AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #1 Skrevet 9. september 2024 Usikker om dette er rett underforum, men prøver. Jeg er diagnostisert med PTSD etter en traumatisk fødsel. Baby er nå 9 mnd. Jeg er for tiden i ulønnet permisjon grunnet at jeg ikke orket tanken på å returnere til jobb ved 7 mnd. Tenkte ikke da på at jeg var syk. Legen sa jeg hadde fått sykemelding, men nå er jo det toget gått inntil videre. Har ulønnet perm ut året. Utfordringen vår nå er at jeg skal igang med en krevende behandling. Krevende både i form av det praktiske (har litt reisevei til behandler), og at jeg er «advart» at behandlingen er levende psykisk å gå gjennom. Jeg har det allerede veldig tøft, spesielt når jeg er alene hjemme. Mannen jobber borte 2-3 døgn i uka. Disse døgnene krever det så enormt mye av meg, og symptomtrykket blir stort. Når han kommer hjem nærmest kollapser jeg helt det første halve døgnet. Vil det være noen måte han kan være hjemme fra jobb? han har allerede måttet ta egenmelding to ganger pga barnepassers sykdom når jeg har hatt det ille. Men det er jo ikke holdbart i lengden å gjøre det sånn. Siden jeg ikke er i foreldreperm kan jeg jo heller ikke sykemeldes og han overta min permisjon. Han starter sin del av foreldreperm når jeg er ferdig med ulønnet. Kanskje det kommer til å gå helt fint også. Jeg klarer meg jo alene, baby får all omsorg og kjærlighet som trengs og vell så det. Jeg er ikke deprimert om det har noe å si. Er kanskje jeg som syter? Mange må jo klare seg alene, jeg vet jo det. Men det er veldig tøft for tiden, og tøffere skal det visst bli under behandling. Noen tips og råd? Vær så snill å ikke kom med spydige kommentarer 🫶🏻 om du syns jeg overdriver eller syter, bare list deg stille ut igjen 🙏🏼 Anonymkode: 6ea09...550
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå