AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #1 Del Skrevet 9. september 2024 Har sett diverse bilder og filmer med særlig hunder som er klipt og farget som feks en sjiraff som vist på bildet under. Det kan se ganske festlig ut, men er det greit å gjøre dette? I tilfelle hvorfor er det ikke greit så lenge det ikke er fysisk skadelig for dyret? https://www.groomertogroomer.com/my-toy-giraffe/ Anonymkode: c2211...05f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #2 Del Skrevet 9. september 2024 Jeg synes ikke det er bra. Tenk så sterkt det lukter av hårfarge, for en hund med så god luktesans må det være forferdelig å få de greiene der på seg. For ikke å snakke om muligheten for allergier osv. Har hørt flere farger f.eks pudler, da de har en tendens til å blekne i fargene sine. Det synes jeg også er helt uhørt. Anonymkode: 127f3...f3e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #3 Del Skrevet 9. september 2024 Jeg tror ikke dyret bryr seg, men jeg synes ikke det er nødvendig eller praktisk. Pelsen er der av en grunn (jada, avling har i mange tilfeller vært hovedårsaken i motsetning til det praktiske/biologi), og jeg synes det er ganske harry. Forøvrig forferdelig navn på det der nettstedet. 😂 Anonymkode: 96a43...af9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 9. september 2024 #4 Del Skrevet 9. september 2024 Ikke farlig...de bruker jo ikke menneske farge...de bruker farger uten lukt og sterke kjemikalier som er ment for dyr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 9. september 2024 #5 Del Skrevet 9. september 2024 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har sett diverse bilder og filmer med særlig hunder som er klipt og farget som feks en sjiraff som vist på bildet under. Det kan se ganske festlig ut, men er det greit å gjøre dette? I tilfelle hvorfor er det ikke greit så lenge det ikke er fysisk skadelig for dyret? https://www.groomertogroomer.com/my-toy-giraffe/ Anonymkode: c2211...05f Uff, nei! Hårfargen kan være skadelig for huden til dyret, og hvis den ikke er det lukter det uansett veldig mye. Og det er så klart HELT unødvendig. Dyr er egne individer og ikke leketøy for mennesker. Endret 9. september 2024 av pop up bruker 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 9. september 2024 #6 Del Skrevet 9. september 2024 100% nei 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktus2024 Skrevet 9. september 2024 #7 Del Skrevet 9. september 2024 Hoppetaujenta skrev (3 minutter siden): 100% nei 100 % enig med Deg.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minime94 Skrevet 9. september 2024 #8 Del Skrevet 9. september 2024 Jeg ville ikke nødvendigvis gjort det selv, men jeg ser som feks i USA der blir tjenestehunder ofte farget av den grunn at de skal være lettere å kjenne igjen om de skulle bli stjelt. Utenom dette så ser jeg ikke noe grunn til at det skal være nødvendig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EEØm Skrevet 9. september 2024 #9 Del Skrevet 9. september 2024 Nei, jeg tviler på at kommunikasjonen med dyr som ser ut som bamser eller noe annet enn en hund blir god for hunden. Det er ille nok med disse små søte hundene som må knurre og bite før menneskene skjønner hva de mener, og selv da blir det ikke respektert. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 9. september 2024 #10 Del Skrevet 9. september 2024 Absolutt ikke greit! Hunder, som er det dyret jeg har mest erfaring med, oppfatter at andre holder ap med dem og har det morsomt på deres bekostning. Jeg tror også de har en slags oppfatning av at de ser rare ut selv og de reagerer i hvert fall på at andre hunder ikke ser ut som hunder. Ser ikke poenget og i hvert fall ikke når det er totalt unødvendig! 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 9. september 2024 #11 Del Skrevet 9. september 2024 EEØm skrev (Akkurat nå): Nei, jeg tviler på at kommunikasjonen med dyr som ser ut som bamser eller noe annet enn en hund blir god for hunden. Det er ille nok med disse små søte hundene som må knurre og bite før menneskene skjønner hva de mener, og selv da blir det ikke respektert. Da synes jeg du skal gå på tik tok og youtube og se hvordan disse står og koser seg når de blir gredd og fikset:) husk at slike hunder som Puddel etc må ofte vaskes, gres og klippes ofte og dette er noe de blit vant til og at dette er en kose stund. Og eier ved jo selv at ol en hund bare biter og de ikke klarer å styre dem...lager de ikke den til en vakker sjiraff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sveits Skrevet 9. september 2024 #12 Del Skrevet 9. september 2024 Jeg synes det er respektløst. Dyr er ikke leker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 9. september 2024 #13 Del Skrevet 9. september 2024 (endret) Absolutt ikke. Er ganske sikker på at min egen hund ville reagert negativt på det. Han er oppmerksom på detaljer rundt seg selv, og liker ikke endringer på og rundt sin egen kropp. Så hadde jeg smurt alt mulig oppetter han eller på andre måter gjort store endringer så ville det plaget han. Kloklipp og en hårstuss der håret stikker mest ut er maks hva jeg føler jeg kan gjøre. Og jeg tviler for at min hund er unik, selv om andre hunder kanskje ikke plages så mye av det. Endringene ville uansett blitt lagt merke til, negativt. Endret 9. september 2024 av Bombasi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #14 Del Skrevet 9. september 2024 Tenker at de bruker ufarlige stoffer. Typ rødbetsaft for rosafarge. Tipper at de som bruker så mye penger på hunden sin i en dyr salong,steller godt med dyret sitt på generell basis. Anonymkode: db556...b19 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #15 Del Skrevet 9. september 2024 Helt greit. Anonymkode: be028...7ac 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 9. september 2024 #16 Del Skrevet 9. september 2024 mommyaka skrev (Akkurat nå): Da synes jeg du skal gå på tik tok og youtube og se hvordan disse står og koser seg når de blir gredd og fikset:) husk at slike hunder som Puddel etc må ofte vaskes, gres og klippes ofte og dette er noe de blit vant til og at dette er en kose stund. Og eier ved jo selv at ol en hund bare biter og de ikke klarer å styre dem...lager de ikke den til en vakker sjiraff. Man kan jo fint kose med og stelle hunden uten å prøve og endre utseende dens til å skulle ligne en sjiraff! Min hund elsker potestell og ligger på ryggen mens hun strekker frem en og en labb, men jeg lakkerer ikke neglene hennes for det. Det er mye man kan gjøre som ikke nødvendigvis bør gjøres. Eller som er lurt for den del. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EEØm Skrevet 9. september 2024 #17 Del Skrevet 9. september 2024 mommyaka skrev (1 minutt siden): Da synes jeg du skal gå på tik tok og youtube og se hvordan disse står og koser seg når de blir gredd og fikset:) husk at slike hunder som Puddel etc må ofte vaskes, gres og klippes ofte og dette er noe de blit vant til og at dette er en kose stund. Og eier ved jo selv at ol en hund bare biter og de ikke klarer å styre dem...lager de ikke den til en vakker sjiraff. Ja, det er mange hunder som elsker pelsstell, og det er en god mulighet for tid sammen. Jeg mener bare at for mange kommuniserer med hunden som de gjør med en baby, og det forstår ikke hunden. Man bør forstå hundens små tegn slik at den ikke trenger å snakke med store bokstaver og bli stresset. Jeg ser for meg at folk behandler en hund som ikke ser ut som en hund mindre som en hund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest winterchild Skrevet 9. september 2024 #18 Del Skrevet 9. september 2024 Absolut ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #19 Del Skrevet 9. september 2024 Forventer selvfølgelig at fargen er ufarlig. Det forutsettes i HI. Folk kler jo på hundene mye rart også. Hvorfor er farger så ille da? Jeg er usikker på hvor ille disse hundene egentlig har det... De får tydeligvis ekstra mye kos og oppmerksomhet og det er vel som regel ikke så ille? Er likevel åpen for at jeg tar feil. Anonymkode: c2211...05f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 9. september 2024 #20 Del Skrevet 9. september 2024 EEØm skrev (12 minutter siden): Ja, det er mange hunder som elsker pelsstell, og det er en god mulighet for tid sammen. Jeg mener bare at for mange kommuniserer med hunden som de gjør med en baby, og det forstår ikke hunden. Man bør forstå hundens små tegn slik at den ikke trenger å snakke med store bokstaver og bli stresset. Jeg ser for meg at folk behandler en hund som ikke ser ut som en hund mindre som en hund. Nei vi med hund gjør De ikke til baby og 95 prosent av oss med hund vet hvorfor vi kommuniserer med hverandre. Derimot er det de med bitte små hunder som tror de er baby og bærer de og lar de gjøre hva de vil. Vi forstår hunden og ver hva som stresser og ikke stresset. Oh disse som får pels stell og farger er ikke stresset og har god kommunikasjon. Og neo en hund er en hund...uansett om den ser ut som en bamse,sirjaff eller hest. Blir som når du sminker deg eller farger hårete...du er jo forsatt et menneske 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå