Gå til innhold

Perimenopause og sterkt variabel sexlyst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Andre som har det sånn? Svitsjer mellom perioder med høy og lav lyst. Hva hjelper? 

Anonymkode: a5049...940

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Anonymkode: a5049...940

Skrevet

Har vært gjennom det der, og det var som å være på en følelsesmessig berg-og-dalbane, bare at ingen ga meg advarselen om hvor bratt nedturene kom til å være. Jeg kan gå fra å være helt likegyldig til sex til å ha et desperat behov for det, omtrent som en tenåring igjen. Det rareste er at det ofte skjer på de mest ubeleilige tidspunktene, som når mannen har vært på fotballkveld med gutta, stinker øl og pizza, og jeg bare... BAM, får lyst som en fjortis.

Men andre ganger? Niks. Orker ikke tanken. Helt avskrudd. Kan ligge ved siden av ham i senga og bare tenke på hva jeg skal ha til middag i morgen eller om jeg glemte å sette på oppvaskmaskinen. Det hjelper for meg å prøve å sette av tid til intimitet selv når lysten ikke er der. Men seriøst, det å snakke om det hjalp også. Mannen min var først litt satt ut, men når vi først begynte å være ærlige om det, ble det bedre. Og ja, jeg har måttet bruke et par hjelpemidler – vibratorer og litt ekstra glidemiddel, det er ingen skam i det.

Hormonsvingningene er gale! Og jeg har merket at hvis jeg har en skikkelig stressende uke på jobb, eller ikke har fått nok søvn, er jeg helt frakoblet. Så prøver å få mer søvn, mindre stress – lettere sagt enn gjort, ikke sant?

Så mitt tips er egentlig å prøve å få roet ned de andre tingene i livet, og når lysten er der, bare kjøre på uten å tenke for mye over det. Ikke vent på at "den rette følelsen" skal komme hele tiden, for den kan være jævlig ustabil! 😅

Anonymkode: 388c2...2c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...