AnonymBruker Skrevet 9. september #1 Del Skrevet 9. september Hvordan kjentes den og hva var det? Har naturligvis bestilt legetime, men det var en del ventetid, så vil gjerne høre fra andre som har oppdaget kul i brystet. Regner med det bare er et fibroadenom eller noe da jeg bare er 35, men hadde vært godt med litt betryggelse. Anonymkode: d8f37...aea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #2 Del Skrevet 9. september Når jeg var gravid oppdaget jeg to kuler og ble kjempestressa. Måtte ikke vente to uker men pleier å få time ganske raskt på legekontoret her jeg bor. Det ble tatt biopsi og det var hormonelt. Så det går også an. De ble kjempesvære (over ti cm). Så det er en anderledes situasjon, men poenget er at det kan være flere ufarlige kuler ☺️ Anonymkode: 77098...386 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #3 Del Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Når jeg var gravid oppdaget jeg to kuler og ble kjempestressa. Måtte ikke vente to uker men pleier å få time ganske raskt på legekontoret her jeg bor. Det ble tatt biopsi og det var hormonelt. Så det går også an. De ble kjempesvære (over ti cm). Så det er en anderledes situasjon, men poenget er at det kan være flere ufarlige kuler ☺️ Anonymkode: 77098...386 Tusen takk for svar! Hvordan kjentes de ut? Tenker jo det verste med en gang, men sannsynligvis er det jo ikke noe farlig. Anonymkode: d8f37...aea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #4 Del Skrevet 9. september Jeg hadde kul. Den var på størrelse med en ert. Var litt hard, og beveget seg da jeg klemte på den. Det var en liten cyste. Den forsvant etter kort tid. Anonymkode: 90937...823 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Menchit Skrevet 9. september #5 Del Skrevet 9. september Jeg har en kul, ca 1,5 cm. Den er ganske hard og det er av og til litt ømt om jeg trykker på den. Har tatt biopsi og mammografi og ingenting er funnet. Tror de mente det kunne være fett/talg, men litt usikker, har hatt den ca 2 år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #6 Del Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg hadde kul. Den var på størrelse med en ert. Var litt hard, og beveget seg da jeg klemte på den. Det var en liten cyste. Den forsvant etter kort tid. Anonymkode: 90937...823 Menchit skrev (34 minutter siden): Jeg har en kul, ca 1,5 cm. Den er ganske hard og det er av og til litt ømt om jeg trykker på den. Har tatt biopsi og mammografi og ingenting er funnet. Tror de mente det kunne være fett/talg, men litt usikker, har hatt den ca 2 år Var de glatte eller ruglete? Synes det er vanskelig å vite hvor stor den er for kjennes ut som om den går ganske dypt. Anonymkode: d8f37...aea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #7 Del Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvordan kjentes den og hva var det? Har naturligvis bestilt legetime, men det var en del ventetid, så vil gjerne høre fra andre som har oppdaget kul i brystet. Regner med det bare er et fibroadenom eller noe da jeg bare er 35, men hadde vært godt med litt betryggelse. Anonymkode: d8f37...aea Kul i bryst er ikke noe du skal vente lenge på time for å få henvisning videre til us. Bestiller du elektronisk så får du time når noe er ledig. Du skal ringe og du skal ha time i løpet av få dager. Finner de noe galt på videre oppfølging så skal du inn i pakkeforløp. Du skal ikke gå og vente på time og risikere at dette er noe alvorlig som så får utvikle seg i ukesvis. Hva andre har hatt og kjent på hjelper ikke deg i din situasjon, og kan blir mer skremmende enn nyttig for deg. Ring fastlegen din, eller gå privat og få satt igang prosessene med å få nødvendig og forsvarlig helsehjelp. Anonymkode: cb84d...7f9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #8 Del Skrevet 9. september Jeg fikk en kul i det ene brystet da jeg var 28. Fikk ultralyd av brystet, de fant ingenting galt, det var trolig hormonelt og kom av at jeg hadde bytta p-pillemerke (til Microgynon, så vidt jeg husker, hadde hørt så mye bra om det, men det passa dårlig for meg, fikk denne kulen pluss mellomblødninger). Kulen var ikke vond, og den var myk å kjenne på. Den forsvant av seg selv. Anonymkode: f1f37...268 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #9 Del Skrevet 9. september Jeg har cyster som fyller seg opp med væske. De er store og veldig ømme. De forsvinner av seg selv etter noen uker. Hvis de er veldig store og vonde, blir de tømt. Anonymkode: 89c9a...909 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #10 Del Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Var de glatte eller ruglete? Synes det er vanskelig å vite hvor stor den er for kjennes ut som om den går ganske dypt. Anonymkode: d8f37...aea Den jeg hadde var glatt. Anonymkode: 90937...823 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #11 Del Skrevet 9. september Hatt jeg også, tok mammografi men var bare kjertel Anonymkode: edd32...de2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #12 Del Skrevet 9. september Jeg fikk kul i brystet. Den var ganske stor, litt myk og ruglete. Legen sjekket og sa det mest sannsynligvis var en hevelse som kom av forstyrra hormonbalanse. Hun sa også at kreftkuler ikke var ruglete, men stein harde og glatte. Men som flere her sier. De fleste stein harde og glatte kuler er helt ufarlige cyster. Ring legen din og få akuttime. Ikke vent i to uker slik så du må grue deg. Og hvis det så skulle være det du er mest redd for er det viktig å komme i gang med behandling raskt. Anonymkode: fb2c1...6f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #13 Del Skrevet 9. september Og jeg hadde en hard ujevn kul. Det var brystkreft. Vet ikke om det er det du vil høre, men. Anonymkode: 10383...614 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #14 Del Skrevet 9. september 36 år. Var en vanncyste. Den var hard, glatt, kanskje 2cm. Ikke øm. Det rare var at jeg syntes den endret størrelse utifra min syklus, noe i følge legene ikke var så uvanlig med slike cyster. Den oppstod rett etter en spontanabort. Fikk den tømt på mammografiavdelingen. Er vistnok flere av dem inni der, men de ligger ikke like langt ut. Er ganske vanlig å få slike cyster når man er 30-35+. Anonymkode: ec8b4...af3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #15 Del Skrevet 9. september Jeg hadde en som satt ganske dypt, og som var vanskelig å avgjøre om var glatt eller ruglete. Det var brystkreft. Da var jeg 42 år gammel. Det var selvsagt ingen hyggelig beskjed å få, og jeg vil understreke at du må kreve time raskt hos lege. Du skal ikke vente i mange uker/måneder på en legetime når du finner en kul i brystet: du skal inn i løpet av få dager slik at du kan vurderes raskt og eventuelt henvises videre. I de aller fleste tilfeller er kulen helt ufarlig, men den skal tas på alvor inntil det motsatte er bevist. Jeg har for øvrig også hatt en kul som var knallhard, glatt og ertestor, og som satt like under huden. Det var en betent talgkjertel. Anonymkode: bb0a6...037 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #16 Del Skrevet 9. september Tusen takk for svar dere! Får manne meg opp til å ringe, er så redd for å virke hysterisk. 9 av 10 kuler er jo ufarlige. Anonymkode: d8f37...aea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 9. september #17 Del Skrevet 9. september (endret) . Endret 6. oktober av Doris Becker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amali80 Skrevet 10. september #18 Del Skrevet 10. september Min var mer et hardt parti enn en klump. Vanskelig å forklare, men merket det var annerledes enn det andre brystet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september #19 Del Skrevet 10. september AnonymBruker skrev (15 timer siden): Tusen takk for svar dere! Får manne meg opp til å ringe, er så redd for å virke hysterisk. 9 av 10 kuler er jo ufarlige. Anonymkode: d8f37...aea Lover deg at ingen på et legekontor synes du er hysterisk ❤️ Bestill time nu! Anonymkode: 75df5...f27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå