AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #1 Skrevet 9. september 2024 Det ligger ute en stilling jeg er godt kvalifisert til å søke på, men jeg er i utgangspunktet ikke veldig interessert. Det som virker appellerende er at jeg liker å lære bort ting (og tror jeg er ganske flink til det), jobben har bra balanse mellom kontor og praksis, og mye fri. Jobber i privat næringsliv nå med alle goder og ulemper som medfølger. Er vant til en fleksibel hverdag med fleksitid, gode muligheter for å stige i lønn, diverse forsikringer osv. Det negative er jo at det er krav til produktivitet, for bedriften skal jo tjene penger. I tillegg er jeg fryktelig lei av å sitte på et kontor dag ut og dag inn, og jeg skulle gjerne jobbet mer med praktiske ting uten å gå veldig ned i lønn. Noen som har vært i liknende situasjon og vil dele erfaringer? Anonymkode: d7485...f1e
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #2 Skrevet 9. september 2024 I det offentlige (antar jeg) er det jo gode forsikringer og suveren pensjonsordning. Anonymkode: edb02...0ef
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #3 Skrevet 9. september 2024 Hva slags yrkesfag? Mitt inntrykk fra mine kollegaer som er programfaglærere på yrkesfag(de som har de yrkesretta fagene) er at det er veldig givende, men det kan være utfordrende fordi en del av elevgruppa ikke skjønner ikke at de må lære teori…. Samtidig er det veldig flott å se skolelei ungdom blomstre når de får holde på med noe de mestrer, og du ser at både teori og praksis er noe de virkelig ønsker og får til. forskjellen på meg(som lærer) og mannen min som studerte det samme(minus ppu) samtidig er: jeg har en sikker jobb med gode pensjonsordninger, alltid fri i skoleferier, alltid fri etter de mest hektiske periodene(jul og sommer). Utfordringer hos elevene kan gi mye ekstraarbeid med oppfølging, selv om jeg bare har fellesfag( hos oss er ofte programfaglærerne kontaktlærer også, som kan være veldig mye jobb til tider). Det er ingen føring av timer eller noen som følger med på hvor mye tid jeg bruker, så jeg må begrense meg selv for å ikke slite meg ut Han har en jobb med kraftigere lønnstigning ( 300 000 mer enn meg i grunnlønn, starta likt), gode forsikringsavtaler, fleksibel arbeidshverdag, gode karrierestigning om man er interessert, mulighet for kompetanseheving med kurs, overtidsbetalt hvis han må jobbe ekstra for å bli ferdig med noe. «Bare» 5 uker ferie, og høye krav til produktivitet og oversikt/innsikt i bedriften. Vi liker begge jobbene våre, og er helt enige om at vi hadde ikke holdt ut lenge i den andre sin jobb 😆 Anonymkode: a3b00...fa9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå