Gå til innhold

Kan man få muskelsvikt av utmattelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med utmattelse. Det har hendt par ganger jeg har måttet gå på do, men så har jeg følt på svikt i beina. Jeg må holde meg fast. Men det kan like godt være at kroppen ikke har våkna. Men kan det skje ved utmattelse? Er også i full jobb, men merker at kroppen skriker at jeg må roe ned nå

Anonymkode: b3e69...eed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er vanlig. Dette bør du likevel ta opp med legen din, sjekke blodstatus, og du bør virkelig roe ned ja. 

Anonymkode: 374de...af7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg sliter med utmattelse. Det har hendt par ganger jeg har måttet gå på do, men så har jeg følt på svikt i beina. Jeg må holde meg fast. Men det kan like godt være at kroppen ikke har våkna. Men kan det skje ved utmattelse? Er også i full jobb, men merker at kroppen skriker at jeg må roe ned nå

Egentlig skulle det stå at det har hendt om natta, par ganger. ts

Skrevet

Ja. Tren styrke. Du trenger muskler til sykere dager. Og når vi blir eldre kommer alderdommen lettere om en har muskler. Ut og løft, damer.

Anonymkode: 423a1...877

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Egentlig skulle det stå at det har hendt om natta, par ganger. ts

Jeg skulle egentlig skrive at det ikke var uvanlig, og ikke at det er vanlig. Dvs utmattelse gir ikke nødvendigvis svikt i beina, men kan gjøre det. Som sagt, du bør dra til legen og ta blodprøver. Kan være d vitaminmangel, b12, eller andre ting. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja. Tren styrke. Du trenger muskler til sykere dager. Og når vi blir eldre kommer alderdommen lettere om en har muskler. Ut og løft, damer.

Anonymkode: 423a1...877

Jeg har jogget og syklet i flere år. Er 30 år. Men akkurat nå er jeg på nippet til å bli utbrent, i følge en profesjonell. Så har ikke overskudd til trening akkurat nå. ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg skulle egentlig skrive at det ikke var uvanlig, og ikke at det er vanlig. Dvs utmattelse gir ikke nødvendigvis svikt i beina, men kan gjøre det. Som sagt, du bør dra til legen og ta blodprøver. Kan være d vitaminmangel, b12, eller andre ting. 

Legen mener det jeg kommer med skyldes utmattelse og angst. Men han har ikke tatt noen prøver. Men gir mening også. Fordi jeg ble bedre da jeg en periode var sykemeldt og gjorde ting jeg fikk energi av. Så startet jeg i jobb igjen, og presset kom. Så begynte kroppen å skrike igjen. Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

E.... dette er nok ikke farlig. Men, det er Ikke bra at du spør om dette på alle platformer du er på. Dette gjør helseangsten din mye værre. ❤️

Anonymkode: e2d46...49c

Skrevet

Jeg har ME, og opplever innimellom at hele kroppen bare kollapser, musklene slutter å virke, og jeg faller sammen på bakken. Da kan det ta alt fra et minutt til en time før jeg klarer reise meg opp igjen

Anonymkode: a689e...406

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Legen mener det jeg kommer med skyldes utmattelse og angst. Men han har ikke tatt noen prøver. Men gir mening også. Fordi jeg ble bedre da jeg en periode var sykemeldt og gjorde ting jeg fikk energi av. Så startet jeg i jobb igjen, og presset kom. Så begynte kroppen å skrike igjen. Ts

Det er jo helt bak mål at legen din ikke har tatt prøver. Man blir langt mer sårbar for stress ved mangler, så jeg ville gått tilbake og insistert på blodprøver. 

Har forøvrig ME selv, og vet altfor godt betydningen av gode blodverdier. 

• Liker 2
Skrevet

Er du fri for energi og fortsetter å presse deg, så vil du etterhvert oppleve at kroppen ikke har krefter nok til å gjøre selv helt enkle ting som å gå og musklene rett ut streiker.

Kroppen din må rent fysisk være i stand til å lage nok av den energien musklene dine trenger fra maten du spiser.

Anonymkode: eacc9...86a

• Liker 1
Skrevet

Et nokså vanlig fenomen hos meg, med kronisk og ganske kraftig fatigue og svimmelhet. Det handler ikke om muskelstyrke, men om mangel på krefter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...