AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #1 Skrevet 9. september 2024 Noen som har vært hos spesialist og fått slik erklæring som nav henter ut ift ufør? Hvordan fungerer dette og hva gjør man hos spesialisten?:) Anonymkode: f3ffb...31d
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #2 Skrevet 9. september 2024 Du tenker at det finnes en felles spesialist for alle som er på vei mot uføretrygd? Anonymkode: 42ded...a63 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #3 Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du tenker at det finnes en felles spesialist for alle som er på vei mot uføretrygd? Anonymkode: 42ded...a63 For et innlegg. Anonymkode: 8162b...046
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #4 Skrevet 9. september 2024 Da jeg ble ufør for endel år tilbake så sendte NAV forespørsel om erklæring fra fastlege og psykolog, det tok bare etpar dager så var søknaden fra NAV klar til å sendes. Nå skal det sies at i mitt tilfelle så hadde jeg vært i NAV-systemet (aap) og behandling i spesialisthelsetjenesten i mange år og søknaden var dessverre forventet i mitt tilfellet og behandlerne mine kjente godt til min situasjon kanskje derfor det gikk hurtig. Anonymkode: 6b8e3...7e1
mcl Skrevet 9. september 2024 #5 Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Da jeg ble ufør for endel år tilbake så sendte NAV forespørsel om erklæring fra fastlege og psykolog, det tok bare etpar dager så var søknaden fra NAV klar til å sendes. Nå skal det sies at i mitt tilfelle så hadde jeg vært i NAV-systemet (aap) og behandling i spesialisthelsetjenesten i mange år og søknaden var dessverre forventet i mitt tilfellet og behandlerne mine kjente godt til min situasjon kanskje derfor det gikk hurtig. Anonymkode: 6b8e3...7e1 Har hatt aap 4 år☺️ er nå på overgangs, og søker uføre men må ha spesialisterklæring først, jobbet 3 mnd og ble sykemeldt allerede etter 3 mnd i jobb, har borderline, paranoid pf, ptsd, reaktov tilknytningsforstyrrelse samt spondylolistese, atopisk eksem, psoriasis, hypermobile ledd (nå på vei til eds diagnose) hofteleddsdysplasi ☺️ som de sier mangler de kun behandlingsbevis osv
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #6 Skrevet 10. september 2024 Det er nok stor forskjell på hva hver enkelt må igjennom og hvilke dokumentasjoner Nav krever, så ikke lett å bli klok på dette. Nav åpnet opp for at jeg kunne søke ufør etter 2 år på AAP. Det ble ikke sendt med annen erklæring enn den fra fastlegen. Jeg var heller ikke til arbeidsutprøving da dette opplegget gjorde meg dårligere. Jeg hadde det nok lettere i Nav systemet enn jeg ser at mange andre har. Jeg var i slutten av 50 årene og hadde jobbet siden ungdomstiden når jeg søkte. Anonymkode: 9e48f...e1d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå