Gå til innhold

Tull som inneholder alvor ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjæreste ( har v sammen siste fire mnd) tuller hele tiden. Han er seriøs og inviterer meg hele tiden sammen med ham og ungene hans osv - så d står ikke på det , men spøkene er ofte på min bekostning . «Ungene likte bedre ho forrige jeg tok m hjem» - osv. jeg blir litt usikker av dette. Noen innspill ? 

Anonymkode: c3a8a...b05

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Han psyker deg ned.

Rødt flagg.

Det begynner alltid i det små for å sjekke toleransegrensen din. Jeg ville vært ekstremt på vakt.

For det andre, er det både ufint - og en merkelig ting å si.

Endret av MacadamiaNut
  • Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Min kjæreste ( har v sammen siste fire mnd) tuller hele tiden. Han er seriøs og inviterer meg hele tiden sammen med ham og ungene hans osv - så d står ikke på det , men spøkene er ofte på min bekostning . «Ungene likte bedre ho forrige jeg tok m hjem» - osv. jeg blir litt usikker av dette. Noen innspill ? 

Anonymkode: c3a8a...b05

🚩🚩🚩

Anonymkode: 96066...53c

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg hadde sagt; "Da må du ringe henne! Ihvertfall om hun er bedre i senga også!" 😀 

Anonymkode: 15316...a4e

• Nyttig 2
Skrevet

Barnslig!

Gi beskjed om at du ikke liker det. Fortsetter han, og gjerne sier at du overreagerer og må tåle en spøk, så vet du at han ikke er noe å samle på. Bryr han seg om deg, så gjør han ikke noe han VET sårer deg!

Anonymkode: 53fc5...4f1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Noen har en frekk humor og synes det er kjempegøy, jeg kan til og med like det selv i rett kontekst/med rette folk, men selv med det i mente så kan jeg ikke forstå hvordan "ungene likte bedre hun forrige" er noe morsomt. 

Jeg begynner også å tenke litt rødt flagg som noen over her, at det er en måte å trykke deg litt ned på.

Anonymkode: 657ed...490

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Det der er jo ikke morsomt en gang.

Anonymkode: d7772...602

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg datet en gang en type som presterte å slå av en spøk om barnet mitt sin liksom død (han spøkte med at barnet mitt skulle dø altså). Jeg trenger vel ikke å nevne at det ikke ble flere dater på denne karen (han skrøt ofte av at han hadde så drøy humor). 

Anonymkode: 2347d...584

• Nyttig 3
Skrevet

Usikkerhet. Ekstremt usexy og umorsomt. Ville tatt det opp hver gang sånne «artige spøker» kommer, og hvis han fortsatte likevel ville jeg gått fra ham. Hvis han tror det er humor tar han feil. 

Anonymkode: eff41...f18

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er hersketeknikk, rett og slett. Et stort rødt flagg! 

Etter fire måneder, er det for tidlig å blande inn barna. 

Anonymkode: 787d5...ade

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg datet en gang en type som presterte å slå av en spøk om barnet mitt sin liksom død (han spøkte med at barnet mitt skulle dø altså). Jeg trenger vel ikke å nevne at det ikke ble flere dater på denne karen (han skrøt ofte av at han hadde så drøy humor). 

Anonymkode: 2347d...584

Huff, fy søren så frastøtende. Folk som har «drøy humor» og er stolte av det, har vel egentlig bare veldig dårlig dømmekraft.

Anonymkode: eff41...f18

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg kommer fra en familie hvor drittslenging, sarkasme og svart humor er sjargongen. Kan vi få noen til å le på andre sin bekostning så gjør vi det - koste hva det koste vil. 

Jeg har mått lært meg av med dette i andre sosiale sammenhenger, og det tok noe tid før jeg skjønte at ikke alle prøver å drite ut alle andre hele tiden, og det er ikke gjengs omgangsform blant alle. 

Når jeg skjønte at folk følte seg mobbet av meg og tok ting jeg sa ille opp ble jeg knust - jeg hadde vel utviklet så hard hud at jeg ikke så at det jeg sa såret andre. 

Jeg trengte rett og slett å realitetsorienteres som voksen om hvordan man behandler andre, og selv om jeg fortsatt kan "slenge med leppa", så har jeg endret meg.

Så jeg ville som andre sier, snakket med han, forklart at du ikke setter pris på slikt og sett hvordan han reagerer på det. Det er du som bestemmer hva du synes er greit og går han over dine grenser så spiller det ikke noen rolle hvor mye han mener han tuller og hva han mener du skal tåle. 

Anonymkode: f6b2d...32e

• Nyttig 2
Skrevet
MacadamiaNut skrev (9 timer siden):

Han psyker deg ned.

Rødt flagg.

Det begynner alltid i det små for å sjekke toleransegrensen din. Jeg ville vært ekstremt på vakt.

For det andre, er det både ufint - og en merkelig ting å si.

La oss ta alt i verste mening.

Anonymkode: 369c3...d12

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

La oss ta alt i verste mening.

Anonymkode: 369c3...d12

Kan ikke du forklare hvordan man kan ta et sånt utsagn i beste mening? Hvordan tenker man da? At han egentlig mener det motsatte? 
For du kan vel ikke mene at det er morsomt?

Anonymkode: 9580b...71b

• Nyttig 1
Skrevet

For meg er det rødt flagg at han driver å tar med damer hjem for å møte ungene etter så kort tid, så han er en dårlig far i tillegg til dårlig humor. Uansett må du si hvor dine grenser går, si fra at du ikke liker det. Om han ikke respekterer det, eller blir sur, så er han ikke verdt å samle på uansett.

Anonymkode: 6b427...7e6

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...