AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #1 Del Skrevet 9. september 2024 Jeg er med i en venninnegjeng der det har kommet til ei ny jente via en av mine venninner. Når vi prater med henne er hun veldig hyggelig og trivelig, og praten går lett, men samtidig lager hun ekstremt rar stemning når hun plutselig midt i samtalen drar opp telefonen, poserer og tar selfies... Så legger hun ned telefonen og fortsetter i samtalen. Hun gjør dette ofte, flere ganger i timen. Jeg forstår hun prater med folk på snap, men herregud da... Vi er i slutten av 20-åra, ingen av oss vet hvordan vi skal reagere på dette, for ingen av oss gjør sånt (vi er 4 jenter pluss henne). Vi har bare sett litt på hverandre med spørrende blikk når det har skjedd. Hva burde vi si til henne uten å være ufin? Så utrolig merkelig at noen som er så oppegående sosialt ellers gjør sånne ting... Anonymkode: 32b2e...4b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #2 Del Skrevet 9. september 2024 Herregud så flaut 🐵 Anonymkode: d1951...916 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #3 Del Skrevet 9. september 2024 Trenger hun å få videre innpass i gjengen? Hva sier hun som tok henne med? Anonymkode: a1177...94c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #4 Del Skrevet 9. september 2024 Tror jeg hadde kommentert det litt indirekte. Spurt om hun hadde en flørt på gang eller noe. Selfier er så uinteressant å få, så jeg ville vært skeptisk til hennes substans Anonymkode: 36c35...e08 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #5 Del Skrevet 9. september 2024 Eller.. Bare være et åpnet inkluderende godt menneske å forstå at ikke alle er som deg 😊 Ikke alle gjør det samme, ikke alle vil være som alle andre. Er det farlig for deg og ditt liv om denne jenta tar selfies? Kan det gå an å akseptere henne uansett? Anonymkode: ac19b...c66 8 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #6 Del Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Eller.. Bare være et åpnet inkluderende godt menneske å forstå at ikke alle er som deg 😊 Ikke alle gjør det samme, ikke alle vil være som alle andre. Er det farlig for deg og ditt liv om denne jenta tar selfies? Kan det gå an å akseptere henne uansett? Anonymkode: ac19b...c66 Forskjell på å tenke at folk kan gjøre som de vil, og å ønske en slik person som venn. Jeg bryr meg ikke om hva influensere gjør og ikke, men hadde aldri ønsket å bli kjent med noen som må dokumentere sitt liv, i en rosenrød stil Anonymkode: 36c35...e08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #7 Del Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Forskjell på å tenke at folk kan gjøre som de vil, og å ønske en slik person som venn. Jeg bryr meg ikke om hva influensere gjør og ikke, men hadde aldri ønsket å bli kjent med noen som må dokumentere sitt liv, i en rosenrød stil Anonymkode: 36c35...e08 Nei. Da får du og dine andre venninner stemme da vet du, om å kaste henne ut av flokken 😊 Tror ikke selfie jenta er den som taper på det👍 Anonymkode: ac19b...c66 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #8 Del Skrevet 9. september 2024 Spør rett ut om hvorfor hun tar selfies hele tiden? Hadde jeg hatt null problem å spørre om. Det er jo unormal oppførsel, så da trenger dere ikke være redd for å spørre. Anonymkode: a09de...9b4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #9 Del Skrevet 9. september 2024 Tipper hun har hode på skrå, og trutmunn på hver eneste selfie. Haha, latterlig. Anonymkode: a1177...94c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #10 Del Skrevet 9. september 2024 Det er plagsomt når folk ikke er tilstede i samtalen og ikke klarer å holde på konsentrasjonen. I helga snakket jeg med en venninne/bekjent Det kom varsler på klokka hennes og hun avbrøt seg selv for å sjekke disse og ut av det blå viste hun meg grafer på telefonen som indikerte nattesøvn - altså hva faen?! Jeg omgås folk som jobber i tech industrien, de ser aldri på telefonen eller andre dingser under samtaler med andre, på restauranter eller andre sosiale settinger. Folk som ikke kan håndtere duppeditter uten å være uforskammet eller selvopptatte må ta en runde med seg selv. Anonymkode: 0309f...ee0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #11 Del Skrevet 9. september 2024 Og her sitter jeg, langt inn i 30 årene uten venner. Jeg er ganske normal, sprudlende og glad. Jeg blir utestengt. Men slike jenter, som gjør sånt, de blir altså akseptert. Hadde gjort såå mye for å få henge med noen. Anonymkode: 75290...adc 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #12 Del Skrevet 9. september 2024 Hva hun gjør på privaten og hvor mange bilder hun tar av seg selv bryr jeg meg ikke om. Men det er svært forstyrrende for både samtalen og stemningen i gruppa at hun holder på sånn under samtaler... Har ikke noe ønske om å fryse henne ut, for vi liker henne utenom dette selfie-styret. Hun skakker på hodet og poserer skikkelig med "seriøse øyne", det ser ut som hun har en fotograf foran seg og skal posere for Vogue liksom... Helt merkelig. Ts Anonymkode: 32b2e...4b6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #13 Del Skrevet 9. september 2024 Kan dere ikke bare spørre henne om dere skal hjelpe henne å ta bilde, siden hun aldri blir fornøyd og må ta et nytt igjen og igjen og igjen..... Anonymkode: d165d...9e0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #14 Del Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan dere ikke bare spørre henne om dere skal hjelpe henne å ta bilde, siden hun aldri blir fornøyd og må ta et nytt igjen og igjen og igjen..... Anonymkode: d165d...9e0 Det er jo ikke det hun gjør, hun svarer sikkert flere folk hele tiden med selfier... Vil ikke drite henne ut, da blir det hvert fall kleint, men vil få henne til å forstå at dette faktisk ikke er sosialt akseptert 😅 Ts Anonymkode: 32b2e...4b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #15 Del Skrevet 9. september 2024 Begynn sponant og naturlig og snakk om utingen at folk holder på med mobilen når flere er samlet. Snakk generelt rundt dette, at det er trist at noen fikler mye med mobilen sin under samtaler med andre osv. Eller nevn en oppdiktet venn som er uhøflig og hadde fokus på mobilen under en middag e.l. Kanskje hun tar hintet? Anonymkode: 5cfd7...4d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aya94 Skrevet 9. september 2024 #16 Del Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Og her sitter jeg, langt inn i 30 årene uten venner. Jeg er ganske normal, sprudlende og glad. Jeg blir utestengt. Men slike jenter, som gjør sånt, de blir altså akseptert. Hadde gjort såå mye for å få henge med noen. Anonymkode: 75290...adc Hvor i landet bor du? Send meg gjerne en pm ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #17 Del Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hva hun gjør på privaten og hvor mange bilder hun tar av seg selv bryr jeg meg ikke om. Men det er svært forstyrrende for både samtalen og stemningen i gruppa at hun holder på sånn under samtaler... Har ikke noe ønske om å fryse henne ut, for vi liker henne utenom dette selfie-styret. Hun skakker på hodet og poserer skikkelig med "seriøse øyne", det ser ut som hun har en fotograf foran seg og skal posere for Vogue liksom... Helt merkelig. Ts Anonymkode: 32b2e...4b6 Det er sikkert like irriterende at dere hver gang «bare ser spørrende på hverandre» - og lurer på hva dere skal si til henne… Jeg er over seksti, men kjenner da unge folk som snapper og vet at mye går i selfies (og nei, det er ikke å dokumentere livet). Anonymkode: e65b0...5ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #18 Del Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Begynn sponant og naturlig og snakk om utingen at folk holder på med mobilen når flere er samlet. Snakk generelt rundt dette, at det er trist at noen fikler mye med mobilen sin under samtaler med andre osv. Eller nevn en oppdiktet venn som er uhøflig og hadde fokus på mobilen under en middag e.l. Kanskje hun tar hintet? Anonymkode: 5cfd7...4d0 Herregud…. Anonymkode: e65b0...5ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #19 Del Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det er jo ikke det hun gjør, hun svarer sikkert flere folk hele tiden med selfier... Vil ikke drite henne ut, da blir det hvert fall kleint, men vil få henne til å forstå at dette faktisk ikke er sosialt akseptert 😅 Ts Anonymkode: 32b2e...4b6 Da snakker du med henne på tomannshånd. Du virker ikke så veldig moden du heller, om dette er såå vanskelig å ta opp? Anonymkode: e65b0...5ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå