Gå til innhold

Blødning, 11+1


HimmelBlomst

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er utenlands på ferie for øyeblikket og er veldig påpasselig med alt av mat, hygiene og lignende. Jeg opplevde en blødning på ettermiddagen da jeg var 11+1 og det spottet videre på papiret og så vidt i trusa utover kvelden. Men aldri store mengder eller friskt blod. 
Jordmor sa når vi var på ultralyd at hun så jeg var veldig blodrik, men jeg blir uansett bekymret av en sånn plutselig blødning og jeg er langt hjemmefra for å få kontrollert noe som helst. 
Kan noen komme med solskinnshistorier fra rundt denne tiden og betrygge meg? Og vi har planlagt første ultralyd på sykehus når jeg er 12+5. Vi kommer hjem fra reise når jeg er 11+5. Kan jeg ringe sykehus, forklare situasjon og spørre om å fremskynde ultralyden?

 

Takk til alle som tok seg tid til å lese, og jeg vet at jeg er litt hysterisk og bekymret. Dette blir litt første barn og det er høyt ønsket ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner kjempegodt at du er bekymret. Jeg ville vært livredd selv. Men det sies at blødning i svangerskap er ganske vanlig, og du blødde i tillegg veldig lite virker det som. Det er mye verre hvis man både blør og har smerter. 

Jeg ville dog ha holdt meg mye i ro i flere dager hvis jeg hadde hatt blødning, siden det kan være truende abort. 

 

Anonymkode: 5f63b...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg skjønner kjempegodt at du er bekymret. Jeg ville vært livredd selv. Men det sies at blødning i svangerskap er ganske vanlig, og du blødde i tillegg veldig lite virker det som. Det er mye verre hvis man både blør og har smerter. 

Jeg ville dog ha holdt meg mye i ro i flere dager hvis jeg hadde hatt blødning, siden det kan være truende abort. 

 

Anonymkode: 5f63b...8e8

Takk for svar ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår bekymringen. Ville tatt det rolig de neste dagene. Blødningen kan være så mangt dessverre.. Men uten smerter er et "bedre" tegn sånn sett. Men umulig og vite 🌹

Anonymkode: d1b43...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror spotting og ikke friskt blod pluss null smerter er et godt tegn. Så lenge det ikke tar seg opp. Jeg opplevde en MA i utlandet i fjor da jeg var 11+0. Hadde fullt av graviditetssymptomer frem til da, men plutselig begynte jeg blø friskt blod (null smerter). Jeg kontaktet sykehus I utlandet og ble lagt inn der og fikk utført kirurgusk abort. Uansett om du er bekymret ville jeg undersøkt om du kan få time i utlandet et eller annet sted. Har du forsikring så dekkes det mest sannsynlig. Bedre enn å være bekymret.

Anonymkode: fc2f1...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det med ro på ferien din du:) og blødning er helt klart en grunn til å fremskynde ultralyd. Hvis ikke ville jeg tatt betalt for privat. Har blødninga tatt seg noe opp? 

Anonymkode: 83209...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde blødninger gjennom hele svangerskapet. Hadde spesielt en skummel en omtrent så langt på vei som du er nå, kanskje litt lengre... tok da blodprøver hos lege som viste hcg som ikke hadde økt også. Var helt knust, men måtte vite. Fikk komme til privat ul (betalte mye) og alt var fint med baby. Fikk også ekstra oppfølging på sykehus pga gjentatte blødninger. Fikk svangerskapsforgiftning da, men tror ikke det har noen sammenheng. Tuppa er i dag snart 1.5 år 🥰

 

Kan jo være der er noen muligheter for å få tatt ultralyd hvor du er? Men du må nok betale for det selv da 😊

Anonymkode: 57864...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde spotting i uke 12 og var livredd. Det var rosa utflod på papiret og bittelitt i trusa, ingen smerter eller noe. Det gikk helt fint og han er en frisk og fin gutt på to og et halvt år nå 😊

Anonymkode: 92fe8...a59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på du får fremskyndet ultralyden siden det er fosterdiagnostikk. Men du kan jo smøre ekstra tykt på hos legevakten og si du har både blødd og har syke smerter, så får du nok en ØH-time samme dag. Jeg begynte å blø litt i uke 11+0, og fikk konstantert MA 11+2 og ble innlagt. Livmoren åpnet seg selv med mye blod osv, men måtte ha utskrapning og ble innlagt. Det er uansett ingenting du kan gjøre annet enn å forsøke å slappe av og kose deg. Krysser fingrene for deg 🤞🏼🫶🏼

Anonymkode: aafa5...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde flere blødninger i løpet av mine 3 svangerskap, spesielt i det første trimesteret. Jeg vet det ikke er Bare-bare, men prøv å slapp av og ikke tenk så mye på det. Gratulerer med svangerskapet ❤️

Anonymkode: 44572...efb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Tviler på du får fremskyndet ultralyden siden det er fosterdiagnostikk. Men du kan jo smøre ekstra tykt på hos legevakten og si du har både blødd og har syke smerter, så får du nok en ØH-time samme dag. Jeg begynte å blø litt i uke 11+0, og fikk konstantert MA 11+2 og ble innlagt. Livmoren åpnet seg selv med mye blod osv, men måtte ha utskrapning og ble innlagt. Det er uansett ingenting du kan gjøre annet enn å forsøke å slappe av og kose deg. Krysser fingrene for deg 🤞🏼🫶🏼

Anonymkode: aafa5...90e

Så hun skal lyve til helsevesenet og få en time hun ikke har indikasjon på å få? Som om helsevesenet ikke har nok å gjøre? TS se om du får forskjøvet timen hos fosterdiagnostisk senter, om ikke kan du ta privat UL. Lykke til ! ❤️

Anonymkode: 1a935...01d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle gode svar ❤️ tenker nok jeg holder meg tålmodig til oppsatt time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde også på samme tidspunkt i min graviditet. Husk at blod er veldig fargesterkt, så en bitteliten dråpe kan gi brunlig utflod i mange dager 😅 

så lenge det ikke er mye friskt blod og det ikke øker på har du nok ingenting å bekymre deg for 🥰 nyt ferien din og prøv å slapp av. 

Anonymkode: b1d2e...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man får skjøre slimhinner i graviditeten, så noen blør litt, noen blør mye og noen kan ikke ha sex fordi det svir sånn. Dersom blødningen ikke tar seg opp, så er det sannsynlig at det kommer fra slimhinnene. 

Anonymkode: 95e10...5bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...