Gå til innhold

Jobbe ekstra og dårlig samvittighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alenemor med 2 barn med bolig lån og alt annet. Barna er 18 og 10. Har startet i ny jobb der jeg har mulighet å tjene godt hvis jeg jobber ekstra. Det vil si at minstemann må være hos sin far 14 dager i mnd. Sover ikke hjemme når jeg er på jobb. Er vant å være my tilstedet for barna i forrige 09.-16.00 jobb, men tjente og trivdes mye mindre på jobb. 
Barnefar og sønnen vår har ingen problem at vi deler 50/50, men jeg sliter med dårlig samvittighet likevel. Eldstemann synes at det er bare positivt at jeg trives og at vi kan få mye bedre økonomi. 

Noen i lignende situasjon eller tips hvordan tenke annerledes ? 

Anonymkode: 65ded...eb0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ganske vanlig med 50/50-fordeling når man ikke bor sammen. Så lenge barnet synes det er ok så tenker jeg du ikke skal ha noe dårlig samvittighet iallfall :) Det er jo en 10åring også ikke en liten baby :)

Anonymkode: 948e5...c99

• Liker 3
Skrevet

Det er vel ikke noe å ha dårlig samvittighet for , at han kan være like mye med pappaen sin, her skjønner jeg ikke problemet . Fint å tjene ekstra og kunne gi ungene andre muligheter vel. 

Anonymkode: f3a9b...cc6

• Liker 3
Skrevet

Svaret er jo der. Barnefar og sønnene trives. Og du trives med ny jobb og i tillegg mulighet for bedre betalt. Det er jo trivselen du må gå etter. Og dere trives. Så da er det null grunn til dårlig samvittighet. 

• Liker 2
Skrevet

Er barnefar tilstrekkelig tilstede da? Har hørt om mødre som jobber alt for mye slik at barn i den alderen får mentale problemer. Tenåringer i den alderen er forskjellig, så viktig å lytte til hva de sier og ikke sier.

Anonymkode: e9e89...537

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...