Gå til innhold

Dette at alt skal være likt på skolen gjør meg gal!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye skal man egentlig forvente at man får til likt? 
På et trinn med 55 elever. 
Det skal ikke være gaver i bursdager 

Det skal ikke være godteposer

Det bør være ca like leggetider

Det bør være felles regler for når de får tlf.

På Halloween osv skal det være minst mulig sukker. Det skal være delt inn i grupper (jeg tenker så lenge vi passer på at noen har noen er det greit)..

Jeg klarer ikke dette,  vårt barn har større søsken og vi kan ikke tilfredsstille alle behov til disse foreldrene. De må rett og slett bare tåle at vi gjør det forskjellig. Eller hva tenker dere?

Anonymkode: 74c9d...346

  • Liker 14
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilke av disse punktene er problematiske basert på at barnet har større søsken? Det kan ikke være ulike regler hjemme hos dere basert på alder? Jeg forstår ikke helt problemet med noe av det du lister opp for å være ærlig.

Anonymkode: 59d0e...865

  • Liker 10
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan ikke styre leggetid, det vil være en invasjon av privatlivet. Telefon er det jo fornuftig å ta en prat om men jeg skjønner at det er vanskelig med eldre søsken. Gaver bør det være regler for. Kan også være greit å snakke om hvilket tidspunkt det er for sent å ringe på og gå på besøk.

Anonymkode: 3c1d3...271

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg over. Altså snakke med de som bør nærmest og som barnet leker mest med. Man kan ikke ha felles regler for besøk for over 50 barn. Det sier seg selv.

Anonymkode: 3c1d3...271

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De kan ikke styre leggetid, det vil være en invasjon av privatlivet. Telefon er det jo fornuftig å ta en prat om men jeg skjønner at det er vanskelig med eldre søsken. Gaver bør det være regler for. Kan også være greit å snakke om hvilket tidspunkt det er for sent å ringe på og gå på besøk.

Anonymkode: 3c1d3...271

Mener hun egentlig leggetid, eller mener hun kanskje innetid? 
Innetids regler bør man ha ganske like, så ikke en får være ute så lenge hen gil, mens en annen skal være i hus klokka 21. for å ta noen eksempelbilder. 
Forstår forøvrig ikke at dette skal være noe stort problem å følge, verken med eller uten eldre søsken. 

Anonymkode: 3cfe3...b0c

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noenlunde like kjøreregler for bursdag er en ting. Men ellers gjelder deres regler i deres hjem. 

Anonymkode: 85934...bcf

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mener hun egentlig leggetid, eller mener hun kanskje innetid? 
Innetids regler bør man ha ganske like, så ikke en får være ute så lenge hen gil, mens en annen skal være i hus klokka 21. for å ta noen eksempelbilder. 
Forstår forøvrig ikke at dette skal være noe stort problem å følge, verken med eller uten eldre søsken. 

Anonymkode: 3cfe3...b0c

Jeg er ikke enig i at man skal ha en fast innetid heller. Det kommer helt an på når man står opp, hvor lang tid kveldsrutinen tar og mye søvn man trenger. Min må inn senest 18:30 fordi vi bruker god tid på kvelden, mens andre dropper barnetv, spiser raskere og bruker kort tid i dusjen og kan være ute fram til de legger seg. I ferier sklir det helt ut for noen, og det må de få lov til selv om vi legger oss til samme tid året rundt, hverdag som helg. 

Anonymkode: 3c1d3...271

  • Liker 24
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde skolen eller andre foreldre sagt noen slike instrukser om meg om mine barn trur jeg at jeg hadde ledd dem opp i ansiktet. Helt utrolig! 🤣

Anonymkode: d72d4...8bc

  • Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo for har man et barn, eller barnet som går i den klassen er eldst kan man legge kl 19. Vårt barn er ofte med på kamper, ærend osv, så det kan ikke legge seg da.

Eldre søsken får gaver, men ikke dette. Det synes det er urettferdig. 
 

 

Anonymkode: 74c9d...346

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hadde skolen eller andre foreldre sagt noen slike instrukser om meg om mine barn trur jeg at jeg hadde ledd dem opp i ansiktet. Helt utrolig! 🤣

Anonymkode: d72d4...8bc

Det var noen som lo her. Skolen forsøkte seg med foreldrekontrakt. Det som omhandlet aldersgrenser på film og spill, synes jeg er greit, men de med eldre søsken ville ikke fordi det er så vanskelig å lukke døra når tenåringen spiller.  Hvor mye sukker barna spiser til hverdags, og innetider, synes jeg folk må få styre selv og det var alle de andre foreldrene enig i også. Det var i hvert fall ingen som tok til orde for at vi skulle signere dette, så det ble ikke noe av.

Anonymkode: 3c1d3...271

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvor mye skal man egentlig forvente at man får til likt? 
På et trinn med 55 elever. 
Det skal ikke være gaver i bursdager 

Det skal ikke være godteposer

Det bør være ca like leggetider

Det bør være felles regler for når de får tlf.

På Halloween osv skal det være minst mulig sukker. Det skal være delt inn i grupper (jeg tenker så lenge vi passer på at noen har noen er det greit)..

Jeg klarer ikke dette,  vårt barn har større søsken og vi kan ikke tilfredsstille alle behov til disse foreldrene. De må rett og slett bare tåle at vi gjør det forskjellig. Eller hva tenker dere?

Anonymkode: 74c9d...346

Vi gir en 50 lapp sammen med et kort (laget eller kjøpt) eller gave til 50kr (stort sett gis det penger).

Helt ok at det ikke skal være godteriposer. Da de var små gav jeg "gaveposer" med småting oppi istedenfor godteri, i år gir vi popkornposer med smak kjøpt på normal da de var billige (12 kr posen).

Leggetider kan de anbefale, men du bestemmer hjemme hos deg. Samme med telefon. Men vi har en Facebook gruppe der vi har snakket om sosiale medier og de fleste var enig om å holde igjen så lenge som mulig. Noen hadde snapchat som 6 åring, noen har enda ikke (7 klasse).

Halloween gjør du som du vil med det du deler ut. Har du fest er det ok om du har noen sunnere alternativ også på bordet. Ungene dør ikke av "smilende eller med peanøttsmør" eller øyeballer (skrellet druer). Valgfritt hva du gjør hjemme hos deg selv. Går de sammen kan dere avtale at de kan spise 1-3 ting hver mens de går og spare resten, eller eventuelt være veldig streng og si alt skal spares. Mine har alltid måttet spise ei dobbelskive mens vi gikk (kvelds først) så var det mindre gnål naturlig om godterispisingen.. 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt må de tåle det. Men jeg håper du sier det også. Det har jeg gjort, når det gjelder bursdagsgaver og skjermtid. Vil ikke ha felles gaveregler (annet enn sånn "mindre enn 100,-, den er grei.) , og/men har mye strengere skjermtid enn noen andre i klassen. Dette bestemmer vi selv. Og leggetid!? Godtepose!? Protester, og de kan ikke tvinge deg. 

Jeg har store problemer med å følge slikt, selv om jeg er enig i praksis hos oss, er jeg ikke enig i at hele trinnet bør bestrebe seg på å gjøre likt. I et hjem står det boller med smågodt man kan forsyne seg av. 

 Er annet sted får man en blomst og et kort, spiser fruktspyd og rawfoodkake. Hos noen blir man sendt i seng og hysjet på til vanlig tid ved overnatting (så man må hviske og ha lommelykt), andre steder er foreldrene med og hopper på trampoline til klokka to om natta. Det er jo litt av vitsen ved å være hos andre! 

Anonymkode: 9fd1f...4b8

  • Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det var noen som lo her. Skolen forsøkte seg med foreldrekontrakt. Det som omhandlet aldersgrenser på film og spill, synes jeg er greit, men de med eldre søsken ville ikke fordi det er så vanskelig å lukke døra når tenåringen spiller.  Hvor mye sukker barna spiser til hverdags, og innetider, synes jeg folk må få styre selv og det var alle de andre foreldrene enig i også. Det var i hvert fall ingen som tok til orde for at vi skulle signere dette, så det ble ikke noe av.

Anonymkode: 3c1d3...271

Foreldrekontrakt?! Hva faen! Og nei ikke enig anngående spill. Jeg gamer selv, ungene liker å se på. Skal jeg helst sitte på loftet fordi jeg har skrevet kontrakt med andre foreldre om hva jeg gjør i eget hjem med barn tilstede?! Hva slags Stasi- kommunist-opplegg er det her?!

nei for H! 

  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hvor mye skal man egentlig forvente at man får til likt? 
På et trinn med 55 elever. 
Det skal ikke være gaver i bursdager 

Det skal ikke være godteposer

Det bør være ca like leggetider

Det bør være felles regler for når de får tlf.

På Halloween osv skal det være minst mulig sukker. Det skal være delt inn i grupper (jeg tenker så lenge vi passer på at noen har noen er det greit)..

Jeg klarer ikke dette,  vårt barn har større søsken og vi kan ikke tilfredsstille alle behov til disse foreldrene. De må rett og slett bare tåle at vi gjør det forskjellig. Eller hva tenker dere?

Anonymkode: 74c9d...346

Tenker dette: 

  «Fuck you I wont do what you told me». 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Hvor mye skal man egentlig forvente at man får til likt? 
På et trinn med 55 elever. 
Det skal ikke være gaver i bursdager 

Det skal ikke være godteposer

Det bør være ca like leggetider

Det bør være felles regler for når de får tlf.

På Halloween osv skal det være minst mulig sukker. Det skal være delt inn i grupper (jeg tenker så lenge vi passer på at noen har noen er det greit)..

Jeg klarer ikke dette,  vårt barn har større søsken og vi kan ikke tilfredsstille alle behov til disse foreldrene. De må rett og slett bare tåle at vi gjør det forskjellig. Eller hva tenker dere?

Anonymkode: 74c9d...346

Det er bare å drite i. 

Anonymkode: 91aa1...cd1

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skolen kan ikke bestemme hva dere gjør hjemme. 

Jeg er enig at det er lurt å ha noen kjøreregler for bursdager. Men om dere følger dette er faktisk opp til dere. 

Dette er litt baksiden ved det norske samfunnet, vi er veldig konforme og føler oss lett truet av at andre gjør ting på andre måter. 
Jeg er enig i at det kan være lurt å ta opp noen felles kjøreregler angående ting som innetider, bursdager og skolemat men il syvende og sist må folk bestemme dette selv.

Har en syvende klassing. Noen på trinnet har ikke sosiale medier og legger seg klokken 20 og får ikke gå steder alene mens andre har en helt annen frihet og legger seg klokken 22.

Anonymkode: e4c8c...c63

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hadde skolen eller andre foreldre sagt noen slike instrukser om meg om mine barn trur jeg at jeg hadde ledd dem opp i ansiktet. Helt utrolig! 🤣

Anonymkode: d72d4...8bc

Ja, jeg og. Orker ikke at andre skal styre hvordan jeg lever mitt liv i mitt hjem. 

Anonymkode: 1be00...cdc

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Skolen kan ikke bestemme hva dere gjør hjemme. 

Jeg er enig at det er lurt å ha noen kjøreregler for bursdager. Men om dere følger dette er faktisk opp til dere. 

Dette er litt baksiden ved det norske samfunnet, vi er veldig konforme og føler oss lett truet av at andre gjør ting på andre måter. 
Jeg er enig i at det kan være lurt å ta opp noen felles kjøreregler angående ting som innetider, bursdager og skolemat men il syvende og sist må folk bestemme dette selv.

Har en syvende klassing. Noen på trinnet har ikke sosiale medier og legger seg klokken 20 og får ikke gå steder alene mens andre har en helt annen frihet og legger seg klokken 22.

Anonymkode: e4c8c...c63

Det er da ikke skolen som legger seg borti dette, det er hysteri dratt i gang av noen få foreldre.

Anonymkode: 3cdd1...86f

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor mye skal man egentlig forvente at man får til likt? 
På et trinn med 55 elever. 
Det skal ikke være gaver i bursdager 

Det skal ikke være godteposer

Det bør være ca like leggetider

Det bør være felles regler for når de får tlf.

På Halloween osv skal det være minst mulig sukker. Det skal være delt inn i grupper (jeg tenker så lenge vi passer på at noen har noen er det greit)..

Jeg klarer ikke dette,  vårt barn har større søsken og vi kan ikke tilfredsstille alle behov til disse foreldrene. De må rett og slett bare tåle at vi gjør det forskjellig. Eller hva tenker dere?

Anonymkode: 74c9d...346

Med tanke på hvor mange skakkjørte unger og foreldre det er der ute, så er det ikke dumt med litt rettledning iallefall.

Anonymkode: 24afd...a51

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Med tanke på hvor mange skakkjørte unger og foreldre det er der ute, så er det ikke dumt med litt rettledning iallefall.

Anonymkode: 24afd...a51

Ikke veiledning fra andre foreldre på trinnet. Det vil jeg ga meg frabedt. 

Anonymkode: 9fd1f...4b8

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...