AnonymBruker Skrevet 9. september #1 Del Skrevet 9. september Hatt spotting/blødning siden torsdag. I dag er jeg 9 uker gravid, så er jo stor sjanse for SA. Det kommer ingen blod når jeg tørker, og vises knapt noe lyserosa når jeg tørker (av og til). Men for å sjekke, tok jeg en tampong inn-ut, og da kommer det noe rødt vanlig blod på tampongen. Jeg har ikke hatt smerter, men stikninger nederst i magen både på høyre og venstre side. Ellers "kjenner" jeg noe i magen, som et ubehag eller noe, men ikke smerte. Siden blødning har vært i så mange dager, hvor stor sjanse er det at det er SA? Noen som har blødd i flere dager, vært litt "merkelig" i livmor/MAGEN UTEN atdet var abort? Anonymkode: 4b688...a23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #2 Del Skrevet 9. september Det er ingen som kan svare på det. Du må til ultralyd for å se hvordan fosteret har det. Det kan være helt ufarlig også. Ingen kan vite hva som forårsaker blødningen. Kontakt fastlegen eller jordmor. Dersom de ikke henviser deg må du gå privat for ultralyd. Anonymkode: ac23c...4a1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vecky Skrevet 9. september #3 Del Skrevet 9. september Ikke nødvendigvis. Har hatt to SA, den ene gangen i uke 8 og da hadde jeg ganske sterke magesmerter før blødningen kom. Blødde ganske mye over et par uker. Er gravid igjen nå, ingen blødning men masse menslignende smerter, spesielt frem til uke 12-14. Det er ganske vanlig, fordi livmoren utvider seg. En venninne av meg er også gravid, hadde blødning og mistenkte SA, men viste seg at det ikke var det. Frisk og fin foster på ultralyd. Bestill ultralyd privat eller spør legen om å få måle hgc over noen dager for å se at den stiger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet 9. september #4 Del Skrevet 9. september Ikke nødvendigvis, jeg har opplevd blødninger flere ganger i begge mine svangerskap. Ville bestilt en privat ultralyd om jeg var deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #5 Del Skrevet 9. september Takk for svar ❤️ Når dere skriver at dere hadde blødninger; mener dere som i lyserosa spotting, rødt blod i få dråper, eller slik at bind måtte brukes? Må innrømme at det ser ganske skummeltcut med den røde blodfargen. Men foreløpig renner ingenting ut. Håper ikke det viser seg å være en stor blødning egentlig, men så har den bare "hopet" seg opp der inne slik at det ikke kommer ut, om dere skjønner hva jeg mener. .. Anonymkode: 4b688...a23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #6 Del Skrevet 9. september Mine spontanaborter har ikke liknet på hverandre. Bestill time til ultralyd, da får du svar. Anonymkode: ff5da...35c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #7 Del Skrevet 9. september Hadde både rosa spotting og friskt rødt blod da jeg var gravid, så mye at jeg måtte bruke bind. Var da gravid ca. i uke 7. Ingen SA og de vet ikke hvorfor jeg blødde. Dra til legen å få henvisning til ultralyd, de tar innvendig ultralyd for å se om du har hatt en SA. Lykke til💕 Anonymkode: b6e6c...753 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #8 Del Skrevet 9. september Ts Tok privat ultralyd, og det var dessverre en abort. Ingen hjerte som slo. Ingen blødning har startet ordentlig enda, så får bare vente til det starter. Hvordan gjorde dere det ifm jobb? Har jo liten lyst til å være på j9bb når det skjer. Og, dessverre vet jeg ikke når det skjer - håpløst!🤦♀️ Anonymkode: 4b688...a23 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #9 Del Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts Tok privat ultralyd, og det var dessverre en abort. Ingen hjerte som slo. Ingen blødning har startet ordentlig enda, så får bare vente til det starter. Hvordan gjorde dere det ifm jobb? Har jo liten lyst til å være på j9bb når det skjer. Og, dessverre vet jeg ikke når det skjer - håpløst!🤦♀️ Anonymkode: 4b688...a23 Så forferdelig! Dessverre oppdaget jeg MA i uke 10 helt uten blødning, smerte eller svekkelse av symptomer. Du må ta kontakt med nærmeste fødeklinikk og få time til abort. Du får 3 dager sykemelding i forbindelse med dette. Ta vare på deg selv 💔 Anonymkode: ac23c...4a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #10 Del Skrevet 9. september Ts Jeg startet nettopp i ny jobb, men måtte ta sykemelding flere dager på grunn av sykdom. Har så lite lyst til å ta ut flere sykedager. Flaut, og dårlig inntrykk! Vet ikke om jeg "tør" å forlenge den når den går ut om et par dager☹️ Det blir jo også en annen årsak enn sykdomsbildet jeg er sykemeldt for per nå. Hva ville dere gjort?? Anonymkode: 4b688...a23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #11 Del Skrevet 9. september Trist at du hadde abort. Jeg hadde også nettopp MA. Fikk piller hos gynekologen som oppdaget at hjertet ikke slo (oppdaget det i uke 8), for å støte ut fosteret. Tok de på dagtid en søndag sånn at prosessen var unnagjort den dagen. Det gikk greit å gå på jobb på mandagen, måtte bare ha på bind da det blødde litt (som mensen). Det er ikke sikkert du trenger å være borte fra jobb, hvis du timer pillene. Selve smertene og største blødningen er normalt 3-4 timer etter du har tatt Cytotec. Så holder det gjerne på i et par timer. Du må kanskje ta Mifegyne 24 timer før dette igjen. I ditt tilfelle, hvis du allerede er sykemeldt noen dager, så ville jeg ringt direkte til føden nå og spurt om å få abortpiller med en gang, så blir du ferdig i løpet av morgendagen / overimorgen f.eks. Lykke til! Og håper neste graviditet går fint. Anonymkode: 99580...265 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #12 Del Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hatt spotting/blødning siden torsdag. I dag er jeg 9 uker gravid, så er jo stor sjanse for SA. Det kommer ingen blod når jeg tørker, og vises knapt noe lyserosa når jeg tørker (av og til). Men for å sjekke, tok jeg en tampong inn-ut, og da kommer det noe rødt vanlig blod på tampongen. Jeg har ikke hatt smerter, men stikninger nederst i magen både på høyre og venstre side. Ellers "kjenner" jeg noe i magen, som et ubehag eller noe, men ikke smerte. Siden blødning har vært i så mange dager, hvor stor sjanse er det at det er SA? Noen som har blødd i flere dager, vært litt "merkelig" i livmor/MAGEN UTEN atdet var abort? Anonymkode: 4b688...a23 Helt umulig å vite. Jeg blødde daglig i mange uker i alle mine graviditeter som resulterte i levende fødte barn. Opplevd SA og MA også. Anonymkode: 0d866...7f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå