Gå til innhold

Far som gjør nesten alt hjemme.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trenger litt råd...

Var det feil av meg å avslutte et forhold når jeg som far måtte gjøre nesten alt sammen hjemme? Står opp kl 06 hver dag, finner klær til ungene, smører matpakker, vekker ungene, hjelper ynste med å kle på seg, lager frokost til dem, sitter å snakker litt mens de for i seg frokost osv. Når de reiser til skolen eller blir kjørt av mor så lufter jeg hunden, gir den mat og vann. Så drar jeg på jobben og når jeg kommer hjem så handler jeg på veien hjem. Kommer hjem til at Ingen husarbeid er gjort å at eksen har kun ligget på sofaen å sett på tv. Da må jeg også drive å tømme/fylle oppvaskmaskinen, brette klær osv. Eneste hun gjør er å lage middag og noen andre små ting. Så kommer natt stell til barna, pusser tennene til yngste siden de andre greier å pusse selv og lese bok for yngste. 

Har gjort dette i nesten 1 år uten å si noe til eksen min, så vær gang jeg spør om det går bra med henne eller hvordan hun føler seg så for jeg til svar at hun er sliten og trøtt. Men når det kommer til å dra ut på kaffe med veninner så er hun i form. Føler at ting ble for mye for meg i lengden uten noe støtte elker hjelp fra eksen så jeg måtte avslutte forholdet.  Jeg har prøvd å være den beste pappen og partner men ser at det ikke var nok for henne.  

Klager ikke på pappa rollen men jeg følte at jeg gjorde for mye uten å få noe hjelp eller støtte. Alle veninner av henne pleide å si at hun var heldig som hadde en sånn mann som meg. (Dette er ingen skryt) kun det hun forteller om hva veninner syntes om meg.. 

 

Anonymkode: 0dcfc...b26

  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Applaus til deg og den jobben du gjør! 👏👏 
Du skal rette deg opp i ryggen og si høyt til madammen  mens hun ligger på sofaen 
(du har vel ryddet huset og fått ungene i seng i mens ?)

Du har 14 dager på deg til å forandre innstillingen og innsatsen din i forhold til  AS Familien og meg som din ektemann eller så skriver vi under på desse separasjonspapirene på den 15. dagen! 
Nå er det nok! 

Må bare legge til at du må mene hvert eneste ord eller så blir det bare verre. 
NB! Denne metoden kan brukes til begge kjønn forøvrig 

Anonymkode: 1c87f...c36

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en fordeling som ville blitt ansett som helt fin hvis rollene var motsatt. Hun lager «bare» middag, mens du «bare» rydder og bretter klær på ettermiddagen. Du fikser «bare» frokost og morgenstellet mens hun «bare» leverer på skole og bhg. Hva er så feil med det?

Anonymkode: 30500...dd4

  • Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopier og lim inn Innlegget ditt på Tinder, så får du større fangst enn en russisk tråler. Just saying

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Trenger litt råd...

Var det feil av meg å avslutte et forhold når jeg som far måtte gjøre nesten alt sammen hjemme? Står opp kl 06 hver dag, finner klær til ungene, smører matpakker, vekker ungene, hjelper ynste med å kle på seg, lager frokost til dem, sitter å snakker litt mens de for i seg frokost osv. Når de reiser til skolen eller blir kjørt av mor så lufter jeg hunden, gir den mat og vann. Så drar jeg på jobben og når jeg kommer hjem så handler jeg på veien hjem. Kommer hjem til at Ingen husarbeid er gjort å at eksen har kun ligget på sofaen å sett på tv. Da må jeg også drive å tømme/fylle oppvaskmaskinen, brette klær osv. Eneste hun gjør er å lage middag og noen andre små ting. Så kommer natt stell til barna, pusser tennene til yngste siden de andre greier å pusse selv og lese bok for yngste. 

Har gjort dette i nesten 1 år uten å si noe til eksen min, så vær gang jeg spør om det går bra med henne eller hvordan hun føler seg så for jeg til svar at hun er sliten og trøtt. Men når det kommer til å dra ut på kaffe med veninner så er hun i form. Føler at ting ble for mye for meg i lengden uten noe støtte elker hjelp fra eksen så jeg måtte avslutte forholdet.  Jeg har prøvd å være den beste pappen og partner men ser at det ikke var nok for henne.  

Klager ikke på pappa rollen men jeg følte at jeg gjorde for mye uten å få noe hjelp eller støtte. Alle veninner av henne pleide å si at hun var heldig som hadde en sånn mann som meg. (Dette er ingen skryt) kun det hun forteller om hva veninner syntes om meg.. 

 

Anonymkode: 0dcfc...b26

Synes det var litt kort å gjøre det i kun et år. De fleste kvinner holder ut i mangfoldige år.

Og hva med alle årene før du begynte med dette? Kanskje ha litt forståelse for at hun er sliten i og med du ikke har kommet på banen før nå. 

Anonymkode: 2d6e9...b54

  • Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Høres ut som en fordeling som ville blitt ansett som helt fin hvis rollene var motsatt. Hun lager «bare» middag, mens du «bare» rydder og bretter klær på ettermiddagen. Du fikser «bare» frokost og morgenstellet mens hun «bare» leverer på skole og bhg. Hva er så feil med det?

Anonymkode: 30500...dd4

Godt sagt!

Anonymkode: ba0e5...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Synes det var litt kort å gjøre det i kun et år. De fleste kvinner holder ut i mangfoldige år.

Og hva med alle årene før du begynte med dette? Kanskje ha litt forståelse for at hun er sliten i og med du ikke har kommet på banen før nå. 

Anonymkode: 2d6e9...b54

Lurer også på hva som skjedde i de minimum 6 årene før dette.. 

Anonymkode: 9d64c...b83

  • Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke prøvd å snakke om det,  slik alle andre damer må gjøre? Vi dumper jo ikke mannen, før vi har hatt ett hundre og ørten samtaler og det har gått 5 år. 

Siden du er kjærringa her, så får du nesten ta den delen og. 

Ei....hun lager middag! Hvem vasker? Du sier ingenting om det. Er du sikker på at du gjør alt?

Anonymkode: dd991...2ab

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eviglatter_39
Hotwife skrev (10 minutter siden):

Kopier og lim inn Innlegget ditt på Tinder, så får du større fangst enn en russisk tråler. Just saying

Er ikke fan av tinder men takk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eviglatter_39
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Applaus til deg og den jobben du gjør! 👏👏 
Du skal rette deg opp i ryggen og si høyt til madammen  mens hun ligger på sofaen 
(du har vel ryddet huset og fått ungene i seng i mens ?)

Du har 14 dager på deg til å forandre innstillingen og innsatsen din i forhold til  AS Familien og meg som din ektemann eller så skriver vi under på desse separasjonspapirene på den 15. dagen! 
Nå er det nok! 

Må bare legge til at du må mene hvert eneste ord eller så blir det bare verre. 
NB! Denne metoden kan brukes til begge kjønn forøvrig 

Anonymkode: 1c87f...c36

Nå har jeg gått så hun for styre alt selv alene, min fokus er kun barna å dems behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er feil å avslutte et forhold på grunn av dette dersom du ikke har tatt det opp med henne og lagt frem hva du ønsker skal endre seg. Spesielt når det er barn i bildet. 

Anonymkode: 15e6b...c1c

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en ganske lang periode i livet mitt hvor mannen måtte gjøre bortimot alt. Jeg slet mye psykisk og orket ikke gjøre noe egentlig. Komme meg ikke alltid ut av seng en gang.

Kudos til mannen som stod i alt og likevel var en dedikert pappa og kjæreste. Jeg har sagt til han flere ganger at hadde rollene vært omvendt så er jeg ikke sikker på om jeg hadde orket alt han har vært nødt til å finne seg i. Det er en ærlig sak. Jeg er veldig heldig som har en så forståelsesfull mann ❤️

Jeg skjønner absolutt hvorfor du valgte å forlate forholdet. Det må være fryktelig slitsomt å føle seg alene om alt ansvar. Du høres ut som en veldig god pappa, så nå kan du fokusere på barna og på deg selv 😊 

Anonymkode: 26c20...a3a

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig rart at man går i fra mor (eller far i andre situasjoner) til barna sine og river dem bort fra det trygge de kjenner, for noe sånt. Mor lager tydeligvis middag, og i mitt hode er det sidestilt med vasking og bretting av klær mtp tidsbruk, så dette virker ikke akkurat så skjevfordelt? Det er mye som kan løse seg ved kommunikasjon også, og at man avtaler for eksempel at man bytter på med hver sin uke til å gjøre de ulike oppgavene. Det kan også være vanskelig å se hva den andre gjør av oppgaver og hvor mye tid de bruker på det, hvis man ikke bytter på hvem som gjør hva. 

Anonymkode: 9dd77...784

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eviglatter_39
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Synes det var litt kort å gjøre det i kun et år. De fleste kvinner holder ut i mangfoldige år.

Og hva med alle årene før du begynte med dette? Kanskje ha litt forståelse for at hun er sliten i og med du ikke har kommet på banen før nå. 

Anonymkode: 2d6e9...b54

Har stått på siden ungene ble født, har nesten ikke hatt noe fri tid til meg selv gjennom de siste 13 årene å kun  investert tid på hjem og barn. Har tatt meg av barna siden de ble født å hun har fått mange år på å hvile. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt du kom deg ut av det! det der ville tatt knekken på deg i lengden 

Anonymkode: 2767e...b78

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du jo avsluttet forholdet.

Men er hun ikke i jobb? Lurer også på hva det er med dette ene året..

Anonymkode: 8b683...999

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du har dessverre havnet i tøffelhelt posisjonen. En snill mann som deg vil ikke få noe respekt fra mange av de dypt rotløse kvinner som går rundt i samfunnet.

Anonymkode: f8815...3ab

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort dette i over 20.år. Slik er en MANN. Slik var min far også.

Ikke snakk om tøffel,men heller kjenne at man evner oppgaver både ute og inne. Er utrolig mange late og udugelige mannfolk.  

Anonymkode: 92e9b...6b3

  • Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eviglatter_39
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du har ikke prøvd å snakke om det,  slik alle andre damer må gjøre? Vi dumper jo ikke mannen, før vi har hatt ett hundre og ørten samtaler og det har gått 5 år. 

Siden du er kjærringa her, så får du nesten ta den delen og. 

Ei....hun lager middag! Hvem vasker? Du sier ingenting om det. Er du sikker på at du gjør alt?

Anonymkode: dd991...2ab

Dette har foregått i over 6 år men det siste året har jeg gjort absolutt alt sammen. Ja jeg vasker gulver, støvsuger, skifter swngetøy til barna og voksne osv. Det er mye annet som ikke er nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg synes det er veldig rart at man går i fra mor (eller far i andre situasjoner) til barna sine og river dem bort fra det trygge de kjenner, for noe sånt. Mor lager tydeligvis middag, og i mitt hode er det sidestilt med vasking og bretting av klær mtp tidsbruk, så dette virker ikke akkurat så skjevfordelt? Det er mye som kan løse seg ved kommunikasjon også, og at man avtaler for eksempel at man bytter på med hver sin uke til å gjøre de ulike oppgavene. Det kan også være vanskelig å se hva den andre gjør av oppgaver og hvor mye tid de bruker på det, hvis man ikke bytter på hvem som gjør hva. 

Anonymkode: 9dd77...784

Ikke skjevfordelt? Hadde jeg bare laget middag, så hadde samboeren følt det som veldig skjevfordeling, og det skjønner jeg godt. Jeg lager all mat i huset, men det er bare en liten prosent av alt som må gjøres 

Anonymkode: 2767e...b78

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...