Gå til innhold

Greit å tipse medarbeider om at det går an å gjerne hudormer?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har en dame på jobben som sliter enormt med hudormer på nesa. Synes selv det er udelikat å se på. Er det greit å tipse henne om at det er mulig å fjerne hudormer? 

Anonymkode: 669a2...ad9

Ja. 

Anonymkode: 1d619...dce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke prøve da.. værste som skjer er jo et nei(eller å bli meldt til sjefen for trakasering/mobbing..) you go girl!

Anonymkode: 78fec...325

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg skjønner at det er både ekkelt og irriterende. 

Jeg hadde nok vurdert å gi henne en time hos hudpleier til jul, helt anonymt. Eventuelt (om du ikke har råd) en maske mot svarte porer. 

Anonymkode: ba934...e87

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

I våre dager er det ganske lett å søke informasjon på nettet dersom man ønsker å gjøre noe med noe man anser som et problem.

Vi lever ikke i 1984, der slik informasjon var mer vanskelig tilgjengelig, men selv da hadde det vært grenseoverskridende å tilby råd for noe vedkommende ikke hadde uttrykt var et problem.

Anonymkode: 78e12...5bd

Så klokt sagt.

Håper alle kan ta dette til seg.

Takk!👏

Skrevet

Hvis hun spør deg direkte eller snakker om hudormene i negativt fortegn selv er det absolutt greit. Men hadde latt det ligge om hun ikke klager over det. Ikke alle bryr seg om å være velstelte.

Anonymkode: a73bb...864

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg skjønner at det er både ekkelt og irriterende. 

Jeg hadde nok vurdert å gi henne en time hos hudpleier til jul, helt anonymt. Eventuelt (om du ikke har råd) en maske mot svarte porer. 

Anonymkode: ba934...e87

Blir kanskje litt mistenkelig om hun er den eneste som får? 

TS

Skrevet

Det kan være meg du snakker om ts, i såfall kan jeg informere deg om at jeg gruer meg hver morgen, prøver forskjellige midler mot det, strips gjorde det verre. Det er ikke hudormer det jeg har, men ser slik ut, det er sebaceous filaments og kan ikke klemmes og man blir ikke kvitt dem, bare minimeres med masse dyre midler og behandling. 

Anonymkode: 7131c...cad

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kan være meg du snakker om ts, i såfall kan jeg informere deg om at jeg gruer meg hver morgen, prøver forskjellige midler mot det, strips gjorde det verre. Det er ikke hudormer det jeg har, men ser slik ut, det er sebaceous filaments og kan ikke klemmes og man blir ikke kvitt dem, bare minimeres med masse dyre midler og behandling. 

Niacinamid serum fra Ordinary har hjulpet litt på meg når jeg har brukt det over tid.

Anonymkode: a73bb...864

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Leit å høre at du gruer deg hver dag.  Var ikke meningen å tråkke på noen med posten min. 

Når det er sagt så er det ingenting som tyder på at hun på jobben min sliter med selvtilliten. Er snakk om en veldig sprudlende dame .

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Leit å høre at du gruer deg hver dag.  Var ikke meningen å tråkke på noen med posten min. 

Når det er sagt så er det ingenting som tyder på at hun på jobben min sliter med selvtilliten. Er snakk om en veldig sprudlende dame .

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

TS

Jeg håper virkelig at du sparer både deg selv og kollegaen din for julegave hos hudpleier.

Det er noe av det drøyeste jeg har hørt på lenge.

Skrevet
watt skrev (3 minutter siden):

Jeg håper virkelig at du sparer både deg selv og kollegaen din for julegave hos hudpleier.

Det er noe av det drøyeste jeg har hørt på lenge.

Jeg har ikke tenkt til å kjøpe julegave hos hudpleieren. Det var ikke jeg som kom med forslaget. Det var jeg som skrev at det ville virke mistenkelig om hun var den eneste som fikk gavekort hos hudpleier. 

Føler jeg blir misforstått her og fremstilt som mindre følsom for andres problemer enn jeg er. 

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

TS

Takk.  Men kanskje hun prøver å gjøre noe med de og bare tar på en maske. Eller så bryr hun seg ikke..

• Liker 1
Skrevet

Jeg er en sånn som har lyst å klemme sånne ting ut 🤣 Det er så tilfredsstillende å få det bort. Skulle sikkert utdannet meg som typ dermatologisk sykepleier. Så jeg skjønner deg godt, selv om du selvsagt ikke må si noe.

Anonymkode: 4e117...98a

Skrevet

Kanskje du kan tipse noen overvektige på jobben din om at de kan slanke seg også?

Anonymkode: 050dc...301

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har ikke tenkt til å kjøpe julegave hos hudpleieren. Det var ikke jeg som kom med forslaget. Det var jeg som skrev at det ville virke mistenkelig om hun var den eneste som fikk gavekort hos hudpleier. 

Føler jeg blir misforstått her og fremstilt som mindre følsom for andres problemer enn jeg er. 

TS

Jeg vet at det ikke var ditt forslag å kjøpe gavekort hos hudpleier.

Tror ikke på noen måte at du er ufølsom,tvert om.

Jeg tror nå at du ser annerledes på det og at du må la kollegaen din få være som hun er.

Det er mange av oss som føler aversjon av forskjellig art,men det er ikke sånn at vi kan gjøre noe med alt vi reagerer på. Øv deg på å overse det.

Det var nå uansett et interessant tema som igangsatte et engasjement hos meg.🍁

Endret av watt
Skrevet
watt skrev (6 minutter siden):

Jeg vet at det ikke var ditt forslag å kjøpe gavekort hos hudpleier.

Tror ikke på noen måte at du er ufølsom,tvert om.

Jeg tror nå at du ser annerledes på det og at du må la kollegaen din få være som hun er.

Det er mange av oss som føler aversjon av forskjellig art,men det er ikke sånn at vi kan gjøre noe med alt vi reagerer på. Øv deg på å overse det.

Det var nå uansett et interessant tema som igangsatte et engasjement hos meg.🍁

Takk!

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk!

TS

🫶

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk!

TS

🫶

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har en dame på jobben som sliter enormt med hudormer på nesa. Synes selv det er udelikat å se på. Er det greit å tipse henne om at det er mulig å fjerne hudormer? 

Hva faen??

Det er vel ikke din sak?

Tenk om vedkommende synes fjeset ditt er irriterende?

Anonymkode: 16f6e...17e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Blir kanskje litt mistenkelig om hun er den eneste som får? 

TS

Det er jo mobbing!

Anonymkode: 16f6e...17e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...