Gå til innhold

Ledere som tar ekstravakter i annen kommune.

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Lederen har jo ikke krav på betaling for ekstravakter i egen kommune, så da burde hun heller ikke få det i en annen kommune. Regner med at hun har svært høy lederlønn, og at det er grunnen til at hun ikke skal ha betalt for ekstravakter.

Anonymkode: e78dd...3b9

Noe av det rareste jeg har lest😅

Anonymkode: 5f6e7...2d0

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg jobbet som leder i en kommune og jobber ekstra i en nabokommune.

Har ikke lov til å jobber over 100%. Derfor ekstravakter i nabokommune.

Men om du har 100 %, så har du lov å ta ekstravakter som overtid i egen kommune? 

Er det sånn at om du gjør det, så må du jobbe gratis?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men om du har 100 %, så har du lov å ta ekstravakter som overtid i egen kommune? 

Det tar seg utrolig dårlig ut om en leder gir seg selv ekstravakter med overtid.. Å unngå overtid er mange arbeidsgivere opptatt av, av helt forståelige økonomiske grunner 

Anonymkode: 23f1b...871

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kanskje hun synes det er vanskelig med roller om hun skal både være leder, og jobbe "på gulvet". I tillegg kan det typisk fort bli kritikk mot hvilke vakter hun tar, og hva hun har gjort for å få inn andre, både fra folk over og under henne. 

Nå har hun skilt de to rollene så mye som går an, og man kan strengt tatt ikke kritisere henne for det, selv om det tydeligvis er noen som vil legge seg opp i det og. 

Anonymkode: 49757...996

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Nei jeg har ikke lov til å jobbe overtid. Ingen i kommunen, utover noen leger har lov til det.

Jeg jobber selvfølgelig ikke gratis. Derfor tar jeg litt ekstravakter i en nabokommune.

Skrevet

Min mann gjør det. Han gjør det ikke nødvendigvis for pengene, selv om ekstrapenger er helt topp. Men han liker å jobbe i miljøet, og blir ikke sliten på samme måte som i jobben som leder. Han kan også utveksle erfaringer begge veier, noe som kommer brukerne til gode.

Anonymkode: a0a43...353

Skrevet

Er dette i helsevesenet? Når man jobber full stilling så har man betalt for full stilling og ikke mere. I kommunen her har ansatte i kommunen ikke lov å jobbe overtid pga kostnader for kommuen; så om man feks har 2 ulike stillinger i kommunen så kan dette til sammen ikke være mer enn 100% stilling. Så om en vil jobbe mer så må en jobbe enten i en privat bedrift eller annen kommune i tillegg.

Anonymkode: 19549...52f

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.9.2024 den 17.52):

Synes det blir feil å sammenligne med leger, dette er kun avdelingsleder.

I det ene innlegget ditt skriver du at du tror hun har svært høy lederlønn, mens her er det kun avvdelingsleder. Du fremstår sjalu på at hun får ta ekstra vakter og dermed tjene mere. Du jobber jo selv i 2 forkjellige kommuner, så hvorfor jobber ikke du gratis i kommune B? Du får jo tross alt lønn i i kommune A.

Pass på deg selv så går det nok bra

Anonymkode: aa6c9...38b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.9.2024 den 17.03):

Tenker det er ganske uetisk å jobbe på en annen arbeidsplass da, bare for å få ekstra betalt.

Nei, det er faktisk helt greit.

Avdelingsleder innen helse tjener nok ikke spesielt bra. Hun får nok heller ikke jobbet noe ekstra på egen arbeidsplass - en særlig uavhengig stilling skal likevel ikke overstige 100%, jobber hun ekstra må hun ta det ut som fri på et senere tidspunkt, ingen mulighet for overtidsbetalt på samme måte som andre får. Hun kan ikke bare gi seg selv ekstravakter på egen arbeidsplass, hun vil ikke få ekstra betalt for det.

Hva hun gjør på fritiden er jo helt opp til henne, om hun har kapasitet og vil jobbe et annet sted så er det helt innafor. 

Anonymkode: bec58...a88

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...