Gå til innhold

Mønjeklivia(lilje)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kan hjelpe meg?

Jeg har en 10 år gammel mønjeklivia som har blomstret hvert år og som kommer med store oranje blomster 2 ganger i året,som jeg har arvet etter min mor,men nå er jeg fortvilet for kattene mine har knekt bladene,og brekt av røttene,har prøvt å plante den om, men tror ikke den vil klare seg.Er det noen som har en sånn blomst,eller har kjennskap til den som kan gi meg noen gode råd?

På forhånd takk,Gekki :-?

Videoannonse
Annonse
Gjest Zalomine
Skrevet

Jeg har en slik blomst, som jeg har fått som avlegger fra min mor.. og den vil jeg gjerne holde liv i, så jeg beskytter den godt.

Men, til deg som har problemer... jeg kan bare si hva mamma fikk råd om da hennes holdte på å dø. (for det første, hold den langt unna juletreet, det holdt på å ta knekken på hennes!)

Men, plant en eføy i samme krukken, rundt mønjekliviaen din. Jeg vet ikke hvorfor, men de trives sammen. I alle fall fikk det min mors nå 24 år gamle plante (hun fikk den da hun var gravid med meg) "tilbake til livet" for noen år siden. Den så helt fortapt ut, nå er den stor og sterk igjen.

Lykke til i alle fall. (og hold den unna kattene for fremtiden :) )

• 6 måneder senere...
Gjest Zalomine
Skrevet

Fikk du noen gang liv i den?

Forresten, da jeg kom tilbake fra pinseferie oppdaget jeg at min har fått knop! Ja, jeg hadde fastslått at den fikk nok ikke blomst i år, men se, jeg tok feil det FÅR den. Så nå passer jeg godt på den ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...