AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #1 Skrevet 9. september 2024 Jeg tar opp sosialkunnskap vgs fag, og har eksamen i midten av november. Det er 15 kapitler i boka totalt, og jeg er på kap. 4. Jeg har aldri vært skoleflink, eller noe særlig disiplinert, og merker at det er skikkelig tungt å ta opp dette faget. Men jeg må. Jeg skal ta opp 4 fag i løpet av 2 år, så jeg har tid og har ikke for mye på meg. Men tilbake til lesing, er 2 effektive timer nok om man leser fra mandag-torsdag, og 3-4 timer på søndager? Blir lett ufokusert om det er mange timer Anonymkode: cacc4...fba
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #2 Skrevet 9. september 2024 Hvor mange er faget på, altså andel av totalt antall timer på skolen? Hvis det er 1 time av 30 ville jeg delt på 30, ganget med 40 for å beregne lekser å prøvelesing, og så ganget med antall arbeidsuker i året. Så kan du fordele de timene over de ukene du har igjen til eksamen. Legg gjerne på noen ekstra timer hvis du ikke har lærer/veileder. Anonymkode: e95b2...012
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #3 Skrevet 9. september 2024 Kommer nok mest an på din mentale kapasitet. Er du skarp i nøtta så holder det, er du mindre begavet trenger du lengre tid. Anonymkode: 11360...899
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #4 Skrevet 10. september 2024 Faget er berammet til 140 arbeidstimer. Så kommer det an på hvor raskt du lærer, og hvor effektivt du leser. Anonymkode: 14e4b...c1b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå