Gå til innhold

Hundepasser, råd ønskes.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har brukt en Hundepasser for 2 år siden. Prisen ble 200kr døgnet. Funket greit, hundepasseren skrev titt og ofte og lurte på om hun kunne passe hunden igjen, og sa at hun savnet hunden så mye etc..,  

måtte nå reise og lurte på om henne var ledig, og joda det var hun. Lurer underveis på om alt står bra til og hun sier at hun koser seg og at hunden trives får jeg beskjed om. 

et døgn før jeg skal hente hunden så får jeg beskjed om at hun skal ha dobbelte pris, altså 400kr døgnet noe som ikke var avtalt. Samtidig blir jeg fortalt om at hunden har gjort fra seg inne og kastet opp. Hunden gjør aldri dette med mindre den er dårlig. Uten at jeg fikk beskjed om dette. 

Jeg får noen jeg kjenner til å hente hunden idag, da jeg er bekymret.  Men altså hva ville dere gjort?

Jeg føler at jeg ble lurt både med tanke på hvordan hunden min har hatt det og med tanke på pris. 

Anonymkode: 26b9a...b58

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det er to år mellom så hadde jeg avklart prisen før dere ble enige om at vedkommende skulle passe hunden.

• Liker 4
Skrevet
Snublefot62 skrev (1 minutt siden):

Når det er to år mellom så hadde jeg avklart prisen før dere ble enige om at vedkommende skulle passe hunden.

Ja det har du jo helt rett i, angrer jo veldig nå. 

Men er det rett at jeg da betaler det dobbelte og ikke får beskjed om at hunden ikke er/har vært i form? 

Skrevet

Jeg tror nok du bare må betale det hundepasser forlanger, si at du er skuffa over at du ikke fikk beskjed om at hunden var syk, og så aldri bruke denne hundepasseren igjen. 

Anonymkode: a6bb7...174

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja det har du jo helt rett i, angrer jo veldig nå. 

Men er det rett at jeg da betaler det dobbelte og ikke får beskjed om at hunden ikke er/har vært i form? 

Jeg hadde betalt det dobbelte og lært av dette til senere å avklare sånt i forkant.

Når det gjelder formen på hunden så er jo dette litt individuelt da. Hunden her i huset kan få diare en dag pga feil mat dagen før. Eller kaste opp. Eller at han har spist noe vi ikke har fått med oss i et ubevoktet øyeblikk. Jeg hadde ikke brydd meg om passer ikke hadde sagt noe om det og jeg hadde ikke lagt noe mer i det enn at det var vanlig. Varer det mer enn noen timer/en dag er det unormalt for vår hund og jeg hadde forventet beskjed. Men jeg hadde da og informert i forkant om dette.

Så hva du bør forvente må du nesten vurdere litt selv. Pleier hunden å kaste opp pga mat den ikke tåler? Har det skjedd før? Har du sagt noe om dette til passer?

Min erfaring generelt er at enkelttilfelle av oppkast eller diare ikke er unormalt eller noe å "ringe hjem om".

Skrevet

Noen hunder kaster jo gjerne opp en gang i uka uten at det er unormalt. Gjort fra seg inne er jo litt mer uvanlig, men kanskje hun har ett annet turmønster enn hva hunden er vant til. 

Utover det synes jeg 400 kr var veldig dyrt når hun selv også ønsker å passe på hunden. 

Anonymkode: f9bd9...bf3

Skrevet

Siden jeg kun bruker hundepassere jeg stoler på, ville jeg foretrukket å ikke vite noe før jeg var tilbake med mindre hunden var alvorlig syk. Har jeg hundepass, så er jeg langt unna og får uansett ikke gjort noe med situasjonen. 

Pris burde vært avtalt på forhånd. Dumt av både deg og passer. 

Anonymkode: 0da04...66b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...