet 9. september 2024 Barnet mitt strevde i hele bhg perioden, hadde ingen venner.. men hovedgrunnen var språkvansker som hindret hen i å komme i kontakt med andre barn.. bra de ansatte følger med! Anonymkode: fb9a0...aaf
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #5 Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gutten min på 4 år trives greit i barnehagen. Han vil selvfølgelig helst være hjemme om han får valget, men har kjekke dager i barnehagen etter hva han forteller selv. Likevel forteller han at han ikke leker med andre, og at de andre ikke vil være med han. De går bare forbi, forteller han. Han sier det går greit, han er stor og kan leke selv 🥲 i starten av bhg året var han mye lei seg og ville ikke i bhg for at han ikke hadde en bestevenn. Han har tidligere hatt venner, men den ene går på en annen avdeling nå, og han andre har blitt bestevenn med en annen. Så da er den fine gutten min alene. Jeg har tatt dette opp med personalet. De sier han har det fint i bhg, og vil observere litt fremover om det stemmer det han sier. Jeg kjenner dette er så utrolig trist, og jeg blir så lei meg for at han skal ha det slikt. Ønsker jo at han skal oppleve å ha gode venner og lykkes sosialt. Noen som har opplevd lignende, der det har løst seg for barnet? Anonymkode: a6931...2bf Er det dere som presser på dette med bestevenn? 4 år er veldig lite for å ha en bestevenn! Anonymkode: b799f...426 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #6 Skrevet 9. september 2024 Kan du være i barnehagen selv en dag? Observere? Og se om dette stemmer? Anonymkode: f8312...dee
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #7 Skrevet 9. september 2024 Min 4 åring har ingen bestevenn. For ung til det. Og han sier han ikke leker med noen. Og det stemmer ikke. Han leker med alle Anonymkode: 79a09...73a
Sniff76 Skrevet 9. september 2024 #8 Skrevet 9. september 2024 Invitere noen med hjem fra barnehagen? Bytte litt på hvem som blir med.
SnartMammaLykke Skrevet 10. september 2024 #9 Skrevet 10. september 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Gutten min på 4 år trives greit i barnehagen. Han vil selvfølgelig helst være hjemme om han får valget, men har kjekke dager i barnehagen etter hva han forteller selv. Likevel forteller han at han ikke leker med andre, og at de andre ikke vil være med han. De går bare forbi, forteller han. Han sier det går greit, han er stor og kan leke selv 🥲 i starten av bhg året var han mye lei seg og ville ikke i bhg for at han ikke hadde en bestevenn. Han har tidligere hatt venner, men den ene går på en annen avdeling nå, og han andre har blitt bestevenn med en annen. Så da er den fine gutten min alene. Jeg har tatt dette opp med personalet. De sier han har det fint i bhg, og vil observere litt fremover om det stemmer det han sier. Jeg kjenner dette er så utrolig trist, og jeg blir så lei meg for at han skal ha det slikt. Ønsker jo at han skal oppleve å ha gode venner og lykkes sosialt. Noen som har opplevd lignende, der det har løst seg for barnet? Anonymkode: a6931...2bf ❤️
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #10 Skrevet 10. september 2024 Min på 3,5 år har ingen bestevenn og han sier hver dag at han har vært alene, men hver gang han blir hentet så er han i full lek med mange andre. Han gikk på en avdeling med eldre barn, de fleste har startet på skolen og de andre har byttet avdeling, så nå går han med yngre barn. Tror han syntes at de er litt for små å leke med, særlig når han er yngst av tre brødre og har gått med de eldre såpass lenge. I den alderen så leker de forsåvidt fint alene også ❤️ Og noen liker litt roligere lek enn andre også. Min mellomste er en sånn rolig type som gjerne kan ha det veldig fint på huska alene eller alene med noe byggeprosjekter i sandkassa eller noe sånt ❤️ Og så er vi uansett bestevenner hjemme enn så lenge ❤️ Men 4 år er lite til å ha en ordentlig bestevenn, så ikke bli så altfor bekymret ❤️❤️ Anonymkode: 3460a...101
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå