Gå til innhold

Damer på Facebook/Insta som driver egen online business, og prøver å verve andre

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Får opp reklame for disse damene som driver egen online business innen markedsføring og prøver å verve andre. De lokker med mye fritid og god økonomi. Hva er greia med det? Jeg kunne godt tenke meg å jobbe hjemmefra, men dette høres litt for godt ut til å være sånt. Er det sånn pyramidespill opplegg? 

Anonymkode: 1d7d2...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja ligg unna og vær forberedt på at hvis noen av dine bekjente faller for dette så er du plutselig deres nye bestevenn 

Anonymkode: 29718...bcf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ja ligg unna og vær forberedt på at hvis noen av dine bekjente faller for dette så er du plutselig deres nye bestevenn 

Anonymkode: 29718...bcf

Tenkte meg det ja. Det er jo så sykt mange av dem! Og alle skriver det samme. Nekter å tro at det er en enkel vei til å tjene penger hjemmefra. 

Anonymkode: 1d7d2...4d4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en ganske vanlig scam. Jeg bruker Whatsapp, og der får jeg titt og ofte melding fra noen som rekrutterer til en spennende stilling hvor man jobber sykt lite for mye penger.. 

Jeg har selvsagt aldri bitt på og sett hva det går i, men det er nok pyramidespill ja. Men må betale noe, for et kurs eller materiell eller noe crap, og måten du tjener penger på, er å rekruttere andre. Så er det jo sånn at det bare er de på toppen som tjener de pengene det reklameres for... et pyramidespill er avhengig av en haug med folk på bunn som taper penger.

Anonymkode: 35d8a...673

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Men er det noen som vet hva de tjener penger på? Jeg har også fått opp flere av disse i det siste, og det ser ut til at det eskalerer? 
Hvem er øverst? Nå er det jo en hel del kvinnfolk som skal være mentor for de som kommer inn igjen? Jeg forstår ikke hvorfor ikke dette gir red flags til de som har blitt med på dette opplegget? 

Anonymkode: 28cce...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som jobber frilanse innen markedsføring. Det er fult mulig å ta på seg oppdrag og jobbe en sånn "laptop life style" som disse reklamerer for. Mange av disse du sannsynligvis får opp er av typen som lever av å selge online kurs og online ebooks.

Noen har selvsagt noe å lære bort og den investeringene kan være vært det for enkelte, men det har blitt veldig mange av dem og jeg vil tro at største delen av disse kursene ikke er vært prisen.

Jeg har selv deltatt på 2 workshops gitt av 2 ulike instagram personligheter og begge workshopene var svært nyttig innenfor sitt fagfelt. Men dette var 2 personer jeg hadde fulgt over tid, som har bemerket seg innenfor 2 spesefike nisjer og som ikke har disse workshoppene som en get rich quick scam. Men utviklet dem over lang tid da de begge sitter på mye kunnskap innenfor sin nisje. De gir også tilgang og info til mye gratis som også holder svært høy kvalitet så det de leverer er ikke humbug. Det er viktig å kunne skille mellom seriøse og useriøse på nett du finner begge deler på insta og Facebook.

Anonymkode: d3ebb...4bc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...