AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #1 Skrevet 9. september 2024 Jeg er i et samlivsbrudd, vi har to barn. Tidligere partner har vært krenkende, og rett og slett psykisk voldelig mot meg og barna. Forskyver mesteparten av ansvaret over på meg, og har skaffet oss økonomiske problemer da han har tatt ut penger fra felles økonomi til seg selv over tid. Har også tatt penger fra barnas konto. Foreldrene mine vet om dette, da de har skjønt at noe har vært galt. Men hvor mye er det egentlig greit at de blir innblandet? Jeg har dialog med hjelpeapparat, og kan klare dette selv. Problemet er bare at uansett hvor mye jeg forsøker å ordne ut, så står jeg på stedet hvil. Ingen leiemuligheter i nærheten, umulig å flytte innad i kommunen (snakket med rektor). Vi eier hus, og jeg forsøker å snakke med banken(e) om å ta over, men de trenger å vite hvor mye jeg kommer til å ha utbetalt. Dette betyr at han må flytte ut, så jeg kan søke nav om stønader først. Min far er nå sint, og har lyst å blande seg inn. Skal jeg bare si at jeg må klare dette på egenhånd? Syns det er ubehagelig om det skal bli noe styr her også mellom dem. Skjønner samtidig at noe må skje, har gått oppi dette en stund nå. Noen med lignende erfaringer, noen tips? Anonymkode: f47ce...f5d 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #2 Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Problemet er bare at uansett hvor mye jeg forsøker å ordne ut, så står jeg på stedet hvil. Er det ikke fint om du får hjelp da? Du kommer jo tydeligvis ikke noen vei slik du gjør nå 🤷🏻♀️ Anonymkode: eeb95...791 1 2
Millinea Skrevet 9. september 2024 #3 Skrevet 9. september 2024 La barna komme før din stolthet, ta imot hjelp 2 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #4 Skrevet 9. september 2024 Men hvor ser du for deg at de skal være involvert? Jeg hadde jo ikke syntes det var rart å få støtte og hjelp i form av å være åpen om situasjonen, de er jo dine nærmeste. Heller ikke praktisk hjelp, i form av barnepass, eller at far tok en runde på internett og så på ulike muligheter for lån. Men jeg hadde som voksen ikke syntes om at far ble med i banken for å diskutere økonomi, eller kontaktet nav og andre instanser for å ordne opp. Og et lån hadde jeg bare tatt i mot dersom det var avgjørende for barna på noen måte. Anonymkode: ce0f1...455 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #5 Skrevet 9. september 2024 Et samlivsbrudd er tøft, og man tenker heller ikke alltid helt klart. Jeg hadde elsket om mine foreldre hjalp meg da det sto på. 🙄 Anonymkode: b5a4c...357 1
Nonstop1 Skrevet 9. september 2024 #6 Skrevet 9. september 2024 Jeg tenker at de er foreldrene dine. Er det noen du kan dele alt med og la støtte deg i en slik situasjon så er det dem. Du bestemmer så klart om du vil holde litt tilbake. Men det kan hjelpe med noen ekstra hender og hoder i en vanskelig situasjon.
frivis Skrevet 9. september 2024 #7 Skrevet 9. september 2024 Be den tullingen pelle seg ut av huset nå.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #8 Skrevet 9. september 2024 Tusen takk for gode svar, det setter jeg stor pris på nå når hodet er fullt. (Jeg har heldigvis hjelp fra fagfolk gjennom dette.) Han har fått klar beskjed fra min far om at han må flytte ut. Det er mye takket være han at vi har fått muligheten til å eie det vi eier, så føler absolutt at han har noe han skulle sagt i dette tilfellet. Jeg har også snakket med han, og forsøkt å ordne ting på en saklig og voksen måte. Tror bare at han må ha veldig klar beskjed for at noe skal skje, og han fikk seg nok en oppvekker. Han forsøker såklart nå å bruke dette mot meg, at jeg har involvert min far og vil vite hva jeg har sagt. Jeg har svart at det er helt naturlig at familie blir innblandet i en slik situasjon. Spesielt slik han oppfører seg, og er så ansvarsløs. Håper bare det ordner seg etterhvert nå. Ts Anonymkode: f47ce...f5d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå