AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #1 Skrevet 9. september 2024 Jeg begynte på Zoloft for fem dager siden og det har helt tatt knekken på mine seksuelle følelser. Ja, jeg onanier ofte, men etter at jeg begynte på den medisinen så fungerer det ikke i det hele tatt! Er det vanlig? Jeg blir frustrert. Skal jeg aldri få en orgasme mer? Anonymkode: ddb0b...4ae 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #2 Skrevet 9. september 2024 Jeg hadde det sånn i oppstartsfasen, men synes det gikk over. Sleit skikkelig med å få orgasme, men nå fungerer det som normalt. Anonymkode: b2c29...6bf
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #3 Skrevet 9. september 2024 Oppstartsbivirkning, det vil antagelig gå over etter noen uker. Hvis det ikke går over så bør du be om å få bytte til en annen type. Anonymkode: 53223...e5f 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #4 Skrevet 9. september 2024 Derfor man ikke skal gå på psykofarma, det ødelegger deg totalt. Anonymkode: fb926...5f7
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #5 Skrevet 9. september 2024 Ja. Kjemisk sterilisering. Lykke til. Derfor voldtektsmenn og overgripere + tungt psykisk syke blir satt på antipsykotikum. Anonymkode: bb7b1...31e 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #6 Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Derfor man ikke skal gå på psykofarma, det ødelegger deg totalt. Anonymkode: fb926...5f7 Nei, det gjør det ikke. Det er en urimelig påstand. Dette har du ikke greie på. Da er det generelt en dårlig idé å uttale seg, men spesielt når det gjelder dette temaet. Du kan risikere å skremme noen bort fra livreddende medisin. Legen til TS har utdanning, erfaring og kanskje viktigst av alt, kjenner til TS sin historikk og plager. Det er ingen på KG som kan overprøve det. Anonymkode: 53223...e5f 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #7 Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja. Kjemisk sterilisering. Lykke til. Derfor voldtektsmenn og overgripere + tungt psykisk syke blir satt på antipsykotikum. Anonymkode: bb7b1...31e Det stemmer ikke. Kjemisk kastrering er hormonbehandling og noe helt annet enn antidepressiva. Hvorfor svarer du i tråden om noe du ikke har kunnskap om? Anonymkode: 53223...e5f
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #8 Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja. Kjemisk sterilisering. Lykke til. Derfor voldtektsmenn og overgripere + tungt psykisk syke blir satt på antipsykotikum. Anonymkode: bb7b1...31e Hva har antipsykotika med Zoloft å gjøre? Anonymkode: 9b03f...9ad 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #9 Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det stemmer ikke. Kjemisk kastrering er hormonbehandling og noe helt annet enn antidepressiva. Hvorfor svarer du i tråden om noe du ikke har kunnskap om? Anonymkode: 53223...e5f Dette har jeg kunnskap om. De fleste på antipsykotikum blir zombier og legger på seg mange kilo. Jeg slår et slag for trening, kosthold, sunne verdier, døgnrytme og noe å gå til hver dag. Mat er naturlige medisiner, samt trening, styrketrening, ut i skog og mark. Prøv dette før en putter i seg farmakologiske substitutter. Anonymkode: bb7b1...31e
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #10 Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Dette har jeg kunnskap om. De fleste på antipsykotikum blir zombier og legger på seg mange kilo. Jeg slår et slag for trening, kosthold, sunne verdier, døgnrytme og noe å gå til hver dag. Mat er naturlige medisiner, samt trening, styrketrening, ut i skog og mark. Prøv dette før en putter i seg farmakologiske substitutter. Anonymkode: bb7b1...31e Zoloft er ikke et antipsykotikum. Det er veldig nedlatende å bare anta at folk ikke har prøvd og prøver slike "livsstilstips" når det er snakk om medisiner. Anonymkode: 9b03f...9ad 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #11 Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette har jeg kunnskap om. De fleste på antipsykotikum blir zombier og legger på seg mange kilo. Jeg slår et slag for trening, kosthold, sunne verdier, døgnrytme og noe å gå til hver dag. Mat er naturlige medisiner, samt trening, styrketrening, ut i skog og mark. Prøv dette før en putter i seg farmakologiske substitutter. Anonymkode: bb7b1...31e Hvor har du kunnskap om dette fra? Egen erfaring? Trening, kosthold og jobb løser ikke alle psykiske problemer. Så enkelt er det nok ikke. Jeg gjør spiser sunt, trener regelmessig, jobber 100 %, men sliter med angst likevel. Anonymkode: b2c29...6bf 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #12 Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er det vanlig? Jeg blir frustrert. Skal jeg aldri få en orgasme mer? Ja, det er veldig vanlig med seksuelle problemer, når man går på SSRI. Godt over halvparten opplever en eller annen slik bivirkning. Å miste seksualiteten på den måten kan gå skikkelig hardt ut over psyken. Er du blant de uheldige 1-2%, så vil du ikke bli som før, etter at du slutter på medisinen. Dette ble de nødt til å opplyse om i 2019, men det er fremdeles mye uvitenhet om dette hos helsepersonell. Sakset fra pakningsvedlegget: Seksuelle problemer: Legemidler som Zoloft (såkalte SSRIer) kan forårsake symptomer på seksuell dysfunksjon (se avsnitt 4). I noen tilfeller har disse symptomene fortsatt etter at behandlingen er avsluttet. Anonymkode: de1ee...4b0 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #13 Skrevet 9. september 2024 Min erfaring etter 1,5 år på Zoloft: Ved oppstart - vanskeligere å få orgasme. Når jeg kom opp i dose: umulig. Altså, jeg kunne prøve i 30 min med vibrator, og det var klin umulig. Samme med mannen.. Det varte lenge, og jeg var overbevist om at neste orgasme ble etter medisinslutt. Gav opp, og forsonte meg med tanken. Men jammen gikk det sakte men sikkert over! Etter ca 6 mnd (eller mer? 8?) ble det mulig å få orgasme - men ikke så gode som før. Litt «halvhjerta» på en måte.. Så tok det seg opp sakte men sikkert. Er fint i dag, men klarer ikke si om det er helt likt som før? Husker ikke.. Står fortsatt på samme dose. Anonymkode: 69a7e...e8e
Rosa Dartle Skrevet 9. september 2024 #14 Skrevet 9. september 2024 Jeg hadde samme problem da jeg stod på Zoloft for 20 år siden. Var interessant å lese dette, jeg visste ikke at det var en kjent bivirkning. Kunne ikke komme «i mål» samme hvor lenge jeg prøvde så lenge jeg stod på det. Har ikke trengt medisiner på veldig mange år nå, og det gikk over og orgasmen kom tilbake da jeg sluttet på Zoloft.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå