AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #1 Skrevet 8. september 2024 Hvor lenge varer dette? Har en datter som blir 14 i des i år som begynte å lukte sterkt svette før sommeren. Mensen kom i juni. Hun dusjer hver dag og klærne er rene. Skjønt at lukten er hormonell svette. Noen som har erfaring med hvor lenge dette varer? Så plagsomt når hun er renslig. Begynner å lukte rett etter dusj. Anonymkode: 2e81f...a48
miSs. Skrevet 8. september 2024 #2 Skrevet 8. september 2024 Vil anbefale deo fra helena rubinstein, litt dyr men absolutt verdt å prøve ut. Kan bestilles fra blivakker.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #3 Skrevet 8. september 2024 miSs. skrev (3 minutter siden): Vil anbefale deo fra helena rubinstein, litt dyr men absolutt verdt å prøve ut. Kan bestilles fra blivakker. Takk for tips! ❤️ Anonymkode: 2e81f...a48
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #4 Skrevet 8. september 2024 Går ut fra at hun bruker deodorant? Om dette plager henne, så går det an å stikke innom en garderobe og fukte papir med vann og litt såpe i løpet av dagen. Og så ta på litt deodorant. Anonymkode: 5b7a2...1df 2 1
miSs. Skrevet 8. september 2024 #5 Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for tips! ❤️ Anonymkode: 2e81f...a48 Bare hyggelig❤️
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #6 Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Går ut fra at hun bruker deodorant? Om dette plager henne, så går det an å stikke innom en garderobe og fukte papir med vann og litt såpe i løpet av dagen. Og så ta på litt deodorant. Anonymkode: 5b7a2...1df Ja, hun bruker det. Ekstremt nøye på alt av skjønnhetspleie, sminke osv. Derfor så plagsomt. Lukter konstant svette liksom. Anonymkode: 2e81f...a48 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #7 Skrevet 9. september 2024 Test ut Yerka. Den stopper all svette i opp til en uke. Ta «stoffet» på med en bomulls pad etter dusj om kvelden før leggetid, Funker gull. Anonymkode: 4fe13...361 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #8 Skrevet 9. september 2024 Hvordan er vaskerutinene i dusjen? Skrubber hun godt under armene? Mulig at hun bør bruke klut og vaske seg godt et par ganger under hver arm, for å være sikker på at hun får bort lukta. Anonymkode: f1c7a...e1f 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #9 Skrevet 9. september 2024 Vær obs på at det kan være klærne som lukter. Sterk svette kan sette seg veldig fast i tøy og den går ikke alltid bort i vask. Noen klær er verre enn andre, feks ulike typer bomull og syntetisk tøy. De ut svettede klærne bør kunne vaskes på minst 60 grader og gjerne tilføre skyllemiddel som tar bort vond lukt. En annen ting som kan gi sterkere svettelukt i tenårene er angst/sjenanse. Slet med det selv i tenårene. Rødmet mye og svettet. Denne svetten som utløste seg i disse situasjonene luktet ekstra sterkt. Så vær obs på om hun sliter sosialt o.l. Da kunne hun kanskje hatt behov for litt prat og rådgiving. Anonymkode: 40561...c85 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #10 Skrevet 9. september 2024 Jeg støtter den over. Bakteriene som lager vond svettelukt dør ikke om man vasker klær på 30-40 grader. Om man bruker syntetiske plagg sitter lukten der. Jeg hadde en periode hvor jeg svetter veldig mye, og det gjorde meg stresset, noe som førte til mer lukt og svette😅Jeg kjøpte en deodorant på apoteket som stoppet all svette i flere dager. Den svei helt fryktelig, men fungerte ypperlig. Etter en stund trengte jeg ikke lenger bruke den. Lykke til! Anonymkode: 4317f...3fd 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #11 Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg støtter den over. Bakteriene som lager vond svettelukt dør ikke om man vasker klær på 30-40 grader. Om man bruker syntetiske plagg sitter lukten der. Jeg hadde en periode hvor jeg svetter veldig mye, og det gjorde meg stresset, noe som førte til mer lukt og svette😅Jeg kjøpte en deodorant på apoteket som stoppet all svette i flere dager. Den svei helt fryktelig, men fungerte ypperlig. Etter en stund trengte jeg ikke lenger bruke den. Lykke til! Anonymkode: 4317f...3fd Dette! Litt eddik i klesvasken nøytraliserer lukt. Det fungerer gull. I tillegg vil jeg tipse om å prøve glycolic acid eller salisylic acid smørt på som en toner med bomullspad. Det lysner også opp mørk hud i armhulene som en ekstra bonus. Eventuelt deo i tillegg, etter at glycolic acid har tørket. Anonymkode: 8fc24...a64 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #12 Skrevet 9. september 2024 miSs. skrev (4 timer siden): Vil anbefale deo fra helena rubinstein, litt dyr men absolutt verdt å prøve ut. Kan bestilles fra blivakker. Hva lukter den? Anonymkode: 3e00c...364 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #13 Skrevet 9. september 2024 Gå på apoteket og få kjøpt en skikkelig antiperspirant. Anonymkode: a142d...cd9 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #14 Skrevet 9. september 2024 Kjenner til dette, og den perioden virker som om den varer en evighet, men plutselig er den over... Her har den vart 6-12mnd ca Anonymkode: 8e88d...a0f
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #15 Skrevet 9. september 2024 Vask klær med eddik og vurder deo fra Apoteket Stopp(tror jeg den heter) Anonymkode: b0ea4...c11 1
miSs. Skrevet 9. september 2024 #16 Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva lukter den? Anonymkode: 3e00c...364 Duften åpner med en toppnote av appelsin og bergamott, hjertenoten er en vakker bukett av blomster og te, og bunnoten lokker med sandeltre, patsjuli og musk. Uten alkohol (etanol).
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #17 Skrevet 9. september 2024 Takker for tips! Skal på apoteket og kjøpe ny deo. Anonymkode: 2e81f...a48
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #18 Skrevet 11. september 2024 Oppdatering: kjøpt deo på apoteket og barnet har ikke luktet svette siden. Den var svinedyr da. Kommer til å bestille neste på nett 😅 Anonymkode: 2e81f...a48 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #19 Skrevet 11. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Oppdatering: kjøpt deo på apoteket og barnet har ikke luktet svette siden. Den var svinedyr da. Kommer til å bestille neste på nett 😅 Anonymkode: 2e81f...a48 så bra! De hjelper ofte bedre enn å "kamuflere" med sterkt parfymerte deodoranter fra parfymeriene. Anonymkode: a142d...cd9
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #20 Skrevet 11. september 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Oppdatering: kjøpt deo på apoteket og barnet har ikke luktet svette siden. Den var svinedyr da. Kommer til å bestille neste på nett 😅 Anonymkode: 2e81f...a48 Hvilken deo er det? Anonymkode: 38e03...17b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå