Gå til innhold

Sterk svettelukt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge varer dette? Har en datter som blir 14 i des i år som begynte å lukte sterkt svette før sommeren. Mensen kom i juni. Hun dusjer hver dag og klærne er rene. Skjønt at lukten er hormonell svette.

Noen som har erfaring med hvor lenge dette varer? Så plagsomt når hun er renslig. Begynner å lukte rett etter dusj.

Anonymkode: 2e81f...a48

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil anbefale deo fra helena rubinstein, litt dyr men absolutt verdt å prøve ut. Kan bestilles fra blivakker.

Skrevet
miSs. skrev (3 minutter siden):

Vil anbefale deo fra helena rubinstein, litt dyr men absolutt verdt å prøve ut. Kan bestilles fra blivakker.

Takk for tips! ❤️

Skrevet

Går ut fra at hun bruker deodorant?

Om dette plager henne, så går det an å stikke innom en garderobe og fukte papir med vann og litt såpe i løpet av dagen. Og så ta på litt deodorant.

Anonymkode: 5b7a2...1df

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for tips! ❤️

Bare hyggelig❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Går ut fra at hun bruker deodorant?

Om dette plager henne, så går det an å stikke innom en garderobe og fukte papir med vann og litt såpe i løpet av dagen. Og så ta på litt deodorant.

Anonymkode: 5b7a2...1df

Ja, hun bruker det. Ekstremt nøye på alt av skjønnhetspleie, sminke osv. Derfor så plagsomt. Lukter konstant svette liksom.

• Hjerte 1
Skrevet

Test ut Yerka. Den stopper all svette i opp til en uke. Ta «stoffet» på med en bomulls pad etter dusj om kvelden før leggetid, Funker gull.

Anonymkode: 4fe13...361

• Nyttig 1
Skrevet

Hvordan er vaskerutinene i dusjen? Skrubber hun godt under armene? Mulig at hun bør bruke klut og vaske seg godt et par ganger under hver arm, for å være sikker på at hun får bort lukta. 

Anonymkode: f1c7a...e1f

• Liker 1
Skrevet

Vær obs på at det kan være klærne som lukter. Sterk svette kan sette seg veldig  fast i tøy og den går ikke alltid bort i vask. Noen klær er verre enn andre, feks ulike typer bomull og syntetisk tøy. De ut svettede klærne bør kunne vaskes på minst 60 grader og gjerne tilføre skyllemiddel som tar bort vond lukt. 

En annen ting som kan gi sterkere svettelukt i tenårene er angst/sjenanse. Slet med det selv i tenårene. Rødmet mye og svettet. Denne svetten som utløste seg i disse situasjonene luktet ekstra sterkt. Så vær obs på om hun sliter sosialt o.l. Da kunne hun kanskje hatt behov for litt prat og rådgiving.

Anonymkode: 40561...c85

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg støtter den over. Bakteriene som lager vond svettelukt dør ikke om man vasker klær på 30-40 grader. Om man bruker syntetiske plagg sitter lukten der. Jeg hadde en periode hvor jeg svetter veldig mye, og det gjorde meg stresset, noe som førte til mer lukt og svette😅Jeg kjøpte en deodorant på apoteket som stoppet all svette i flere dager. Den svei helt fryktelig, men fungerte ypperlig. Etter en stund trengte jeg ikke lenger bruke den. Lykke til!

Anonymkode: 4317f...3fd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg støtter den over. Bakteriene som lager vond svettelukt dør ikke om man vasker klær på 30-40 grader. Om man bruker syntetiske plagg sitter lukten der. Jeg hadde en periode hvor jeg svetter veldig mye, og det gjorde meg stresset, noe som førte til mer lukt og svette😅Jeg kjøpte en deodorant på apoteket som stoppet all svette i flere dager. Den svei helt fryktelig, men fungerte ypperlig. Etter en stund trengte jeg ikke lenger bruke den. Lykke til!

Anonymkode: 4317f...3fd

Dette!

Litt eddik i klesvasken nøytraliserer lukt. Det fungerer gull.

I tillegg vil jeg tipse om å prøve glycolic acid eller salisylic acid smørt på som en toner med bomullspad. Det lysner også opp mørk hud i armhulene som en ekstra bonus. Eventuelt deo i tillegg, etter at glycolic acid har tørket.

Anonymkode: 8fc24...a64

• Nyttig 1
Skrevet
miSs. skrev (4 timer siden):

Hva lukter den?

Anonymkode: 3e00c...364

• Nyttig 1
Skrevet

Gå på apoteket og få kjøpt en skikkelig antiperspirant.

Anonymkode: a142d...cd9

• Liker 1
Skrevet

Kjenner til dette, og den perioden virker som om den varer en evighet, men plutselig er den over... Her har den vart 6-12mnd ca

Anonymkode: 8e88d...a0f

Skrevet

Vask klær med eddik og vurder deo fra Apoteket Stopp(tror jeg den heter) 

Anonymkode: b0ea4...c11

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva lukter den?

Anonymkode: 3e00c...364

Duften åpner med en toppnote av appelsin og bergamott, hjertenoten er en vakker bukett av blomster og te, og bunnoten lokker med sandeltre, patsjuli og musk. Uten alkohol (etanol).

Skrevet

Takker for tips! Skal på apoteket og kjøpe ny deo. 

Skrevet

Oppdatering: kjøpt deo på apoteket og barnet har ikke luktet svette siden. Den var svinedyr da. Kommer til å bestille neste på nett 😅

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Oppdatering: kjøpt deo på apoteket og barnet har ikke luktet svette siden. Den var svinedyr da. Kommer til å bestille neste på nett 😅

så bra! De hjelper ofte bedre enn å "kamuflere" med sterkt parfymerte deodoranter fra parfymeriene.

Anonymkode: a142d...cd9

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvilken deo er det?

Anonymkode: 38e03...17b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...