AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #1 Skrevet 9. september 2024 Hvordan føles det ut rett etter operasjonen og tiden etter? Smerteskala 1-10(10verst). Hjalp smertestillende? Anonymkode: 6c16c...38d
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #3 Skrevet 9. september 2024 Veldig vondt rett etterpå, men det går over etter et par døgn. Ikke løft noe tungt på minst 6 uker, det kan sprekke opp Anonymkode: e4cb8...6c2
Doris Becker Skrevet 9. september 2024 #4 Skrevet 9. september 2024 (endret) Muskelen deles delvis, og det er større traume. Hvis det oppstår problemer og du vil fjerne implantatet vil kapselen måtte sitte igjen, da kapselen som regel vokser fast i brystmuskelen på forsiden og ribbein på bakside, når implantatet legges under muskel. Det å fjerne hele kapselen kan da medføre skade på muskel og ribbein. Et implantat under muskelen vil også kunne redusere muskelkraften noe. Endret 9. september 2024 av Doris Becker Skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #5 Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Veldig vondt rett etterpå, men det går over etter et par døgn. Ikke løft noe tungt på minst 6 uker, det kan sprekke opp Anonymkode: e4cb8...6c2 Sprekke opp? Gror vel etter 2 uker ca, eller mener du muskelen? 1-10 vondt? Takk for svar. Anonymkode: 6c16c...38d
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #6 Skrevet 9. september 2024 Doris Becker skrev (10 minutter siden): Muskelen deles delvis, og det er større traume. Hvis det opstår problemer og du vil fjerne implantatet vil kapselen måtte sitte igjen, da kapselen som regel under muskel vokser fast i brystmuskelen på forsiden og ribbein på bakside, slik at det å fjerne hele kapselen kan medføre skade på muskel og ribbein. Et implantat under muskelen vil også kunne redusere muskelkraften noe. men det er sjeldnere kapsel bak muskel? Hvordan redusere muskelkraft? Anonymkode: 6c16c...38d
Doris Becker Skrevet 9. september 2024 #7 Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): men det er sjeldnere kapsel bak muskel? Hvordan redusere muskelkraft? Anonymkode: 6c16c...38d Jeg mener ikke at det kapsler seg. Men hvis du noen gang vil fjerne implantatet, så må kapselen som danner seg rundt bli igjen. Det betyr ikke så mye egentlig, men noen kvinner vil gjerne fjerne alt, senere i livet. Og det blir altså ikke mulig hvis du legger under muskel. Det dannes alltid en kapsel, kroppen gjør det naturlig (pseudokapsel) fordi det er fremmedlegeme, men i større eller mindre grad. Fordi muskelen deles, så kan den svekkes. For de fleste er ikke dette noe de vil merke så mye til, men de som trener mye og vil ha full muskelkraft, bør rådføre seg litt ekstra. Det beste er å unngå implantat. Men jeg vet ikke hva ditt utgangspunkt er.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #8 Skrevet 9. september 2024 Doris Becker skrev (30 minutter siden): Jeg mener ikke at det kapsler seg. Men hvis du noen gang vil fjerne implantatet, så må kapselen som danner seg rundt bli igjen. Det betyr ikke så mye egentlig, men noen kvinner vil gjerne fjerne alt, senere i livet. Og det blir altså ikke mulig hvis du legger under muskel. Det dannes alltid en kapsel, kroppen gjør det naturlig (pseudokapsel) fordi det er fremmedlegeme, men i større eller mindre grad. Fordi muskelen deles, så kan den svekkes. For de fleste er ikke dette noe de vil merke så mye til, men de som trener mye og vil ha full muskelkraft, bør rådføre seg litt ekstra. Det beste er å unngå implantat. Men jeg vet ikke hva ditt utgangspunkt er. Takk for svar. Har mistet mye vekt i de og amming har ødelagt så trenger det. Og det måtte under muskelen. Anonymkode: 6c16c...38d
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #9 Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for svar. Har mistet mye vekt i de og amming har ødelagt så trenger det. Og det måtte under muskelen. Anonymkode: 6c16c...38d Hvorfor må det bli under muskelen? Anonymkode: 99177...fe8
Doris Becker Skrevet 9. september 2024 #10 Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for svar. Har mistet mye vekt i de og amming har ødelagt så trenger det. Og det måtte under muskelen. Anonymkode: 6c16c...38d Du kan forhøre deg om løft, der du benytter eget vev, evnt Tigr Mesh. som forsterker eget vev. Men det kan bli mer kostbart. Viktig at du tenker deg godt om! Implantat, alle som en, bør byttes ut etter ca 10 år. 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #11 Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor må det bli under muskelen? Anonymkode: 99177...fe8 Det var det jeg fikk beskjed hos på konsultasjon. Løft med silikon under muskelen. Anonymkode: 6c16c...38d
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #12 Skrevet 9. september 2024 Doris Becker skrev (1 time siden): Du kan forhøre deg om løft, der du benytter eget vev, evnt Tigr Mesh. som forsterker eget vev. Men det kan bli mer kostbart. Viktig at du tenker deg godt om! Implantat, alle som en, bør byttes ut etter ca 10 år. Takk for svar. Skal ha løft, men ikke hørt om det du skrev. Skal forhøre meg, vet ikke hva det er. Ja det vet jeg. Anonymkode: 6c16c...38d 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #13 Skrevet 9. september 2024 Helt utrolig hva noen utsetter seg for...bare for å ha juksepupper. Bedre å være flat da. Anonymkode: 5bfed...12f 1
Doris Becker Skrevet 9. september 2024 #14 Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for svar. Skal ha løft, men ikke hørt om det du skrev. Skal forhøre meg, vet ikke hva det er. Ja det vet jeg. Anonymkode: 6c16c...38d Lykke til! Snakk med flere, og les om det. Jeg tror en influenser gjorde dette, Jørgine Vasstrand, og delte sin opplevelse i blogg eller lignende.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #15 Skrevet 9. september 2024 Tja, det var dritvondt akkurat da jeg måtte komme meg opp av senga de to første dagene etter operasjonen. Da vil jeg si 7/10 kanskje? Men da jeg hadde kommet meg opp var det ikke noe stress. Varte altså bare i noen sekunder. Jeg var alene med en 3-åring og både kjørte bil og var på konsert samme uka. Så jeg synes ikke det var noe problem overhodet. Anonymkode: 40a98...a68
Doris Becker Skrevet 9. september 2024 #16 Skrevet 9. september 2024 (endret) AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Helt utrolig hva noen utsetter seg for...bare for å ha juksepupper. Bedre å være flat da. Anonymkode: 5bfed...12f Jeg er enig. Men noen vil uansett. Jeg anbefaler aldri noen å sette inn implantat. Alt annet før det. Og heller flatt, som du skriver. Det er mange som sliter med resultat, og ubestemmelige smerter. Kommer flere og flere historier. Og teksturimplantat som var godkjent for 10 år siden er nå plutselig trukket fra markedet, grunnet kreftfare. Man vet aldri. Jeg mener at det er mer forståelig at de som har store forandringer etter fødsel eller vektnedgang ønsker brystløft/rekonstruksjon. Det er et større problem med alle de unge og friske, som ønsker et unaturlig ideal. Endret 9. september 2024 av Doris Becker tillegg 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #17 Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Helt utrolig hva noen utsetter seg for...bare for å ha juksepupper. Bedre å være flat da. Anonymkode: 5bfed...12f Det er ikke alltid snakk om å være flat. Jeg hadde store pupper før vektnedgang og graviditet, men etterpå var det ingenting igjen. To slappe, skrukkete, tomme lefser med hud som hang ned til navlen. Kunne omtrent rulle sammen puppene og legge dem pent inn i BH-en. Jeg ville bare få tilbake det jeg hadde før, og har aldri angret. Anonymkode: 40a98...a68 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #18 Skrevet 9. september 2024 Doris Becker skrev (1 minutt siden): Jeg er enig. Men noen vil uansett. Jeg anbefaler aldri noen å sette inn implantat. Alt annet før det. Og heller flatt, som du skriver. Det er mange som sliter med resultat, og ubestemmelige smerter. Kommer flere og flere historier. Og teksturimplantat som var godkjent for 10 år siden er nå plutselig trukket fra markedet, grunnet kreftfare. Man vet aldri. Herlig. Jeg som fjernet brystene pga genfeil og kreftfare, sitter nå med implantater som allikevel kan gi meg kreft. 👍 Og til TS. Jeg har implantat under muskel, men har fjernet alt brystvev, så mulig det blir annerledes. Jeg syntes ikke det gjorde noe spesielt vondt. Men min tante som hadde samme operasjon, hadde mere smerter så det er nok individuelt. Anonymkode: d205e...0cd
Doris Becker Skrevet 9. september 2024 #19 Skrevet 9. september 2024 Her er link til blogg der dette er gjort, uten implantat. Hvis det er lov med slike linker da: https://www.funkygine.com/2017/05/19/brystoperasjon/
Doris Becker Skrevet 9. september 2024 #20 Skrevet 9. september 2024 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Herlig. Jeg som fjernet brystene pga genfeil og kreftfare, sitter nå med implantater som allikevel kan gi meg kreft. 👍 Og til TS. Jeg har implantat under muskel, men har fjernet alt brystvev, så mulig det blir annerledes. Jeg syntes ikke det gjorde noe spesielt vondt. Men min tante som hadde samme operasjon, hadde mere smerter så det er nok individuelt. Anonymkode: d205e...0cd Det er en spesiell type kreft, uten spredningsfare, og antagelig har du ikke noe å frykte. Men det var noen franske implantat av typen eurosilicone. Du kan sjekke hva du har, for sikkerhetsskyld. altså høre med kirurgen, eller se i papirene, hvilken type implantat. https://www.plasticsurgery.org/patient-safety/breast-implant-safety/bia-alcl-summary Endret 9. september 2024 av Doris Becker tillegg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå