AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #1 Skrevet 9. september 2024 Mannen og jeg har alltid vært enige om at vi skal ha to barn. Etter nr 1 var født var vi helt enige om å få kun ett barn til. Nå som nr 2 har blitt 6 mnd har han bestilt time til sterilisering (jeg tåler ikke hormonell prevensjon så godt). Plutselig har jeg fått en liten sorg for nr 3 som jeg nå har så lyst på. Mannen vil fortsatt ikke ha 3 barn. Han vil komme videre fra baby/småbarnsfasen - noe jeg forstår. Vi er er 31 år og har god økonomi, så handler ikke om alder eller penger. Synes dette er veldig trist, og skjønner ikke helt hvorfor jeg plutselig endret mening nå. Anonymkode: 8e607...55e 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #2 Skrevet 9. september 2024 Endret du mening, eller fikk du bare en reaksjon på at valget er helt endelig? Det er ikke sikkert sorgreaksjonen betyr at du ønsker barn 3. Det er rart å vite at man aldri skal gå gravid mer Jeg må applaudere mannen din til å ta ansvar her. Anonymkode: e25f6...4ed 6 8
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #3 Skrevet 9. september 2024 To barn holder i bøtter og spann. Selv om det er koselig når de er små, er det et helvete når de kommer i tenårene. Dere må sannsynligvis også kjøpe ny bil for å få plass til alle. Alle skal følges opp osv. din lille sorg går over. Kos deg med de du har.🙂 Anonymkode: 30b49...3b8 6
Trolltunge Skrevet 9. september 2024 #4 Skrevet 9. september 2024 Man styrer sine tanker og følelser ganske godt. Ikke la dette bli noe du lar "ta over" deg og felles beslutning, så det blir en utfordring. Pust inn og hent frem igjen at dette var bestemt og enighet om. Å føle på ting betyr ikke at man må henge fast i det. 5
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #5 Skrevet 9. september 2024 Få dere en hund isteden. Det er mer enn nok med to barn. (Hilsen trebarnsmor MED hund)🙈😝 Anonymkode: 619af...7f5 1 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #6 Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Mannen og jeg har alltid vært enige om at vi skal ha to barn. Etter nr 1 var født var vi helt enige om å få kun ett barn til. Nå som nr 2 har blitt 6 mnd har han bestilt time til sterilisering (jeg tåler ikke hormonell prevensjon så godt). Plutselig har jeg fått en liten sorg for nr 3 som jeg nå har så lyst på. Mannen vil fortsatt ikke ha 3 barn. Han vil komme videre fra baby/småbarnsfasen - noe jeg forstår. Vi er er 31 år og har god økonomi, så handler ikke om alder eller penger. Synes dette er veldig trist, og skjønner ikke helt hvorfor jeg plutselig endret mening nå. Anonymkode: 8e607...55e *plutselig* Kanskje tygge litt mer på den. "Man vet hva man har, men ikke hva man får" I livsendrende valg bør dere være enige. Anonymkode: caa35...c28 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #7 Skrevet 9. september 2024 Jeg synes det er fint du vi ha flere barn. Norge trenger det! Når det er sagt så må dere jo være to om det. Om nummer to er bare 6 måneder nå så hadde det vel uansett vært litt tidlig å iverksette nummer tre. La det bero litt så kan du snakke med mannen din om det igjen. Anonymkode: 73fae...9e4 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #8 Skrevet 9. september 2024 Hadde også lyst på 3, så ble yngste barnet 1,5 år og det er full fart med null risikoanalyse 24/7, tidsklemma og mamma pappa mamma pappa fra morgen til kveld. Gi det tid! Nå vil ikke jeg ha nr 3, mens mannen fremdeles har et lite ønske. Hadde du ønsket 4 hadde jeg sagt go for it, men alle jeg kjenner sier nr 3 er det som enten tippet lasset eller det ble enda flere etter det. 2 er 2, 3 er en flokk. Anonymkode: d27bb...322 1
Hactar Skrevet 9. september 2024 #9 Skrevet 9. september 2024 Hvis du hele tiden tidligere har følt at to barn er rett, så er det ikke umulig at det er hormoner som spiller deg et puss. Ikke sikkert den følelsen av å mangle en siste blir værende. Kanskje kan det være lurt å utsette steriliseringen til dere begge er ute av den verste spedbarnsbobla, og ta diskusjonen igjen da, men det forutsetter at dere har sikre alternativer for prevensjon. 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #10 Skrevet 9. september 2024 Jeg tror den følelsen er ganske vanlig når man merker at den lille babyen sin blir større. Vi skulle (og skal) bare ha én, men nå som han er 9 mnd kjenner jeg litt på en sorg over å aldri skulle holde min egen lille gode baby igjen. Regner med det går over når han bikker halvannet, som noen skriver her 😅 og så kommer savnet kanskje tilbake igjen når ting roer seg (hvis man skal tro tråder her inne blir det bare tøffere og tøffere da :p) Anonymkode: 393cc...262
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #11 Skrevet 9. september 2024 Jeg skjønner dere begge 😊 men avtalen var 2 barn, og når en fremdeles ønsker det blir det sånn 😊 Anonymkode: b6a32...611 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #12 Skrevet 9. september 2024 Jeg kjente også på ønsket om å få et 3. barn, når minste begynte å bli litt større enn baby. Til tross for at jeg og mannen begge alltid har sagt at vi ønsket oss to. Så jeg forstår følelsen. Hos meg var det en veldig kortvarig sorg. Jeg minnet meg selv på hvorfor det var bra å ikke ha mer enn to. På hvordan graviditet og småbarnstid slet på forholdet. Og fant ut at jeg heller ville fortsette å være gift med mannen og oppdra barna våre sammen, enn å risikere hele forholdet for et 3. barn, som jeg plutselig hadde fått lyst på. Uansett gikk det veldig raskt over. Og jeg har nok tenkt at det mest var sorgen over å aldri mer skulle ha liten baby, enn sorg over å ikke på "det 3. barnet". Det hender fortsatt, mange år etterpå, at jeg tenker tanken at "Åh, så koselig det er med baby." Men nå er jeg mer der at jeg får nær panikk av tanken på å skulle startet på nytt igjen med en ny baby. For det er jo definitivt slitsomt! Kanskje mer enn det er koselig. Anonymkode: 2ff8f...35e
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #13 Skrevet 14. september 2024 Håper du kan prate med mannen din og gi han et tips i fra meg. Få han til å undersøke post steriliseringssmertesyndrom (pvps). Ca 5-15% kan få det etter en sterilisering. Så jeg synes han bør få vite at han kan få det. Det vil si at han kan få vondt hver eneste utløsning, hver eneste gang han gjør noe fysisk, konstante smerter osv. Jeg mener det ikke er verdt å ta sjansen. Jeg skulle gjerne skrudd tilbake tiden mange år slik at mannen min ikke tok sterilisering og vi heller brukte kondom. Nå må vi uansett bruke kondom de få gangene vi har sex. Ikke bare sexlivet som er blitt dårligere, men hele livet. Uansett hvor dyktig lege som tar sterilisering så kan man få pvps, enten med en gang eller etter flere år. Får man det, fins det ingen god hjelp for å bli frisk igjen. I tillegg til at du ikke vet hva fremtiden bringer, akkurat nå vil ikke mannen din ha flere barn, men vi vet ikke hva som skjer om f.eks 2 år. Anonymkode: 0c03d...650
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #14 Skrevet 14. september 2024 Prøv å overtale ham. Ta litt av hans oppgaver en uke slik at han slapper godt av. Uten at su sier noe, da. Fredag kveld lager du en god middag, etter en god flaske vin - dvs over flaske nr. 2., tar du den diskusjonen på nytt… Lykke til!!! 🥰 heier på mange barn!!! (Hund er bare styr!) Anonymkode: f4170...4ba
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #15 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (På 9.9.2024 den 13.17): Mannen og jeg har alltid vært enige om at vi skal ha to barn. Etter nr 1 var født var vi helt enige om å få kun ett barn til. Nå som nr 2 har blitt 6 mnd har han bestilt time til sterilisering (jeg tåler ikke hormonell prevensjon så godt). Plutselig har jeg fått en liten sorg for nr 3 som jeg nå har så lyst på. Mannen vil fortsatt ikke ha 3 barn. Han vil komme videre fra baby/småbarnsfasen - noe jeg forstår. Vi er er 31 år og har god økonomi, så handler ikke om alder eller penger. Synes dette er veldig trist, og skjønner ikke helt hvorfor jeg plutselig endret mening nå. Anonymkode: 8e607...55e Helt vanlig å få hormonelt veldig lyst på flere barn passe lenge etter fødsel. Antagelig biologien som styrer. Er veldig glad på egne vegne at mannen sa nei til nr tre da babysyken meldte seg sånn 6-12 mnd etter nr to ble født. Sjeldeglad for det nå som livet er ekstremt hektisk med de to vi har…! Så glad vi akkurat har tid til å følge dem opp skikkelig begge to De er 6 og 8 år nå. Og tro meg, ila et halvår til gikk babylysten helt over. Og det var helt åpenbart at det var en hormonell greie. Anonymkode: 77fc3...fa8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå