Gå til innhold

Kan en psykolog fjerne diagnosen til pasienten uten ny utredning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fungerer dette egentlig? Hva skal til for at en diagnose fjernes? 

Anonymkode: 00bd8...101

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Feil diagnose? Ny utredning 

Anonymkode: 14183...2eb

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde en diagnose fra en annen psykolog da jeg startet hos min nåværende. Etter 8-9 mnd sa hun at hun synes det var veldig merkelig diagnose å sette, fjernet den og ga meg en annen. Etter 4 år der har jeg også blitt frisk fra den hun satte.

Anonymkode: 9962e...af9

Skrevet

Finnes en rekke håndspåleggere.

Visjon Norge er løsningen på det meste  ..

Anonymkode: 8b7bc...a58

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Feil diagnose? Ny utredning 

Anonymkode: 14183...2eb

Hva slags utredning er i såfall det? 

Skrevet

Hvilken diagnose er det snakk om? 

Anonymkode: b27ca...48c

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hvilken diagnose er det snakk om? 

Anonymkode: b27ca...48c

Bipolar lidelse.  Det er godt mulig at tidligere behandlere har vurdert diagnosen feil,at jeg ikke skulle hatt den diagnosen. Jeg forventer likevel at de gjør mer arbeid enn bare å kikke i min historikk og danne seg en mening ut fra det. 

Samme med unnvikende pf som ble satt av en terapeut, men fjernet hos den andre. Eller jeg vet jo ikke om de egentlig fjernet den,eller om de utrykte sin egen  mening om at jeg ikke tilfredsstilte kriteriene 🤔

Skrevet

En kan ikke egentlig "fjerne" en diagnose i journal, på samme måte som man ikke kan fjerne at man har operert en fot f.eks. Det man bruker å gjøre er å vurdere de gamle diagnosene neste gang man gjør en diagnostisk vurdering. Gjerne etter en ny utredning, men om du var deprimert men ikke er det nå lenger, trenger man kanskje ikke mer enn en time på å vurdere at man ikke lenger oppfyller kravet. Så det spørs. 

Anonymkode: d363b...0c9

• Liker 1
Skrevet

Dps fjernet 1 diagnose hos meg med et pennestrøk. Hun forrige hadde jeg gått jevnlig til i 1,5 år hadde gitt meg denne diagnosen. Hun nye, etter forrige sluttet, hadde 1 til 2 samtaler og strøk den. Da forandret jeg syn på hele dps.

De er en total vits. Den tiden jeg gikk der sluttet 3 psykologer jeg hadde. Jeg fikk inntrykk at det karriere og opprykk som betyr noe. Igjen satt jeg og hadde brettet meg ut til 3 ulike psykologer. Det var ingen ansvarsfølelse for at jeg blir skadelidende opp i det hele. 

Å klage turde jeg ikke og jeg har ikke mental styrke til og energi. Så jeg følte meg som den lille ubetydelig lorten. Så slutt var jeg ute av den dansen. Total bortkastet tid og energi. 

Anonymkode: 985b7...f35

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...