Gå til innhold

Hvorfor får menn skryt når de passer sine egne barn...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

lager middag, gjør husarbeid? Mens kvinner ikke får skryt.

Anonymkode: 8ff25...c0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

lager middag, gjør husarbeid? Mens kvinner ikke får skryt.

Anonymkode: 8ff25...c0b

Opplever ikke at det er så vanlig lenger.

Husker mine bestemødre kunne «skryte» av slike ting. I dag har jeg inntrykket av at det heldigvis er mer naturlig forventet.

Anonymkode: f8a23...351

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok dem som griller.

Anonymkode: 8ab29...5f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Opplever ikke at det er så vanlig lenger.

Husker mine bestemødre kunne «skryte» av slike ting. I dag har jeg inntrykket av at det heldigvis er mer naturlig forventet.

Anonymkode: f8a23...351

Svigermor, skryter i vertfall veldig av sønnen sin når det gjelder disse tingene..

Anonymkode: 8ff25...c0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever ikke at menn får særlig mer skryt for det enn kvinner, sånn i min krets. 

Anonymkode: 67d7c...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alenefar, og har aldri fått skryt for noe av dette. Synes det høres merkelig ut at noen skulle få skryt for noe sånt.

Anonymkode: 3a254...50c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har opplevd mye av det. Min eks fikk mye skryt av sin mor de gangene han bidro med noe. Men hun er av «den gamle skolen».

opplever det også i stor grad etter samlivsbrudd😅 jeg har ungene 90% og følger opp alt, får ikke hjelp med mindre jeg er utslitt/må og ber om det. Han får masse skryt, omsorg og hjelp de få dagene han har ungene i uka. Får hele tiden høre at han er så flink med ungene, og sterk som takler de alene. 
Må bare legge til at jeg gjerne skulle hatt en mer likestilt fordeling, men han orker ikke ha ungene mer.

Anonymkode: 83d7d...825

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er alenefar, og har aldri fått skryt for noe av dette. Synes det høres merkelig ut at noen skulle få skryt for noe sånt.

Anonymkode: 3a254...50c

Det er på en måte godt å høre at det går fremover😊

Anonymkode: 83d7d...825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske det var sant. Men jeg får ikke skryt for slikt 

Anonymkode: fff0f...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er alenefar, og har aldri fått skryt for noe av dette. Synes det høres merkelig ut at noen skulle få skryt for noe sånt.

Anonymkode: 3a254...50c

Det er nok fordi du er alenefar. Det er veldig imponerende når en mann med kjæreste gjør det 50% av arbeidet. 51% og det skrives om i VG 

Anonymkode: ef8d7...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle kjønnsroller som henger i. 

Jeg får også urimelig mye skryt for å håndtere verktøy og pusse opp. Til og med "Oi oi oi!" som at det er fryktelig merkelig og også fryktelig farlig for meg som kvinne å håndtere elektriske sager for eksempel. Virket som en fyr bare sto og ventet på at jeg skulle kappe av meg en hånd da jeg brukte kapp- og gjerdesag i sommer, og så skrøt han begeistret da jeg ikke gjorde det. Rett kapp av en list. Halleluja hvor flink jeg var. 🤪🤭

Slikt er tåpelig, begge deler, men lengre er vi altså ikke kommet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei gudene vet, men det er helt idiotisk at de får skryt av og passe sine egne barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen får ikke skryt, men han får et "takk". Det får jeg også 😊

Anonymkode: 383ee...4c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer bare at "jeg hadde ikke forventet noe annet" eller "det er ingenting å kommentere - selvfølgelig er de mine ansvar og".

Men det er ikke så vanlig i min omgangskrets. Får jeg slike kommentarer er det stort sett fra den eldre generasjonen. Ofte på jobb etter at jeg sier jeg må dra tidlig for å rekke SFO eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eks trengte mye skryt og ros for å bidra. Ikke med ungene, men med husarbeid. Jeg fikk aldri en takk, ikke engang anerkjennelse av at jeg gjorde en stor del av jobben. Utrolig trist, da det ble et skikkelig irritasjonsmoment i forholdet vårt. 

 

Anonymkode: d9f30...ddc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg jobber i barnehage og vi har flere "helgefedre", og ser ofte at barna har vært hos sin far mandag morgen, da de ofte mangler mat i matboksen eller den gamle maten ligger igjen fra fredag og jentene har gjerne ikke fått stelt håret sitt.

Flere av mine kvinnelige kolleger, synes det er søtt og unnskylder faren, lager lunsj til ungen eller fletter håret og sier ingenting til faren. Hadde det vært en mor så hadde det vært snakkis blant de voksne på alle avdelinger og pauserommet.

 

Anonymkode: 58d09...b7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Svigermor, skryter i vertfall veldig av sønnen sin når det gjelder disse tingene..

Anonymkode: 8ff25...c0b

Da tror jeg at jeg hadde ledd godt. Min svigermor anser det som en selvfølge at mannen tar sin del heldigvis :) 

Anonymkode: 050a4...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det fremdeles er mange menn som ikke bidrar nok. 

Anonymkode: 76f0a...73d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri fått skryt for å "passe" egne barn, og jeg er over 50.

Jeg tror spørsmålet var mer aktuelt for 60 år siden.

Anonymkode: 2f898...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...